Snoeiharde wind

Snoeiharde wind

De hele nacht gierde de wind al rond onze hut in Hemsedal en we waren in het holst van de nacht eruit gegaan om rondvliegende ski’s binnen te zetten. Bij het ontbijt bedriegelijk blauwe lucht, met af en toe een gehaaste wolk. Maar de meeste liften waren gesloten en je zou met huid en haar van een graat geblazen worden, dus touren was ook niet ideaal.
Wat doe je dan? Kiten dus!
En ook daarvoor was er dus veel te veel wind. Het ging ongeveer tien seconden goed.

Daarna werd ik door een vlaag de lucht in gesleurd. Tien meter verder plofte ik plat in de sneeuw. Geen houden aan…

De tweede poging, na het beter trimmen van m’n kite, was even hopeloos. Weer plat op m’n smoel door de sneeuw en de bomen kwamen nu wel erg rap dichterbij.

Nadat ik m’n armen terug had geduwd naar hun natuurlijke plek, zijn we maar een sneeuwhol gaan graven. En dat was ook erg lachen.

robbie

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur13 maart 2012 · 15:37

Like!

powfinder.com
Beginner
BazzAuteur13 maart 2012 · 17:03

Auw, powerkitem is ook een risicosport. Heb ook altijd een helmpje op als ik vlieger op het strand.

Toerist
JaapvRAuteur13 maart 2012 · 19:50

Haha lekker! In ieder geval beter dan een weekend touren door de Sauda-slush; regen, drup en 20 meter zicht…

Beginner
polingAuteur14 maart 2012 · 09:03

of je kite is te groot ;-)

Expert
robbieAuteur14 maart 2012 · 13:57

mmwaaaaaahh, deze is 3 meter. veel kleiner kan niet echt toch?

Expert
robbieAuteur15 maart 2012 · 11:44

ik bedoel 4 meter. nog steeds niet echt groot dus :-)

Expert
HaasAuteur22 maart 2012 · 11:50

Vet! heb er een jaar of 15 geleden al met respect naar staan kijken op de col du lautaret… en nu dan Robbie! hoe doe je dat trouwens met je stokken tijdens het kiten? zijn er speciale kite stokken op de markt? ;-)

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!