De winter in Obertauern is begonnen!

De winter in Obertauern is begonnen!

Hi, mijn naam is Lennart, of Lenni hier in Oostenrijk want de Oostenrijkers konden een paar jaar geleden mijn gewone naam maar niet onthouden. Ik woon vlakbij Obertauern en daar ben ik in de winter ski/snowboard leraar en daarnaast probeer ik zo veel mogelijk te freeriden! Afspraak met de skischool dat ik voornamelijk privéles geef (wat vaak zondag t/m woensdag is) en zodoende meer dagen vrij heb om zelf te kunnen skiën.

Mölltaler Gletscher

Mijn skiseizoen is op 1 november al begonnen met een kleine week Mölltaler Gletscher samen met een vriend. Heerlijk na een zomer uitkijken naar de sneeuw en we hadden ook nog een echte poederdag met goede hoeveelheid sneeuw, blauwe lucht, lekker zonnetje en mooie lijnen skiën.

Obertauern

Mid november is het gebied Obertauern open gegaan maar de eerste twee weken was het niet echt bijzonder. Paar pistes en off-piste helemaal niets. Daar kwam vorige week verandering in want het ging ook hier redelijk veel sneeuwen. Niet zo veel als in Italië, Frankrijk of Zwitserland maar gelukkig ruim voldoende om off-piste bezig te kunnen zijn! Sindsdien elke dag een mooi laagje erbij en afgelopen vrijdag was echt top! 's Avonds had het erg veel gesneeuwd en het was nog redelijk rustig in het gebied. Vroeg op en mooie eerste lijnen kunnen skiën vanaf de Seekareck naar het funpark en bij de Zehnerkarbahn en Grünwaldkopf.

First tracks!
First tracks!

Afgelopen zaterdag is de Salzburger Schilehrer Verband Alpinkurs begonnen en dus zijn de onverspoorde hellingen wat moeilijker te vinden. Toch zijn er nog genoeg mooie lijnen geskied want het is gewoon flink blijven sneeuwen! Gisteren en vandaag bij elkaar makkelijk een halve meter. Maar we hebben nog veel meer sneeuw nodig. De larchen en rotsen steken nog op sommige hellingen te veel uit en dus een goede meter erbij is minimaal nodig. Liefst natuurlijk een veelvoud hiervan.

Gamsleiten 2

De lift Gamsleiten 2 is helaas nog niet open en dus de afdaling van de Kleine en Grote Kesselspitz is nog niet mogelijk zonder te toeren. Dat wil ik dit seizoen ook gaan uitproberen want het geeft gewoon veel meer mogelijkheden om mooie lijnen te skiën. En daar is het mij om te doen!

Onverspoord
Onverspoord

Oja, skileraar… Ja, ik ben ook langzaam aan begonnen met werken…Twee weken terug een aantal dagen en vorige week ook een paar dagen bij elkaar. Het is nog rustig maar het begint te komen. Vanaf volgend weekend wordt het drukker en met de kerst- en oud&nieuw weken wordt het hier best druk. Hopen dat januari, net zoals vorig jaar, heel veel sneeuw geeft en dat er dan weer veel off-piste geskied kan worden!

First chair

Op dit moment sneeuwt het nog goed en ik denk dat morgen nog een hele mooie dag gaat worden! Ik zit in de eerste lift naar boven, dat is zeker! Mocht je in Obertauern zijn, stuur me een PM en kunnen we kijken of we wat lijnen samen kunnen skiën! Ennuh, als jullie input voor mij hebben: laat maar weten, dan kan ik daar misschien een leuk blog over schrijven!

lennart75

Reacties

Toerist
JaapvRAuteur12 december 2012 · 16:50

Ha Lennart goed stuk!
Misschien wel een onderwerp voor een blog: Hoe kijken jij, andere skileraren, en ‘de industrie’ aan tegen off-piste skien met klanten, en de safetgear / issues? Ik weet dat er in Frankrijk regelmatig groepen (vrij ver) de piste verlaten zonder gear, en met zeer gelimiteerde kennis… Is dit een discussie die speelt in skilerarenland?

Expert
OrcieAuteur12 december 2012 · 20:18

Leuk Lenni! Tussen kerst en oud en nieuw doe ik nog een dagje Obertauern! Wie weet treffen we elkaar!

Gevorderd
lennart75Auteur12 december 2012 · 20:43

@Jaap, ja mooi onderwerp voor een nieuwe blog! Ik zie ze ook regelmatig en denk het mijne ervan.
@Orcie, leuk Maarten ben je dan weer in Flachau bij de skischool?

Expert
OrcieAuteur13 december 2012 · 11:36

Helaas niet, maar wel lekker vakantie! In januari nog een weekendje terug en dan hopelijk end maart ls2! De training is begonnen!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!