rendier vlees en heliboarden canada

Door irian op 22 september 2012 · 1

De eerste Freeride World Tour competitie vindt plaats van 7 tot 12 januari in Revelstoke, Canada. Direct na de wedstrijd ga ik drie dagen heli boarden in Revelstoke, met dank aan mijn sponsor CMH.

Ik heb heerlijk lokaal vers vis en rendier gegeten van het eiland waar ik woon. Ik ben vegetariër vanaf mijn geboorte maar sinds een paar jaar maak ik wel ens een uitzondering voor goed en lokaal vlees. Maar ik ben tegenstander van de manier waarop vlees word gegeten. Ik eet niet het ‘gewone supermarkt’ vlees voor mijn eigen gezondheid, de gezondheid van de mensheid, de kwaliteit van het leven van de dieren, voor de natuur en omdat er ook heerlijke vegetarische gerechten bestaan.

Genoeg reden om geen of minder vlees maar kwaliteit vlees te eten. Afgelopen weken ben ik een nieuwe sport begonnen; oriëntering. Het doel is een parkoers dwars door het bos, gemarkeerd met punten zo snel mogelijk af te leggen met behulp van een kaart en een kompas. In de bergen ben ik erg goed in oriënteren maar in het dichte bos is het totaal anders, laatst had ik over een uur nodig voor 3KM. Morgen ren ik mijn eerste wedstrijd op een van de tienduizend eilanden hier in Finland… Op de foto zie je mij en mijn collega's bij het appelplukken in Finland. Meer foto's op www.irianvanhelfteren.com

Reacties

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 september 2012 · 09:07
    Als mn achillespezen me weer eens goed gezind zijn lijkt me dat een mooie combi tussen hardlopen, trailen en een stukje nadenkerij. Dat laatste blijkt vaak moeilijk te combineren met (zware) activiteit. Trainen van deze skill is altijd goed maar mss voor 'ons freeriders' helemaal.

Hoe is de wedstrijd bevallen?
    White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro