Herfst

Herfst

Hallo freeriding community, zijn jullie allemaal weer terug van het zomerreces ? De zomer is tot een einde gekomen en de herfststormen steken de kop op. De surfers onder ons, wave of wind, liggen elk moment in de golven. Zij die daar weinig mee hebben of te ver weg van de zee wonen zitten elk moment op de racefiets of mtb om de benen weer in conditie te krijgen. Er wordt hardgelopen, gewandeld, geklommen en dit alles om maar weer in vorm te geraken voor de komende winter ! Want die komt eraan !

[b]Lege uurtjes[/b]

Iets wat we waarschijnlijk allemaal doen in de lege uurtjes is het internet afstruinen naar reviews met betrekking tot ; materiaal, gebieden, secretspots. Echt alles doen we om aan onze verslaving naar het witte goud te voldoen. We kijken alle filmtrailers, lezen alle verhalen en zoeken naar nog meer witte beelden uit de bergen ! We krijgen er geen genoeg van… Een ding is zeker winter wordt het… met meer of minder sneeuw, dat moeten we gaan ondervinden ! Gelukkig kunnen zelfs de geleerden daar nog maar weinig over zeggen. Maar er gaan gegarandeerd face shots gescoord worden ! Nu moeten we alleen nog even door deze schitterend mooie herfstige periode heen en hoe kunnen we dat op z’n best doen… Inderdaad al trainend.

[b]Zomer[/b]

Voor mij was de afgelopen zomer een zomer in Nederland. Dat was lang geleden… 7 jaar maar liefst, dat ik 6 maanden aan een stuk in Nederland vertoeft heb. Niet verkeerd om weer eens een tijd in je eigen taal te communiceren en de banden met alle vrienden en kennissen aan te halen. En Nederland is en blijft ook een geweldig mooi land, alleen wel erg druk op de wegen ! Vandaar dat ik altijd train op de bike in het terrein !

[b]Herfst[/b]

Maar nu de dagen korter worden en de temperatuur daalt begint het bij mij ook weer te kriebelen en ben ik reeds aan het voorbereiden om weer af te reizen naar de bergen. De schoenen freezen en foamen extra materialen organiseren en blijven trainen. Aankomende woensdag worden de trainingen van Freestyle Holland weer begonnen op de indoorbaan en daar zal ik nog een keer of drie mijn bijdrage aan leveren. Het eerste echte sneeuwcontact voor mij zal zijn op de Stubaiergletsjer de laatste week van oktober. Daar train ik de leraren van Flanders ski reizen uit België. Daarna door naar de gletsjer van Sölden voor het FGHS evenement en dan vanaf de 8ste november een beetje freewheelen en daar zijn waar de meeste sneeuw ligt of valt ! Dus dan is het rond cruisen en kijken waar de honger gestilt kan worden… Waarschijnlijk vooral in Oostenrijk in eerste instantie.

[b]Winter[/b]

Vanaf de 23ste november moet ik in Verbier zijn voor de Fortbildungskurse van Swiss Snow Sports. Dit is een verplichte training die je als Swiss Snow Pro om de 2 jaar moeten bijwonen. Daarna is het afwachten… hopen op voldoende sneeuw voor een vroege seizoensstart zodat de liften bijtijds kunnen gaan draaien en de kunstsneeuw snel onder een pak van the real stuff ligt ! Voor meer info: www.sanderkan.nl

kanski

Reacties

Expert
ManoniAuteur1 oktober 2012 · 22:26

Fijne winter Sander! Jij gaat fitter dan ooit het seizoen in :)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur1 oktober 2012 · 23:00

Dat klinkt als een goede voorbereiding San. En ik geloof Manon direct dat jij fitter dan ooit het seizoen in gaat!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Elite
ErwinAuteur2 oktober 2012 · 11:31

Tot in Stubai of Sölden dan, mocht ik je in het Brabantse land niet meer tegenkomen op de bike. ;)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!