Champex-Lac gesloten deze winter

Champex-Lac gesloten deze winter

Het bergstation van de Breya 1 en 2

Nog niet zo heel lang geleden meldden we dat het skigebied van San Bernardino deze winter helaas niet open gaat. Helaas zal dat bij Champex-Lac ook het geval zijn. Het enige ‘positieve’ aan deze situatie dat dit waarschijnlijk tijdelijk zal zijn. Het bergstation is namelijk verwoest door een brand (en dat was al begin september).

De Breya 1, de echte potentie van Champex is hier niet eens zichtbaar
De Breya 1, de echte potentie van Champex is hier niet eens zichtbaar

Breya

De twee stoeltjesliften Breya 1 en Breya 2 blijven deze winter gesloten. En dat betekent eigenlijk vrijwel het gehele gebied van Champex-Lac, want de Breya 1 bracht je vanuit het dal richting de 2200 meter hoge Breya en vervolgens kon je door de bomen afdalen richting het Val d’Arpette. En dat zijn mooie afdalingen! Maar dit seizoen dus even niet. Ze hebben er in Champex nog alles aan gedaan om het bergstation klaar te stomen voor de winter, maar ze hebben het helaas niet voor elkaar gekregen.

Het dalstation van de Breya 1
Het dalstation van de Breya 1

Weinig poederstress

Champex-Lac ligt vlakbij Verbier en is net zoals Ovronnaz en Les Marécottes een klein gebied waar je zonder al te veel poederstress mooie lijnen kan rijden. Laten we hopen dat ze in winter '13-'14 weer open gaan! Tot die tijd: Save the secrets!

Beeldcredits: Champex.info

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Expert
HaasAuteur3 december 2012 · 18:45

Nee man weer één…
Ook hier heb ik gouden tijden gekend. Champex wat een sympathiek gebiedje is dat.
Mochten ze het voor '13 '14 weer niet gaan redden laat ze dat dan even op tijd aangeven, dan kunnen we ze ff helpen! Een paar daagjes met iedereen die op het FFF aanwezig was en het lijkt me zo gefixt!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Expert
snahAuteur3 december 2012 · 20:39

guest673 = snah, speciaal voor haas… :)

Let's ride...:)
Expert
HaasAuteur3 december 2012 · 20:44

@ snah waar hield jij je schuil daar in odeon?

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
DioAuteur3 december 2012 · 21:11

Oeh Ar, daar hebben we goede herinneringen aan. Fijne stek Champex, Hopelijk volgend jaar weer up and running.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
NielsAuteur3 december 2012 · 22:02

Damn! Na Bernardino wederom een met te goede herinneringen. Ik sluit me aan bij Haas’ z’n plan!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!