Snow Safety in Revelstoke

Snow Safety in Revelstoke
Fly with me this winter
Fly with me this winter

Zal het vandaag gaan gebeuren? De Freeride World Tour in Revelstoke zit in z’n ‘waiting period’. Hopelijk kan Irian vandaag de Hollandse trots hoog houden op de MacFace en daar een mooie lijn rijden.

RevelSTOKE week!

Over een week of twee start ook de wePowder Revelstoke week en het dumpt daar nu dus als een malle. Waardeloos voor de Freeride World Tour, maar wel goed voor iedereen die over twee weken naar Revelstoke gaat. Want dat betekent heupdiepe poeder!

Sneeuwcondities?

Het betekent wel extra werk voor de mensen van CMH om iedereen aan het einde van de dag weer veilig beneden te hebben. Nu hebben we vorig jaar een kijkje achter de schermen gekregen bij CMH en de snow safety wordt met een bijna militaire precisie. Iedere dag gaan er twee mensen van CMH op pad om de sneeuwcondities te checken in de gebieden waar gevlogen wordt.

Run checks!

En hoe dat gebeurt? Veel ‘run checks’, maar ook meer serieus werk. Check onderstaand filmpje maar en zie meteen hoe de sneeuw momenteel is. En die is dus niet slecht!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
djmjAuteur9 januari 2013 · 19:25

Zag ik daar nu en plastic schep bij het graven van een sneeuwprofiel?

Beginner
FreekAuteur9 januari 2013 · 22:06

Damn, I wouldn’t mind being a Powder Slave :-)

Beginner
DennnnisAuteur9 januari 2013 · 22:38

ojojojojoj krrrriebels

sneeuw!!!!
Toerist
AnoniemAuteur14 januari 2013 · 21:25

Where can I sign up?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!