Poederbakken en yeti poten!

Poederbakken en yeti poten!

Daar ga ik dan, het moment is daar de tassen zijn gepakt en de auto loopt alvast warm. Mijn eerste seizoen in de sneeuw gaat beginnen!

Van een 9.20 naar een Hellbent

Altijd geskied op mooie pistemonsters en ook mijn off-piste ervaring ontwikkeld op deze ski’s, wat voor ski’s moest ik nu kiezen dan? Een ding is zeker ik ga zo veel mogelijk poeder scoren, sprookjes bossen en couloirs dat is de planning. Terug naar de ski’s, safe gaan en een 100mm onder de voet met een lichte rocker pakken ofzo? Of toch alle chips naar voren schuiven en keihard all-in gaan? Mensen die mij kennen weten nu al wel waarvoor ik gekozen heb, voor degenen die mij nog niet kenen, ik ga ALL-IN. K2 Hellbents uit 2011 zijn het geworden met 132mm onder de voet en powder rocker.

Nieuwe schoenen

Ook ben ik op zoek gegaan naar nieuwe ski schoenen. De alpine schoen die ik had was op en na een week skiën lagen mijn schenen open. Verder ben ik gezegend met maatje 47 met een bijzonder grote grote teen waardoor het vinden van een normaal paar schoenen is al moeilijk genoeg laat staan een paar ski schoenen. Na een beetje rondkijken op wePowder kwam ik erachter dat MK Skiservice de shop was voor freeriders met een groot assortiment en veel ervaring met bijzondere wensen. Er maar heen dacht ik en dat heb ik geweten, wat een uitzonderlijke service! Naast dat ze voor mij een perfecte schoen hebben gevonden, konden ze volledig onderbouwen waarom deze schoen nou juist goed paste bij mijn soort voet. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een Lange XT120 wat een all-mountain freeride schoen is.

De legendarische Peugeot 205 uit '93
De legendarische Peugeot 205 uit '93

De tocht vanuit Groningen naar Sankt Anton is slechts 1000 km, maar het is wel de eerste keer dat ik meer dan 250 km ga rijden in mijn oude bak. Best spannend! Als alles volgens planning loopt kom ik in het begin van de avond aan, dan kan ik direct een hapje gaan eten in het restaurant waar ik ga werken en mooi een paar biertjes pakken met mijn nieuwe collega’s. Uiteraard ga ik morgen met een van de eerste gondels omhoog!

We zullen het zien, we gaan het beleven!

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur10 december 2012 · 09:51

Succes!!! Olie gecheckt? ;)

powfinder.com
Beginner
Dirk77Auteur10 december 2012 · 09:53

Goede reis & veel poederplezier gewenst!

Gevorderd
AlexSkiAuteur10 december 2012 · 09:58

Succes and have a safe trip. Misschien moet ik ook maar een keer breder gaan dan 95mm :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
RobinNAuteur10 december 2012 · 09:58

Succes man, en heel veel plezier.

Wie weet tot van de week :-)

Waar het wit is, is een weg.
Gevorderd
Sjoerd_Auteur10 december 2012 · 10:17

Succes en veel plezier!

Beginner
CuttingStormAuteur10 december 2012 · 10:20

Goede reis!

Beginner
WhistlerAuteur10 december 2012 · 10:22

Leuk enthousiast verhaal:-)
Save trip en hopelijk zien we elkaar deze week…!

Gevorderd
Mitchel.Auteur10 december 2012 · 10:32

Succes!!! Be Stoked & Ride Safe!!

Skiing is Freedom!
Gevorderd
robbertAuteur10 december 2012 · 10:40

Geen zorgen, die oude bakkies doen het vaak verdomd goed in de sneeuw en brengen je overal heen met een wat lagere snelheid. Succes in Anton

Gevorderd
EchoAuteur10 december 2012 · 11:12

Have fun, succes!

Do or do not, there is no try (Yoda)
Gevorderd
3zelAuteur10 december 2012 · 11:25

geweldig! veel plezier en goede vaart ;)

knowledge is powder
Beginner
Geert-JanAuteur10 december 2012 · 12:19

haha! living the dream! kom veilig aan!

Gevorderd
skiesterAuteur10 december 2012 · 12:33

veel plezier: die oude 205 rules! Enige waar je even op moet letten zijn de waterkoeling slangen: als deze oud zijn kunnen ze gaan barsten en sproeien, rood licht is dan meteen stoppen! Is overigens een easy fix.

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Beginner
YellowSubAuteur10 december 2012 · 13:10

Succes met de reis. Ik ga in ieder geval letten op een set Hellbents met stickers
wanneer ik daar eenmaal ben.

have fun!

Toerist
JaapvRAuteur10 december 2012 · 13:12

Veel plezier man! Jouw seizoen lijkt eerder te beginnen dan het mijne (op wat korte tourtjes na…), en ik zit hier al 6 maanden! Enjoy!

Toerist
AnoniemAuteur10 december 2012 · 15:28

Goede reis ! genoeg ruitenwisser sproeisel bij je ? je zit laag bij de weg met je voorrraampje natuurlijk !

Groeten uit Groningen ;)

Gevorderd
emistosAuteur10 december 2012 · 19:09

Hee, volgens mij zag ik laatst precies die rugzak bij de AH to GO in Zwolle, kan dat kloppen? Moest alleen snel naar de hoge school, dus geen hoi gezegd. Veel plezier!!

Gevorderd
tank24Auteur10 december 2012 · 19:57

All-in? Ik noem dat behoorlijk bluf met zo’n peugeotje naar Oostenrijk;) maar wel avontuur succes and ride safe!

High Roller
Toerist
AnoniemAuteur10 december 2012 · 20:10

May the force be with you!

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur10 december 2012 · 20:56

Ik ben goed aangekomen :) tot en met stuben was no problem duurde 12 uur. Daarna een uur bezig geweest met kettingen en rijden naar St Anton, een grote chaos maar wel een hele vette ervaring.

@morris olie, remvloeistof, antivries allemaal gecheckt

@emistos Dat zou heel goed kunnen ben ik afgelopen maand 2 keer geweest ;)

@tank24 Deze peugot is baas, hoop wel dat hij het seizoen overleefd, heeft vandaag wel eventjes zijn maximale laten zien in de sneeuw met sneeuwkettingen.

FUCK YEAH I AM FREE
Toerist
AnoniemAuteur10 december 2012 · 21:35

Wat een top auto; nooit meer wegdoen, hooguit een klein pimp-beurtje ;-)

Toerist
AnoniemAuteur10 december 2012 · 23:03

Ga er van genieten en trek wat mooie poeder lijnen!

Gevorderd
MrRemcoproAuteur10 december 2012 · 23:26

Stuben? Er is een tunnel!! En we komen donderdag wel even bij Gunar kijken en kunnen we dan bier uit glas drinken ipv plastic?

A mind is like a parachute. It doesnt work if it's not open. (FZ)
Beginner
edvantijenAuteur11 december 2012 · 00:28

inderdaad een van de beste peugots de ze gemaakt hebben.
Geniet er van…en denk aan de Ho(e)reca-smile:)
Hals und Beinbruch!

Summer Sucks!
Gevorderd
NickyAuteur11 december 2012 · 13:23

‘olie, remvloeistof, antivries allemaal gecheckt’: kleine tip: ik ben 3 seizoenen geleden met een oud, rood, autootje door de Alpen gaan roadtrippen. Bij vertrek was olie en koelvloeistof gecheckt en ok, maar heb er daarna 2,5 maand niet meer naar om gekeken met als resultaat dat ik op de terugweg (wel al in NL) ben weggesleept en de auto niet meer te redden was…dus blijf het checken ;-) (was mn eerste auto en was eigenlijk al lang blij dat dat ding al die passen gewoon over kwam).

Anyways: heel veel plezier, be safe en geniet!!!

Expert
KlettergeitAuteur11 december 2012 · 19:32

Ik zit hier een partijtje jaloers te zijn op jou niet normaal!
Volgend jaar ook van plan die kant op te trekken met dezelfde ambities:-)
Ik ga je volgen. Enjoy!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!