Moss Snowsticks

Moss Snowsticks

We hebben een primeur. Een Europese primeur wel te verstaan. Moss Snowsticks zal binnenkort in Europa verkrijgbaar zijn en wij hebben de exclusieve mogelijkheid om ze te testen tijdens het The North face kNOW Boundaries van 14-16 december ergens in de Alpen.

Moss Snowsticks?

Moss Snowsticks valt onder het illustere rijtje Gentemstick, Swell Panik, Winterstick en dus Moss Snowsticks. Boards bedoeld om mee te surfen in de sneeuw. Moss voert dit concept tot het extreme door en wil de bewegingen die we op de golven maken ook mogelijk maken in de poeder. Ik heb de boards onlangs in mijn hand gehad. Mooi afgewerkt, ouderwets camber onder de voet, een stijve tail en een soepele neus voor poeder. Het duurde even voordat ik ze weer kon loslaten. Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe ze het doen in de sneeuw. Vooral de Performance Quad en de SW 62 ben ik benieuwd naar.

kNOw Boundaries weekend?

Samen met The North Face organiseren we dit najaar een heuse kNOw Boundaries tour met tien stops. Acht stops daarvan staan in het teken van kennisoverdracht, één stop in het kader van het Freeride Film Festival en de laatste stop vindt van 14-16 december ergens in de Alpen plaats.

14-16 december, de finale stop ergens in de Alpen

Vorig jaar kozen we voor een vaste locatie en lanceerden we KaPOW. Dit jaar gaan we weer terug naar onze roots waar we ooit begonnen zijn. Daarbij hebben we de lat weer wat hoger gelegd. Onze uitgangpunten daarbij: flexibel, de hoogst opgeleide ski- en snowboardgidsen (liefst uit Nederland), veiligheid, kleinschalig en poeder. Daarnaast snappen we ook als geen ander dat de één in een vijfsterren hotel wil liggen, terwijl de ander in zijn auto bivakkeert. En dus hebben we wat punten aangescherpt. Meer flexibiliteit, maximale veiligheid, toegankelijk voor beginnende en expert freeriders, indeling op niveau, werken aan je techniek en dagelijks aandacht voor sneeuw en veiligheid.

Wij regelen:

  • Poeder en een bestemming

  • Drie dagen de beste ski- en snowboardgidsen via Epique Mountain Adventures zodat je veilig onderweg bent.

  • Geselecteerd testmateriaal van merken als Icelantic, Moss Snowsticks en Jones snowboards

  • Natuurlijk wat testexemplaren van de ABS airbag van The North Face

  • Last minute overnachtingstips

  • Een uniek event t-shirt

  • En leiden je in de wondere wereld van poeder. Of je er nu achter aan reist ofwel er naar gaat zoeken in een gebied.

Om zo flexibel mogelijk te blijven regel jij:

  • dat je vrij bent tussen 13 en 16 december

  • je vervoer

  • je onderdak

  • je liftpas

Prijs: 199 euro

Reserveren en meer info? Dat kan nu al… (klik-klik)

meteomorris

Reacties

Expert
HaasAuteur16 december 2012 · 10:31

Ooow jongens! Wat een totaal andere board ervaring is dit. Ik heb gisteren voor het eerst een moss boardje, en ik zeg met nadruk board-JE want ze zijn om de drommel niet groot, mogen testen. Super surfy feeling! Het moss boardje dat ik heb gereden (en vandaag weer) is de 1.62 swallow. Bij de eerste turns was ik nog ff sceptisch maar toen ging ik los. Het board nodigt uit tot speels rijden. Mooie korte agressieve turns zijn makkelijk te maken waardoor je alle ‘attracties’ die de backcountry speeltuin te bieden heeft op en af kan rijden terwijl je je als een surfer beweegt. Ik ben lyrisch! En dit is geen reclame bullshit.
Binnenkort meer over de moss snowsticks. Stay tuned.

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!