Vooraankondiging: kNOw boundaries tour!

Vooraankondiging: kNOw boundaries tour!

The kNOw Boundaries tour, meerdere stops, in België en Nederland, met lezingen van het Snowsafety Center en wePowder. Op uitnodiging van The North face zullen wij (snowsafety center en wePowder) komend najaar in het kader van de kNOw Boundaries tour meerdere stops verzorgen. Op een aantal centrale plaatsen in het land zal het Snowsafety Center je in een notendop je inleiden in de wondere wereld van lawines, lawinemateriaal en simpele tot ingewikkelde zoekscenarios voor lawineslachtoffers. Daarbij zullen heel wat basisbegrippen uit de lawinekunde passeren en heb je de mogelijkheid om een lawine-airbag om te hangen. Ik (Morris) zal namens wePowder je inleiden in de wondere wereld van het powdersniffen. Ofwel je neus in de wind steken en altijd poeder scoren. Want zo luidt mijn stelling: met de juiste kennis scoor je altijd poeder. Daarbij hanteer ik twee perspectieven. Allereerst het befaamde ‘knallen als ze vallen’ perspectief, waarbij je last minute je keuzes maakt en op het juiste moment op de juiste plek bent en waarbij je op de meest bizarre plekken in de Alpen kunt belanden. Het tweede perspectief vergt minder flexibiliteit van je in termen van mobiliteit, maar meer in je geest. Door opnieuw naar een skigebied te kijken ontdek je dat op dagen dat in eerste instantie alles afgekrast lijkt en de zon alles getransformeerd heeft er juist nog heel veel poeder te vinden is. Beide lezingen zijn altijd interactief met videobeelden en demonstraties. De exacte data zullen binnenkort gecommuniceerd worden zodat je tijdig je agenda leeg kunt maken!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
TeleaddictAuteur27 september 2012 · 12:56

top initiatief!!

http://verticaldissidents.net
Toerist
AnoniemAuteur29 september 2012 · 16:56

Keep me posted want klinkt als top bijeenkomst!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!