Eerste poederdag van het seizoen

Eerste poederdag van het seizoen

Het waait bijna net zo hard als bij een goede noordwester die op de Scheveningse kust beukt. En eigenlijk sneeuwt het net hard als…ja, als wat eigenlijk….Het komt in ieder geval met bakken uit de hemel. En dat voor een 11 november. Zoals ze hier in het Stubaital zeggen: ‘Brutal!’

[b]Is het november?[/b]

De condities in de Alpen zijn goed, meer dan goed zelfs voor de tijd van het jaar. Perfect voor mij dus om het seizoen te openen op de Stubaier Gletsjer, de grootste gletsjer van Oostenrijk. Het toffe aan dit soort weekenden in het begin van het seizoen is eigenlijk dat je alleen maar liefhebbers op de berg ziet. Veel teams die aan het trainen zijn. Skileraren, pro’s, jeugdteams uit Duitsland, aangevuld met een handje gepassioneerden. Waaronder ik dus. Het niveau van rijden is vele malen hoger dan tijdens een doorsnee dag midden in het seizoen. Vanmorgen regende het hier in Neustift als een malle. Dat betekende dat het op de gletsjer hard aan het sneeuwen was. De sneeuwgrens lag zo rond het middelstation op zo’n 2300 meter. In totaal dus 1000 hoogtemeters plezier! Jammergenoeg werden enkele liften niet geopend vanwege de harde wind, maar gelukkig is de Stubaier Gletsjer groot genoeg om een dag plezier te hebben.

[b]Eerste poeder[/b]

De eerste poederbochten van het seizoen zijn dus binnen. En gewoon op de piste. Buiten de piste is nog geen doen, omdat er veel rotsen nog niet bedekt zijn en de spleten op ongeveer 10 meter naast de piste gewoon open en bloot liggen. En ja ‘powder is fun, but so is tomorrow’. Gelukkig sneeuwde het zo hard dat je op de piste heerlijk door de verse sneeuw kon cruisen. In combinatie met de harde wind leek het wel of iemand bij iedere bocht een tiental spelden in je wangen duwde. Heerlijk! Check onderstaande foto’s hoe hard het er aan toe ging vandaag. De eerste foto is van voor de lunch, de tweede van een uurtje later, na de lunch.

[b]Voor de lunch[/b]

[b]Na de lunch[/b]

Het was dus nog niet optimaal, maar mijn seizoen is begonnen!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Elite
kanskiAuteur11 november 2012 · 15:59

Pas is ook nie goedkoop daar! En hoe is het in de plane nu?

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
pulverdudeAuteur11 november 2012 · 16:02

Lekker! Mooie beanie btw… :-)

Let the riding do the talking and you've said enough
Expert
meteomorrisAuteur11 november 2012 · 16:04

jezus… na de lunch zijn al die ski’s weggesneeuwd… nog nooit gezien ;)

powfinder.com
Gevorderd
MarcoAuteur11 november 2012 · 17:34

Damn! Dat wil ik ook! :-)

En doe die beanie er ook maar bij…

Gevorderd
NielsAuteur11 november 2012 · 21:08

Dat zijn de ski’s van die Duitsers, die zitten al de hele dag binnen ;) Lekker!

Beginner
FreeAuteur11 november 2012 · 21:11

Nice! Doe mij ook zo’n goedkope pas:):) happy birthday btw.

Gevorderd
bertjebertjeAuteur12 november 2012 · 00:37

het was zeker lekker vandaag op de gletcher. Jammer dat ik weer terug moest!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 november 2012 · 09:06

Ja, was lekker. Nu weer terug, achter het scherm, weer doorknallen! @Free Bedankt!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
brtAuteur13 november 2012 · 08:04

Ha! Trukage! Arjen heeft gewoon 3 uur aan de schnitzel met rotwein gezeten ;-)

Gevorderd
JesperAuteur13 november 2012 · 13:00

Een uur lunchen op de eerste poederdag… Geduld :-).

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!