Hallo.

Hallo.

De eerste sneeuw is ondertussen al in de Alpen gevallen, de zomer lijkt zonder tussenkomst van een relaxte nazomer over te gaan in fullblown herfst en langzaam maar zeker begint WePowder uit z’n zomerslaap te geraken. Writing on the wall zegt dat de winter in aantocht is. Een winter vol verse sneeuw, nieuwe gebieden en lijnen te rijden; nieuwe poedervrienden te ontmoeten en mee te rippen.

En als we dan toch opnieuw beginnen, dan geeft dat mij de kans om me even voor te stellen. De oplettende kijker zag gaandeweg het seizoen ineens een nieuw gezicht tussen de proriders. Mijn gezicht. Helaas door technische en minder technische redenen is het sindsdien niet tot het plaatsen van een stukkie gekomen. Niet in de minste plaats omdat mijn seizoen door pech vroegtijdig geëindigd is. Nu gebeurt dat wel vaker maar meestal is dat dan omdat ik mezelf geblesseerd heb. Dit keer echt botte pech met slecht weer, verplichtingen en poedermaatjes. Enfin, het feit dat het vorig jaar niet gelukt is om jullie via dit kanaal te stoke-ifyen betekent niet dat dit jaar hetzelfde moet zijn.

Maar dat stoke-ifyen moet ik wel in de juiste context plaatsen. Er lopen hier, virtueel dan, een bergje vreselijk getalenteerde en ongelofelijk fanatieke sneeuwsporters rond waarvoor ik enorm veel respect heb. Roel, de WePowder protegé van 2009/ 2010 en nu een van de beste skiërs die WP heeft voortgebracht en tevens het gezicht hier voor Salomon. Koen onze Belgische vleesverwerkende PIEK koning van 2010/ 2011; hoe gemotiveerd moet je zijn om dat te willen doen voor wat verse vlokken. Of Irian, de die-hard boarder die zich zelfs gekwalificeerd heeft om aankomend seizoen mee te doen aan de Freeride World Tour (nog gefeliciteerd man)! Hoe core is dat? Of Julie die er 2 maanden (of zijn het er meer?) tussen uit knijpt en gaat roadtrippen in de US of A. Wat van alle gasten die hun passie achterna zijn gegaan en een seizoen (of een heel leven) in de bergen zijn gaan wonen: Thijs, Koen, Berber, etc. Of Daniel die zich tegenwoordig ‘Staatlich geprüfter snowboard Führer’ mag noemen. Talk about living the life! Morris, Arjen die deze hele toko draaiend houden. Dit zijn stuk voor stuk mannen en vrouwen die er keihard voor gaan en waar ik mateloos respect voor heb: mensen CHAPEAU!

Even een intermezzo: mocht je nu als nieuwkomer nu denken dat dit een greep is van de gemiddelde WePowderaar dan kan ik me voorstellen dat je gaat twijfelen of je hier wel ‘past’. En geloof me, gaandeweg afgelopen seizoen (maar ook daarvoor) heb ik een hoop mensen gesproken die WePowder wel kennen of eens bekeken hebben maar zich vervolgens af laten schrikken. Wat mij betreft onnodig af laten schrikken. Het vooroordeel dat ik regelmatig gehoord heb, is dat je ‘hardcore’ moet zijn om je buiten de pistes te begeven. En als je naar de pro-riders (en de stoke die ze brengen) hier kijkt kan ik me dat voorstellen. Kiezen voor poeder tot in het extreme!

“Entree Mike”. Want hoewel ik droom van een leven zoals zij, is mijn realiteit anders. Poeder is een keuze. En ieder mag dat invullen zoals ze dat willen. Mijn keuze is zeker ook poeder maar dan wel in combinatie met een gezin (2 jonge kids), 9-17 kantoorbaan en allerlei andere verplichtingen, verantwoordelijkheden en (helaas) geen oneindig budget. Ik ben de personificatie van de ‘weekend warrior’. En om het plaatje compleet te maken: een 40-jarige, telemarkende, weekend warrior.

Dus mocht je dit seizoen de stap naar poeder willen zetten, bedenk je dan dat POEDER EEN KEUZE IS. Jou keuze. Jij kiest wat en hoe jij wilt. Extreem mag maar hoeft niet. En geloof me, het hoeft ook niet om met een hele dikke smile op je bakkes terug te keren van de sneeuw. Maar doe het wel veilig. De kNOw boudaries tour wordt volgens mij een hele aardige om een beetje beeld te krijgen van wat er op je afkomt als je dit waanzinnig gave spelletje gaat spelen. [/intermezzo]

Terug naar de stoke. Wat mag je dan van mij verwachten? Ik ga m’n best doen om op mijn manier weer lekker te knallen als ze vallen en daarvan verslag uit te brengen. Hieronder een voorbeeld van wat dat kan betekenen:

Tot die tijd ben ik me aan het voorbereiden op het nieuwe seizoen. Omdat ik niet zoveel meters kan maken als sommigen hier (en dus vanzelf in vorm geraak) moet ik het hebben van een gedegen voorbereiding waarbij ik hier in NL allerlei dry-land oefeningen doe. Ook daar zal ik nog wel eens een stukkie over wijden (of linken naar oude artikelen/ elders op het www). But first things first…

telemikey

Reacties

Gevorderd
DioAuteur26 september 2012 · 23:10

Way to go Mike, Helemaal stoked en toch voeten op de grond. Hoop veel met je te kunnen rijden dit seizoen!

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
DioAuteur26 september 2012 · 23:14

En HochFÜGEN. Wat een perfecte dag was dat!

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Expert
meteomorrisAuteur27 september 2012 · 09:05

Lekker Mikey… Succes met je herstel. In februari tik ik ook de 40 aan en is de tijd van hangjeugd poederzoeker definitief voorbij. Rondje doen komende winter?

powfinder.com
Gevorderd
telemikeyAuteur27 september 2012 · 09:47

@MM: lijkt me een goed plan jonkie! ;-)

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
TMOZAuteur27 september 2012 · 09:58

Mike, toch nog steeds jammer dat we niet zijn ingesneeuwd in Schruns. Was toch een veel mooier verhaal geweest. maar goed, bad hot times ar over WINTER IS COMING

The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
Toerist
powderskifun2Auteur27 september 2012 · 10:01

Ik kijk er naar uit!! En ik ben t wel met je eens, je hoeft niet diehard te poederen voor een dikke smile! Een van de beste afdalingen van vorig jaar was 60cm pof op een rode piste, die de piste dienst was “vergeten” te prepareren.
\

Way to go!

Toerist
tsc72149Auteur27 september 2012 · 12:22

nuchtere woorden van een wijs man,in mijn opzicht.(en ik ken je dan nog niet eens!)

een goede beslissing geweest om jou te vragen om prorider te worden.

Veel beterschap gewenst!

volgens mij

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Gevorderd
TeleaddictAuteur27 september 2012 · 12:55

ik doe met je mee!! al wacht ik nog even met die leeftijd bereiken en kiddo’s ;) we houden contact over mooie plannen. Zin in !!

http://verticaldissidents.net
Beginner
IngmarAuteur28 september 2012 · 21:52

Toewijding wordt niet bepaald door het aantal dagen in de sneeuw. Ik ken jou als iemand die op een verantwoorde manier veel plezier in de sneeuw maakt. Dat is waar het om gaat en genoeg reden om Pro te zijn.

En maak ik daar, en passant, mijn debuut op het beeldmateriaal van een pro-rider?

Gevorderd
koen_djfistelAuteur29 september 2012 · 00:11

zuperwoorden ! jij kiest wat en hoe ! En de beste powrider is die met de grootste (pow)smile !! (Dus die maskers 8er jou zijn dringend toe aan bakken pow :-)

sbs roelz
Gevorderd
telemikeyAuteur29 september 2012 · 10:45

@ingmar: tnx. Ennuh, nee, deze is zonder jou maar met mijn broer en een bende andere Wp’ers. Volgende keer!

@Koen: lol, nou die ene masker met ‘baard’ (recht boven mn hand) heeft een dikke smile hoor… Fu## nee he, ik heb toch geen afro-DJ-Fistel aan de muur hangen??? Ik kijk vanaf nu nooit meer hetzelfde naar dat masker.

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
koen_djfistelAuteur29 september 2012 · 15:54

lol ; inderdaad die afro-djfistel heeft blijkbaar nét de kilimanjaro af-ge-freeride ; wat een poedergrijns :-)

sbs roelz
Beginner
IngmarAuteur29 september 2012 · 21:11

Had het over het rode stipje op de foto. Bewegende beelden zou ook iets te veel van het goede zijn!

Toerist
JaapvRAuteur30 september 2012 · 09:48

[clicheetje] De beste freerider is die met de grootste grijns![/clicheetje] Van de mensen waar ik de afgelopen seizoenen mee gereden heb ben jij je daar misschien wel het meest bewust van, ergo, beste freerider :). Hopelijk deze winter nog een keertje, sterkte met dat klauwtje, al overwogen een haak te monteren?!

Gevorderd
telemikeyAuteur30 september 2012 · 10:04

@Jaap: ROFL. Haak zou wel een goed idee zijn, scheelt iig

revalidatietijd! Samen rijden deze winter lijkt me een geweldig plan. @Ingmar: right you are. Je bent vanaf nu geen anonieme ‘handle’ op het www. Bereidt je maar voor om bedolven te worden onder tientallen wulpse ski chica’s en dat je handtekeningen op elke straathoek moet uitdelen. Sorry man!

White room,Pillow lines,I rule
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!