Thank God Summer Is Over!

Thank God Summer Is Over!

Na een dikke maand lang buffelen door de poeder lijkt er voorlopig nog geen einde aan te komen ! De vlokken blijven maar vallen en wij maar knallen… gelukkig maar…. want bij elke periode van sneeuwloze dagen ben ik bang dat we het gehad hebben voor dit seizoen. Dit is waarschijnlijk een erfenis van het afgelopen jaar, een soort van PTSD !

[b]Waanzinnige condities[/b]
Het is bizar hoe goed de lager gelegen afdalingen door de bossen zijn. De wind heeft zo huisgehouden boven de 2400m , maar zodra je in de luwte aan de lijzijde skiet is het zo VET en goed geconserveerd door de lage temperaturen. Met name de noordhellingen zijn hier een portie stabiel op het moment ! Ik heb nog geen dag op de pistes doorgebracht en moet zo nu en dan echt ff de benen een dagje rust gunnen, zoals gisteren. Een dagje vrij tussen twee groepen is soms heel prettig. Meestal ga ik op mijn vrije dagen zelf knallen, maar als je kan knallen met de groepen… dan is het prettig om even te chillen op een vrije dag. De maand begon met een aantal off-piste techniekclinics van 2 of 4 dagen om daarna over te gaan in een aantal freeride weken waarvan ik nu met derde week begonnen ben.

[b]Dagje piste inlassen?![/b]
De eerste week was met een Engels echtpaar en 2 vrienden van hun. Heel plezierig maar vrij mello wat betreft de afdalingen. Afgelopen week echter, vet gereden met de Personal Touch Travel groep van Michel Vlieland. Voor de tweede maal mocht ik hun verwelkomen. Met z’n tweeën, collega Danny McCabb en ik hebben we de groep van 8 begeleid gedurende 5 dagen. Met als hoogtepunt van de week de afdaling van ‘le Fou’ 2606m naar 1300m, waarvan 1000m vertical first tracks !!! Zo goed met zo’n een club vrije rijders van hoog niveau! Deze week de club vrije rijders van Montana indoor snowcenter. En gelijk weer vol aan de bak ! Deze club begon ooit 3 jaar geleden bij mij met off-piste skiën. Ik kan ze nog horen zeggen aan het einden van die eerste week… “5 dagen is wel veel, misschien moeten we volgend jaar een dagje piste in het midden van de week inlassen“ ?! Het jaar daarop herinner ik ze aan deze uitspraak en er wordt naar me gekeken alsof ik van god los ben ! “Echt nie“, reageren ze op hun Brabants, “gewoon 5 dagen en als je het nie aan kan KAN, dan moet je het zeggen“ ! Dat was duidelijk. En dit jaar… dit jaar geen 5… maar 6 dagen en dan zal ik het over de gemiddelde leeftijd niet hebben, HELDEN ! Na deze week op vrijdagavond gelijk door naar Flaine voor 8 dagen snowsafety… ik heb er zin an ! Het leven is goed met zoveel POW.
Ik zag afgelopen week een t-shirt voorbij komen ; Thank god summer is over !
Inderdaad met deze condities !

kanski

Reacties

Expert
ManoniAuteur29 January 2012 · 22:32

Goed om te lezen dat het zo lekker gaat :) geniet ervan!! Kus!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur29 January 2012 · 22:32

Lekker Sandro!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
JuulskiAuteur30 January 2012 · 09:00

Thanks for sharing!!

Toerist
JaapvRAuteur30 January 2012 · 17:15

Weinig mensen zo stoked over hun werk horen vertellen, kan iemand dit printen en uitdelen op de Zuidas. puur om het er in te wrijven?

Toerist
thijzel2Auteur1 February 2012 · 15:40

Goed bezig Kannieman! Was gezellig om nog een dagje met de vlieland mannen te kunnen rijden!

Expert
paddyodenneboomAuteur1 February 2012 · 22:02

Vette shit!

verslaafd aan wit goud!
Toerist
AnoniemAuteur2 February 2012 · 21:50

Het was gezellig Sander! Thanks voor de mooie lijnen. Videobeelden komen er aan!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!