Live St. Anton: Hier gaat het goed!

Live St. Anton: Hier gaat het goed!

Het werk

Inmiddels een ruime week in Sankt Anton. Ik ben begonnen met werken in Kandahar Bar en heb inmiddels al weer het een en ander mee gemaakt. Eerste avond was goed, mijn baas had wel een idee van mijn kennis in de horeca maar legde alles toch maar even uitgebreid uit. Uiteindelijk heb ik glazen gehaald, fust verwisseld, bestellingen op genomen/gemaakt en ondertussen nog een ‘opstootje’ in het rokershok gesust.

Tot ongeveer 26 december blijf ik een beetje afwisselen tussen de bar/glazen halen, daarna begin ik met de taken waarvoor ik ben aangenomen namelijk de après-ski en het diner. Bevalt allemaal goed tot nu toe, prima baas en leuke collega’s waarvan één een bijzonder schone Zweedse is.

De dagen

Ik heb de afgelopen tijd veel shifts gedraaid tot 6 uur maar heb zo goed als elke dag wel tussen 9 en 10 in de lift gezeten. 2/3 uur slapen, dan een aantal uur skiën en in de middag nog eens een uur of 4 de bedstee in, en dan rond een uur of 10 werken. Over slapen gesproken, ik zit in het kleinste kamertje van het huis en dan ook nog eens met z’n tweeën. Mijn kamer genoot is een Engelsman van 23 jaar hij werkt in de garderobe van Kandahar.

Tja, het is net Harry Potter
Tja, het is net Harry Potter

Onverwachts bezoek

Deze week komt er een goede maat op bezoek. Waarom ook niet, ik ken hem pas 17 jaar en hij belde in het begin van de week dat hij aan het einde van de dag op de trein ging stappen en morgenmiddag zou aankomen. Instant STOKE, naast dat hij een van mijn betere vrienden is hebben wij samen ook de meeste off-piste ervaringen gedeeld. Twintig dagen in totaal gaat hij blijven, dus 20 dagen gegarandeerd een poederbuddy :).

Niels is ook aanwezig
Niels is ook aanwezig

De lijnen

Vorige week op een bluebird dag met toeval in de lift een Duitser ontmoet die ook solo aan het skiën was en eigenlijk ook niet alleen off-piste wou gaan, na een leuk gesprek in het Duits besloten om samen wat lijnen te gaan rijden. Wij zaten toen in de Schindlergrat omhoog en keken uit op een aantal mooie nog niet bereden stukken. Na een lift of 10 waren wij gevuld met adrenaline en hebben toen afgesloten met een biertje in het dal.

Sinds Niels er is, is er meer off-piste geweest dan daarvoor. Paar leuke stukken gereden in Stuben en boven St. Christoph. Vandaag uiteraard in Rendl geweest omdat deze geopend werd, hier was nog vrij veel onverspoord en we konden gemakkelijk de noordelijke kant naar beneden glijden.

Bedankje

Nog hartelijk bedankt voor de heren die tijdens de wePowder Kick Off even kwamen kijken in Kandahar, het was mijn eerste werkdag en mijn baas was verbaasd dat er Nederlanders waren die mij kenden bij naam terwijl hij ervan overtuigd was dat ik hen nog nooit gezien had. :)

Nog een klein filmpje met wat beelden die ik tot nu toe gemaakt heb, zit nog een beetje te kloten met Adobe after effects maar hoop dat ik door veel gebruik binnenkort filmpjes kan maken van beter kwaliteit.

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur24 december 2012 · 10:03

Die 360 ging niet helemaal soepel. LOL.

When life gets too complicated.... SKI
Expert
ieismAuteur24 december 2012 · 10:03

Haha! Niels E. ook weer in Anton, we vroegen ons vorige week al af waar ie gebleven was…

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
RobinNAuteur24 december 2012 · 10:21

Lekkere beelden hoor! Hoe vind je de Hellbents?

Waar het wit is, is een weg.
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur24 december 2012 · 11:35

@RobinN De Hellbents bevallen goed, op de piste kan ik prima uit de voeten. Off-piste zijn ze fantastisch. Enigste probleem wat ik tot nu toe ondervonden heb is dat als ik vanuit de poeder een stukje piste moet doen, hier ga ik geregeld onderuit.

FUCK YEAH I AM FREE
Beginner
edvantijenAuteur24 december 2012 · 12:38

Skieen slapen veel sneeuw een zweedse…klinkt als neverneverland
Probeer iets minder vorlage te geven als je een overgang krijgt van off naar geprepareerd.
Dus beetje loose erop blijven staan, als je dan weer wat snelheid krijgt op de piste kan je vanzelf weer wat defensiever op je skies staan.
Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd, ben ook maar een auto-didact
Veel plezier daar

Summer Sucks!
Gevorderd
EchoAuteur25 december 2012 · 00:21

Nice gloves… :-)

Do or do not, there is no try (Yoda)
Gevorderd
MrRemcoproAuteur25 december 2012 · 13:07

Mooi beelden en we melden ons nog wel een keer als Gunar er is ;-)

A mind is like a parachute. It doesnt work if it's not open. (FZ)
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!