Live uit St. Anton

Live uit St. Anton

Aankomend seizoen is het moment daar, ik vertrek naar St. Anton am Arlberg. Een droom die mij al jaren wild maakt. Het gros van jullie zal nu ook nog niet weten wie ik ben, ik hoop hier aankomend seizoen verandering in te brengen terwijl ik jullie verblijd met de stoke vanuit St. Anton.

Ik zal mezelf eerst eens kort introduceren. Ik ben een mannetje uit ‘90, geboren in de Duitse Harz en woon in Nederland sinds eind ‘95. Sport altijd erg leuk gevonden en de skivakantie was elk jaar de mooiste belevenis. Na de middelbare school begonnen met Bedrijfseconomie in Groningen gestopt in februari en toen Hotelschool in Leeuwarden. In deze tijd kwam ik erachter dat ik een uitstekende ‘student’ was alleen niet zo goed kon studeren. Met als resultaat dat alles wat langer duurde dan normaal. Halverwege 2012 besloot ik het allemaal over een andere boeg te gooien en om mijn grootste droom waar te gaan maken heb bij een aantal bedrijven in Oostenrijk gesolliciteerd. Uiteindelijk gekozen voor een restaurant waar ik in 2008 al een keer gegeten had.

Aankomend seizoen ga ik als restaurant medewerker werken in Kandahar Bar & Restaurant. Dit is een Indisch restaurant wat van après ski overloopt in een restaurant en afsluit als nachtclub. Ik zal hier 6 dagen per week om 4 uur beginnen, waardoor ik dus heel mooi elke ochtend op de latten kan staan. Ik ga in een groot huis wonen met volgens mij 64 man, allemaal seizoenslui zoals ik.

In de afgelopen jaren heb ik als skiër mijn horizon verbreed door de punten van mijn ski’s de piste af te sturen. Hier was het direct was raak, de knop ‘ik wil poeder rijden’ was gevonden en aangezet. Heel veel ervaring heb ik nog niet opgedaan doordat ik als student maar eenmaal per jaar kon gaan. Ik kan jullie ook niet beloven dat jullie zieke couloirs van mij gaan zien, ik ben een beginner off-piste maar niet bang om dingen te doen die eigenlijk boven mijn niveau liggen. Ik hoop in ieder geval dit seizoen zoveel mogelijk progressie te boeken op dit gebied zowel in het skiën zelf als de voorbereiding van een mooie lijn.

In de aankomende maanden zal ik jullie gaan voorzien van stoke uit St. Anton door middel van schrift en zoveel mogelijk beelden. Verder zal ik een aantal keren wat gebieden in de buurt bezoeken, om hier hopelijk met een aantal wePowder poederbazen te gaan rijden. Dus ben je in de buurt en heb je zin om te rijden, stuur me even een berichtje op wePowder.

En zoals Sander Kan al zei: ‘Ride with Steven!’

-Ernst

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Gevorderd
VinnieAuteur3 december 2012 · 08:47

Like! have fun daar Ernst & hou ons op de hoogte;)

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Beginner
Geert-JanAuteur3 december 2012 · 09:01

vet man! misschien kom ik eind februari die kant op :) maar dat hangt van het weer af ;)

Gevorderd
SteefAuteur3 december 2012 · 09:57

Koel! 23-27 jan gaan we dan sowieso een keer een dag rijden Ernst! :)

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
AnoniemAuteur3 december 2012 · 09:57

Nice! Ik heb der ook twee seizoenen gewerkt, in de skischool dan… Als ik dit seizoen nog langskom zal ik me melden :-). Viel spass!

Gevorderd
AlexSkiAuteur3 december 2012 · 10:01

How cool is that! Een indisch restaurant in de sneeuw. Met een beetje geluk kom ik daar volgend jaar nog wel een keer in de buurt tijdens een dump. Kom ik zeker een happie eten. Viel Spaß daar.

When life gets too complicated.... SKI
Toerist
AnoniemAuteur3 december 2012 · 10:39

Ik vertrek vandaag naar St. Anton voor m’n anwarter!

Expert
BSSKI.chAuteur3 december 2012 · 12:05

Veel plezier! Maar oppassen: niet te hard werken, niet te hard feesten :)… de vroege uurtjes zijn de mooiste !

Toerist
AnoniemAuteur3 december 2012 · 12:41

Ernstige foto! heel veel plezier daaro en zie je met kerst!

Gevorderd
JurgenB1Auteur3 december 2012 · 14:31

Have fun, ben ook aan het overwegen om een maandje in st. Anton te gaan werken.
Ben benieuwd naar je reports.

Toerist
AnoniemAuteur3 december 2012 · 17:05

Vettt!! Ben er eerste week van de kerstvakantie… Dus als het dumpt, ga jij mij het gebied laten zien. Afgesproken? :P

Toerist
SimoniAuteur3 december 2012 · 17:13

Hadden ze niets meer vrij in de Mooserwirt? :P

Ben er 13 december! Hopelijk al voldoende sneeuw…

Expert
ManoniAuteur3 december 2012 · 19:05

Gaaf hoor! Geniet ervan. Ik ben ook vaak in sankt Anton, kom wel een keer langs in de Kandahar. Ben benieuwd naar al je avonturen!

Expert
ThijsKennisAuteur4 december 2012 · 06:28

Heel vet man! Veel plezier, ennee Dan kom ik volgens seizoen nog een keertje langs!!!

Pow!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!