Gear4guides is ook weer "on" in winter 2012 -2013!

Gear4guides is ook weer "on" in winter 2012 -2013!
Op naar de winter!
Op naar de winter!

Gelukkig nieuwjaar allemaal! We zitten alweer in 2013 en winter is nog maar net begonnen. Maar het lijkt voor wel alsof er voor velen al een hele winter op zit. Voor mij persoonlijk moet ik echt een moment gaan kiezen. Ik ben net met een nieuwe job begonnen. En met een halfjaar contract ga je de eerste weken niet van de daken schreeuwen dat je eigenlijk nu al weg wilt. Ik hou me dus vooral bezig met fit worden. Daarom zit ik de laatste weken, waarin ook erg veel regen valt, op de MTB. Zoveel regen dat je na iedere sessie thuiskomt en je dochter zegt “papa je lijkt net op Zwarte Piet”. Maar dat jij denkt, mooi dat pakken ze me niet meer af. Ik ben er in ieder geval klaar voor! Ondertussen ben ik druk bezig met de voorbereidingen voor Gear4guides voor deze winter.

Winterse voorbereidingen elders in de wereld

Ieder van ons is bezig met zich voor te bereiden om zijn eigen manier. Voor de een betekent dat nieuw materiaal inkopen, of z’n/ haar stocklist uitbreiden of de kennis of snowsafety ophalen of net zoals ik proberen fit te worden. Ook heb je mensen, zoals Hayat Tarikov, die er een hele andere voorbereiding op nahouden. Ik schreef al eerder over “Onze man uit Kyrgyzstan” in een van mijn blogs vorig seizoen. Hij is bijvoorbeeld al in oktober druk bezig om samen met de mensen uit zijn dorp bruggen te herstellen/ bouwen. En met paarden onderweg naar herdershutten om deze te voorzien van hout en kachels. Zodat zijn klanten, freeriders, tourskiërs en splitters er lekker warmpjes bij zitten als ze in het terrein besluiten te overnachten. Zo creëert hij wel de once-in-a-life-time ervaring voor iedereen die bij hem langs gaat om poeder te rijden. Ook Ryan Koupal van 40Tribes draait een interessant project. Hij zet voor ieder seizoen, op zo’n zes kilometer buiten het dorp Ichke-Jergez op zo’n 2500 meter hoogte, een nomaden hut op in een waanzinnig terrein! Dit zijn de mensen die wij met Gear4guides proberen zo goed mogelijk te ondersteunen.

Inspectie van het dak
Inspectie van het dak
Secret stash hout voor de hut
Secret stash hout voor de hut
De kachel. Onmisbaar in koude tijden
De kachel. Onmisbaar in koude tijden
Opzet van traditionele yurt
Opzet van traditionele yurt
Als de yurt staat zit je er warmpjes bij!
Als de yurt staat zit je er warmpjes bij!

Projecten/ plannen

We zijn afgelopen seizoen, op kleine schaal, succesvol geweest in Turkije, India en Kirgizië. We hebben echt concreet skileraren/ gidsen uit de brand kunnen helpen door hen materiaal te doneren. Dit was niet gelukt zonder de hulp van de wePowderaars. We zijn uiteraard nog lang niet klaar met onze missie! Heb jij of weet jij nog iemand en/of een groep die voor komend seizoen nog plannen hebben om naar een exotische locatie te gaan. En daar mogelijkheden zien om een locale ski/snowboard leraar of Gids met ski/snowboard of snowsafety met materiaal te ondersteunen. Laat het het ons dan via www.gear4guides.org dan weten of mail rechtstreeks naar olaf@gear4guides.org. Voor komend seizoen willen we in ieder geval weer locals landen als Turkije, Kirgizië, India en Pakistan van materiaal voorzien. Maar heb jij zelf ideeën dan horen we graag van je!

olafski2

Reacties

Gevorderd
koen_djfistelAuteur4 januari 2013 · 10:27

top-initiatief !!! Verdient (nog) meer aandacht !!!

sbs roelz
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!