Champagne powder op de Kitz

Champagne powder op de Kitz

Jaja….daar is weer iets.
Damm.wat een paar heerlijke weken waren dat ik Kaprun.
Ik kom nu al sinds 1998 elke winter in Kaprun,maar dit was echt te epic.
Wat een sneeuw!!
De eerste paar dagen dumpte het als een malle en was ik genoodzaakt om met mijn gasten naar Zell am See uit te wijken.
Op de Kitz zag je geen hand voor je ogen,dus heb toen maar besloten om lekkere treeruns te gaan maken in Zell am See.
Altijd lache als je met gasten onderweg bent die eigenlijk nog nooit echt powder hebben gereden.
Het werd voor hun dan ook een dagje diepesneeuw snorkelen,hahahahaha…
Gelukkig hadden ze al snel door hoe je het beste op je board kon staan en er ging een wereld voor ze open.
Na twee dagen in Zell te hebben gereden zagen de voorspellingen er goed uit.
Op woensdag zou de sky blue bird worden!!!
Natuurlijk naar de Kitz!!!
En wat een dag was dat.
Heb al vele mooie powderdagen mogen hebben,maar deze dag was er echt één voor in de boeken.
Langwied lag vol met meer dan 1.50m powder.
Maar de powder was ook kurkdroog.
Dikke champagne powder en bijna niemand op de berg.

Na 2 uur met mijn gasten te hebben gereden was het tijd voor lunch.
Maar niet voor mij!!!
Kan natuurlijk niet op zo’n dag rustig op mijn gat gaan zitten om een kaiserschmarnn te gaan zitten eten.
In de ochtend was Berber bij de groep gekomen en we hebben dan dus ook besloten om heerlijk samen te gaan rijden.
Berber kan natuurlijk bloody lekker freeriden op haar skies,maar ik moet zeggen dat ze op haar board ook behoorlijk kan rocken!!!
You go girl!!!
Berber en ik komen stonden af en toe effe stil om onze oriëntatie in orde te krijgen,want als er zo veel powder ligt zijn je meeste oriëntatie punten verdwenen,hahahaha.
Was wel een gek gevoel als ik eerlijk ben.
In het filmpje zie je een kort stukje van één van de vele chill afdalingen die ik met mijn gasten heb mogen doen.
Was wel 2 weken nadat de dikke dump was gevallen,maar heb gelukkig toch nog wat powder kunnen vinden voor ze,hahahahaha

iSports4all
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!