La Grave - a boarder's dream EP 0

La Grave - a boarder's dream EP 0

In het allereerste jaar dat ik op een snowboard stond werd me door een paar Hollanders gevraagd of ik meeging om aan de achterkant van Les 2 Alpes naar beneden te rijden. Je had er een hele mooie lange afdaling wisten ze me te vertellen. Ik had nul ervaring in hoogalpien terrein, wist niet eens wat dit was, behalve dat de sneeuw op een gletscher altijd lekker zacht blijft. In mijn rugzak zaten alleen een flesje drinken en een paar boterhammen. En ja, natuurlijk stond ik op hardboots en een alpine board en bijna was het een gevalletje onwetendheid geworden…

…want nu, na vele jaren, ben ik er nog steeds niet geweest en staat het heel hoog op mijn lijstje van gebieden om in te rijden. En besef ik maar al te goed wat een ontzettend bijzonder (ski-)gebied dit moet zijn. Helemaal als je onderstaand filmpje bekijkt waar je een kijkje in de keuken van de "piste-"dienst van La Grave krijgt.

Misschien romantiseer ik alles een beetje teveel, maar La Grave lijkt mij nog steeds authentiek en in niets op het massatourisme aan de andere kant van de berg. Laat mij maar lekker wegdromen over La Grave. En dat wegdromen gaat nogal goed bij het luisteren naar Coeur de Pirate, waarvan enkele nummers gebruikt zijn voor de soundtrack van onderstaand filmpje. En mijn hart gaat helemaal als een malle kloppen als de remix van het nummer Comme Des Enfants erin komt…

Aaaaargh, ik moet hier weg achter mijn computer. Wie gaan er mee?!

Erwin

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur20 maart 2012 · 20:53

Ikke… Eind deze maand weer verse sneeuw zo lijkt het

powfinder.com
Gevorderd
NielsAuteur20 maart 2012 · 22:29

La Grave na een dump is dik, heel dik. Bijna net zo dik als Andermatt ;).
\

Ik ga graag mee, maar weet niet of ik nog tijd en cash over heb deze winter. Tenzij Meteo’s einde van de maand voor de 28ste valt??

Gevorderd
Willem2kAuteur21 maart 2012 · 14:51

Oeh zou vet zijn… En rond het weekend van de 30e zou ik nog wel weg kunnen denk ik. Die maandag heb ik sowieso al vrij.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Elite
ErwinAuteur21 maart 2012 · 19:52

Klinkt alsof er een plan gaat komen. Ik heb het laatste weekend van april ook nog niet ingepland.

Gevorderd
Willem2kAuteur22 maart 2012 · 11:32

Zowel eind maart als eind april behoren voor mij tot de mogelijkheden.

We wachten het weerbericht even af ;)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!