Onderzoek off-piste verzekeringen

Onderzoek off-piste verzekeringen
Lawinegevaar is onderdeel van het leven van een freerider
Lawinegevaar is onderdeel van het leven van een freerider

Naar aanleiding van de commotie rondom off-piste verzekeringen hebben we besloten wederom een onderzoek te doen naar aanbieders van verzekeringen en hun (beperkende) voorwaarden betreffende off-piste. Doel is eenduidig een beeld te krijgen of, tot waar, wat er wel en niet verzekerd is en wat er van jou verwacht wordt indien je in de backcountry iets mocht overkomen.

Begrijpelijke taal

Uitdaging daarbij wordt de taal van de juristen om te zetten naar een taal die wij freeriders allemaal verstaan en daarbij zoveel mogelijk het grijze gebied helder te krijgen. Het onderzoek zal plaatsvinden onder Nederlandse, Belgische en indien van toepassing internationale aanbieders van off-piste verzekeringen.

Het onderzoek zal worden uitgevoerd worden in de volgende stappen:

_1. inventarisatie van aanbieders

  1. opstellen van vragenlijst naar aanbieders

  2. nabellen indien antwoorden niet helder genoeg zijn, danwel het gegeven antwoord niet terug te vinden is in betreffende polisvoorwaarden

  3. het grijze gebied per aanbieder zo helder mogelijk te krijgen. Indien nodig met een schriftelijke verklaring van de aanbieder.

  4. het publiceren van de eindresultaten._

Voorkomen is beter dan genezen
Voorkomen is beter dan genezen

We willen het onderzoek zo transparant mogelijk uitvoeren. Dat betekent dat iedere stap online zal komen te staan. We willen je actief uitdagen om mee te denken en daarnaast waar mogelijk je input/expertise in te brengen.

Daarom alvast de volgende vragen.

  1. Welke aanbieders van wintersport/off-piste verzekeringen moeten we in dit onderzoek meenemen (Nederland/België/Internationaal).

  2. _Indien er in de backcountry iets mis gaat, wat zie je dan graag gedekt? Wij denken in ieder geval aan:

  • dekking bergings/reddingskosten

  • dekking medische kosten

  • dekking in Europa of juist Wereldwijd

  • dekking bij heliski en catski?

  • dekking bij tourskiën/toursnowboarden_

Op het forum hebben we een topic geopend waar je je antwoorden/vragen/opmerkingen kwijt kunt.

Maar wat als het mis gaat?
Maar wat als het mis gaat?
meteomorris

Reacties

Beginner
GerritAAuteur18 december 2012 · 14:20

Mooie actie, ben heel benieuwd wat eruit komt. Denk dat je gelijk de vraag kunt stellen aan de verzekeraars: Kunnen we samen met jullie een aantrekkelijke collectieve doorlopende reisverzekering samenstellen speciaal voor freeriders.

De Wepowder “doorlopende reisverzekering voor freeriders”. Of een andere naam natuurlijk :).

And snow it is.....
Expert
HaasAuteur18 december 2012 · 17:15

Super initiatief!
Zelf ben ik verzekerd bij de nkbv. Nu er grote onzekerheid heerst over wat de verzekering van de NSkiV wel of niet dekt ben ik ook wel benieuwd naar de andere verzekeringen waaronder die van mezelf.

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
SPAMAuteur18 december 2012 · 18:47

Hier verzekerd via NskiV. Ben met name geinteresseerd in een verzekering die alles dekt. Ongevallen, materiaal etc. en zowel 's zomers als 's winters. Ik wil er in 1 keer af zijn. Zou mooi zijn als verantwoordelijkheid stevig bij de verzekeringsnemer ligt. Als ik op basis van kennis bij L stufe 4 max 29 graden rijdt en bij 3 tot de limit ga maar met een stevige kennisbasis en materiaal deze keuze maak wil ik absoluut verzekerd zijn.

Wie niet chased moet veel weken boeken!
Toerist
AnoniemAuteur18 december 2012 · 21:24

ik vind dat het gewoon bij je standaardt verzekering moet hooren
gr tim

Toerist
AnoniemAuteur18 december 2012 · 22:35

Zeer goed initiatief. Kunnen jullie ook de verzekeringen meenemen die je bij je skipas afsluit meenemen. Zoals de Carte de Neige

Succes bij het vergelijkend onderzoek :-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!