De gletsjer in!

De gletsjer in!

‘‘Ik zoek graag het gevoel van me ‘nietig’ voelen op, maar oh lieve moeder aarde laat ons dat moment van het ‘nietig’ zijn​ nog lang bespaard. Deze wens, hoop, draag ik altijd bewust met me mee met iedere meter die ik me in mijn vrije leven beweeg. Gewoon omdat ik zielsveel van mijn leven houd, kan ik niet stoppen met mijn leven te leven en daar horen altijd risicos bij.’’

Let yourself be silently drawn by the strange pull of what you really love, it will not lead you astray! -Rumi

Ik volg mijn intuïtie, nooit anders geweest. Ik ben een autodidact, ook nooit anders geweest, maar ik laat me altijd door de natuur de les lezen. Iedere dag vertelt ze een nieuw verhaal, elke verandering neem ik in me op…dag in dag uit, jaar in jaar uit. Boeken, lezingen, weerkaarten vertellen interessante basics, maar de elementen veranderen elke dag, ieder uur in minuten takt de werkelijkheid.

Dit mogen jullie natuurlijk niet doorvertellen maar ik kan jullie verraden dat ik regelmatig angst heb. Mijn respect voor de elementen waarmee ik mijn dagelijks leven te maken heb is enorm.

Ja, ik doe allemaal ‘spannende’ dingen, maar in procenten omgezet zeg ik ongeveer 75% van de tijd, heel bewust ‘nee’ tegen spannende dingen. Oostenrijkse ‘stoerkoppen’ zeggen me dan altijd dat ik mijn hoofd moet leren uitschakelen… maar eigenlijk vertelt mijn buikgevoel me wat ik moet doen. Mijn buikgevoel ontwikkeld zich iedere dag tot een belangrijkere raadgever. Deze raadgever baseert zich op mijn jarenlange dag in dag uit ervaring en opdoen van kennis, mijn leeftijd en levens-instelling. Ja en uiteraard is het wel eens enorm balen als het dumpt en dumpt en het kriebelt … en ik durf niet. Geduld is een schone zaak denk ik dan maar. Ik prijs mij heel gelukkig, want van de 25% waar ik ‘ja’ zeg om iets spannends te doen, heb ik echt genoten en ga ik genieten.

Pretty cool hey?
Pretty cool hey?

Gouden November, witte Kerst