Storm en verse sneeuw

Storm en verse sneeuw

Te weinig voor een alert
Huidige situatie


Met de naar noord gedraaide stroming is er koude en vochtigere lucht binnengestroomt en in de nacht van donderdag op vrijdag viel er ten oosten van Innsbruck 10-15 cm vers boven de 2000 meter en zelfs 15-30 cm rond de Dachstein. Onvoldoende voor een echt poederalert, zeker nu de isobarenlijnen de komende dagen dicht bij elkaar komen te liggen en er een stormachtige wind gaat blazen. Windstoten tot 100 km/h zijn goed mogelijk en met toppen die continue in de wolken liggen niet echt een lekker vooruizticht. Maar mocht er ruimte zijn in je agenda… zondag en maandag zien er goed uit.
Korte termijn

Waar in het westen de zon en warme temperaturen domineren en in de zuidalpen een nordfohn is opgestoken, is het in het oosten van Oostenrijk de kou weer terug. Afgelopen nacht al de eerste sneeuwval, maar de opstekende wind maakt het geen poederdag. Zaterdag klaart het langzaam op in het oosten, maar in de nacht van zaterdag op zondag passeert een nieuw koufront die nog eens 10 cm brengt in de noordalpen van Salzburg en Steiermark. Omdat de wind zondag wegvalt zou het wel eens aardig rijden worden in kommen die beschut lagen tegen de wind. Verwacht geen epic poeder, maar beter iets dan niets. In de west- en zuidalpen wordt de afkoeling op zondag en maandag ook voelbaar, maar de zon blijft aanwezig.> Regio’s:Salzburgerland & Steiermark & Ostlicher Alpennordhang, Voralberg & Tirol.Lange termijn

Vanaf dinsdag neemt de bewolking toe en gaat de lucht duidelijk instabieler worden. Een laag vestigt zich vanaf dat moment boven de Alpen. Omdat de exacte poistie per run verschilt is nog moeilijk te zeggen hoe het er precies uit gaat zien, maar omdat warme en koude lucht op dat moment in de buurt van de Alpen liggen mogen we ervan uitgaan dat er in de hoofdkam tussen woensdag en het paasweekeinde nog een mooi pakje poeder gaat vallen.> Lange termijn: Alps.Poeder Advies

Kun je het niet uithouden, dan zijn zondag en maandag aardige dagen in het oosten. Beter wacht je en ga je eind volgende week op pad.> Where to go: check het hierStay Stoked!
Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
Willem2kAuteur30 maart 2012 · 13:40

Oeh nog een laatste dump in het paasweekend zou wel heel erg mooi zijn…

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
popskiAuteur30 maart 2012 · 14:43

Ik kijk uit naar het paasweekend (6 - 9 april) en liefst een dump net ervoor. Liefhebbers van het steilere werk mogen zich altijd aanbieden. Heb nog plaats in de wagen. Heb enkele noordwanden in het vizier.

Toerist
AnoniemAuteur30 maart 2012 · 15:24

Alle potentiele pow tripjes gecanceld de afgelopen weken. Zou het dan eindelijk raak zijn bij het geboekte paastripje? In dat geval duim ik voor een Genua laagje op 3 april: http://www.wetter.de/europa/niederschlagsgebiete

Gevorderd
Guy.Auteur30 maart 2012 · 17:35

Een wit pasen?..

Gevorderd
lennart75Auteur30 maart 2012 · 18:13

In Obertauern toch een leuke 15cm verse sneeuw gevallen! Maar was erg compacte en zware sneeuw en veel wind vandaag. Toch nog een paar lekkere runs kunnen maken :) Zo’n dagje vrij bevalt me dan ook uitstekend!

Gevorderd
koen_djfistelAuteur30 maart 2012 · 20:54

@popski : mmmm

sbs roelz
Gevorderd
AryenAuteur30 maart 2012 · 21:53

Ik zit de komende week in het Salzburgerland. En vanaf woensdag de handen vrij. Voor de terugreis 8 of 9 april zoek ik trouwens nog een plekje :)

Gevorderd
BohdieAuteur31 maart 2012 · 20:24

Wanneer volgen de updates Morris? Qua Paasverwachtingen?

Gevorderd
lennart75Auteur31 maart 2012 · 22:59

Yeah vanochtend weer super offpiste kunnen skiën! Was nog een goede laag bijgekomen en van 9 tot 14 veel verschillende first lines kunnen skiën! En het sneeuwt nu weer behoorlijk. Moet alleen morgen weer werken…

Expert
meteomorrisAuteur1 april 2012 · 09:12

Morgen een update

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!