Stubai op dit moment + Plannen volgend seizoen

Stubai op dit moment + Plannen volgend seizoen

De winter komt eraan en het begint steeds meer te kriebelen. Het begint een beetje een jaarlijkse routine te worden: hard werken in de zomer, beginnen met dromen in september en in oktober worden de eerste concrete plannen gesmeed. Vandaag valt de eerste echt grote dump en steeds meer foto’s krijg ik toe gestuurd. Natuurlijk is de basis slecht en valt er slechts op de gletsjers goed te skiën, maar dat wil niet zeggen dat bij het zien van verse foto’s ik niet automatisch mijn bankrekening begin te checken. Eigenlijk elk seizoen weer begin daarop volgend direct het balen dat ik voor de rest van de winter nog niet genoeg geld heb verdient. Zo ook dit seizoen, maar met een lange winter in het vooruitzicht is het net even makkelijker om geduld op te brengen. Toch kan ik het niet laten om de onderstaande foto’s met jullie te delen. De foto’s zijn gemaakt door een bekende die momenteel aan het trainen is in het Stubaital.

Op 2900 meter

Dit jaar wil ik het seizoen compleet anders aanpakken. In plaats van werken voor een skischool ga ik op zoek naar een appartement ergens in de Alpen en vanuit daar ga ik samen met m’n buddy Tim gaan knallen. We zijn er echter nog niet uit waar we het beste zouden kunnen gaan zitten. Mijn persoonlijke voorkeur gaat (gezien het terrein) uit naar Zwitserland, maar Salzburg is met zijn Salzburger skipas weer erg interessant. Heeft iemand suggesties?! Dan hoor ik het graag in de comments!

powderskifun2

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur15 oktober 2012 · 18:43

Zoek je uitdaging en wil je je mengen met de beste rijders ter wereld, dan moet je toch echt wel in westelijk Wallis of Frankrijk zijn. Wat betreft inspiratie en historie een must do. Zoek je rust en lariksen, dan zijn de hautes Alpes en de Piemonte een goede. Een klassieker en goed eten? Monte Rosa, waarbij je ook zeker eens naar Courmayeur kunt. Wil je veel Nederlanders tegenkomen, dan zou ik richting het Salzburgerland gaan ;) Kies je voor het Berner Oberland dan weet je dat het ieder weekend druk is…

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur15 oktober 2012 · 20:40

Vette platen Thijs!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
AnoniemAuteur28 oktober 2012 · 20:16

geluksvogels en hoeven delen met zo weinig

Toerist
AnoniemAuteur13 november 2012 · 15:04

Hey Thijs, ga lekker richting Chamonix. Het kan daar wel erg druk zijn maar je hebt er zoveel in de buurt. Vallorcine, Les Marécottes, Ovronnaz. Zijn echt super gebieden. Zou ook echt een keer naar Courmayeur gaan en dan Punta Helbronner skien.

Genoeg te doen!!!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!