Poeder in Nendaz!

Poeder in Nendaz!

Tijdens poederalert #9 had het weinig zin om naar St. Anton am Arlberg te komen. Nope, daar werd namelijk alles afgekrast door de rijders van de kNOw Boundaries kick-off.

In Nendaz was het erg goed!

Dat het in Wallis goed was zagen we al in de beelden van Vincent, die dikke poeder scoorden in Bellwald en La Fouly. Maar goed, als je dan toch in Wallis bent en je wilt scoren, wie geef je dan een belletje? Juist, Sander Kan. En die weet in Nendaz voor zijn gasten altijd wel verse poeder te vinden. Nou was dat afgelopen poederalert niet zo heel lastig, maar je weet in ieder geval dat je zonder stress, veilig en vooral met een grote glimlach op je gezicht onderweg bent.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
SimonAuteur19 december 2012 · 22:58

mooie beelden!! vraagske: met welke camera is dit gefilmd?

Talk less, ride more
Beginner
DerTorchAuteur19 december 2012 · 23:23

wat een gruwelijke poeder!

www.theboardchannel.com
Beginner
PKAuteur20 december 2012 · 00:07

Heerrrrrrrrlijke beelden!

Let it snow, let it snow, let it snow
Gevorderd
uchelAuteur20 december 2012 · 00:15

Waar koop je die race wax?

Gevorderd
RPAuteur20 december 2012 · 07:28

Vet! Wat een dikke pow!

Explore the Outdoor!
Beginner
Dirk77Auteur20 december 2012 · 07:36

Vette beelden, hopelijk dumpt het in januari (SSC1) ook zo…! Maareh, ik zie de ABS klittebandjes overal nog ‘vast’ zitten. Lijkt mij niet zo handig?

Toerist
AnoniemAuteur20 december 2012 · 07:57

@simon, contour HD, de slowmotions komen van Nikon1.

Gevorderd
ArjenproadminAuteur20 december 2012 · 11:02

@Guest995 Maakt zeker wel uit. Je hebt in een lawine niet de tijd om even alles rustig te gaan regelen. En je moet wel een ruk geven en dan zit dat bandje daar. Zeker als je 'm wat strakker vastgezet hebt. Welke dealer is dat?

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
AnoniemAuteur20 december 2012 · 11:58

Lekkere beelden!

Gevorderd
micheldommelAuteur20 december 2012 · 12:09

@Arjen; bij mijn dealer is overigens hetzelfde gezegd; dat het niet uit zou maken met of zonder het klittenband te rijden. Overigens heb ik m al eens getrokken (in de winkel) met klittenband en het ging redelijk eenvoudig. Echter zoals je zegt; in een lawine zou het wel eens kunnen tellen. Toch iets om eens over na te denken.

Gevorderd
micheldommelAuteur20 december 2012 · 12:11

on topic; vette beelden! wij waren ook in Nendaz deze dagen! Zo goed als niemand op de berg. HEERLIJK

Gevorderd
LunsAuteur20 december 2012 · 12:22

Niet geheel toevallig waren wij er ook met 6 man. Donderdag en vrijdag nog op zoek naar poeder in resp. Nendaz en La Tzoumat. Zaterdag en zondag was een grote speeltuin in Nendaz. Deepness!!

Als ik hierboven zo lees waren er alleen maar wePowederaars op de berg (met hier en daar een sticker als bewijs)

Beginner
Dirk77Auteur20 december 2012 · 12:28

Wat betreft het trekken met klitteband: MK van MK heeft 2 weken geleden nog voorgedaan dat het met bandje echt niet makkelijk gaat. Ik maakte me zorgen over het per ongeluk activeren, dat doe ik nu niet meer…

Gevorderd
SteefAuteur20 december 2012 · 12:55

Haha dan was het zeker druk in Nendaz…wij zaten er ook afgelopen zondag met zn 4-en…:).

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
AnoniemAuteur20 december 2012 · 13:01

@Steef, dan heb ik je gemist man, vorig jaar stond je nog op het filmpke!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur20 december 2012 · 13:13

@Dirk77 Daar heeft MK van MK helemaal gelijk. Bij mij is het inmiddels routine dat ik 'm los doe als ik de lift uitkom en vastdoe als ik de lift weer in stap.

Ik heb het vorige week op de Snow & Safety conferentie in Lech ook meerdere malen getest en het is gewoon een feit dat je je airbag minder makkelijk (of zelfs niet) triggert op het moment dat de velcro er nog strak op zit.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Elite
kanskiAuteur20 december 2012 · 20:48

Wij hebben het systeem niet hoeven triggeren ;-) , maar dat tussen ons!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
ArjenproadminAuteur20 december 2012 · 21:18

@kanski En dat is natuurlijk altijd het allerbeste :)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
Dirk77Auteur20 december 2012 · 21:30

@beiden boven mij: Zeker!

Toerist
AnoniemAuteur20 december 2012 · 23:29

Precies wat Arjen schrijft, ik kom gewoonweg te weinig in de Alpen om alles zelf te kunnen inschatten, een paar dagen knallen met Kanski levert alleen stress op als ik hem probeer bij te houden… Brabantse gezeligheid en een hoop lol, happy season Kan!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!