Powderhound. Wat zou jij doen?

Powderhound. Wat zou jij doen?
Eindeloze poeder
Eindeloze poeder

Omdat Arjen en ik afgelopen week toch in Chamonix waren, was het niet zo gek om contact te zoeken met Edward en Ilse Bekker. Onder de rook van Chamonix in het rustige Finhaut hebben ze een geweldig chalet neergezet en waan je je … als god in de bergen? het Zwitserleven gevoel? op een klein paradijs op aarde?.. In ieder geval op een heel fijn plekje in de bergen. En zo kwamen twee concepten aan de orde waar ze al een tijdje mee werken. Allemaal gehost vanuit het zogenaamde Bekker Chalet.

Powderhound, op jacht naar de allerbeste sneeuw in de Alpen

Het doel is helder. De beste sneeuw. Maar voordat je op stap gaat ski je eerst een dag in, worden daarna je safety skills opgefrist en wordt er 1 van de geheimen in de buurt aangedaan. Eenmaal helemaal opgefrist wordt de 4x4 minivan gestart en ben je op weg naar de beste sneeuw. Dat kan direct om de hoek zijn, maar ook Zinal, de Beaufortain of ergens in Italië. 's Avonds weer de luxe van een fijn bed en goed eten en overdag een 4x4 minivan die je overal veilig naar toe brengt. En dat met de internationale luchthavens van Basel en Genève om de hoek. Er zijn nog wat plekken vrij in de week 19-26 januari.

Heel veel luxer dan dit wordt je 4x4 niet
Heel veel luxer dan dit wordt je 4x4 niet

Freeriding Espace Mont Blanc

Net zo bijzonder is het Freeriding Espace Mont Blanc programma, waarbij je op zoek gaat naar de geheimen van Chamonix, Verbier, Courmayeur en Marécottes. vier gebieden die allemaal te vinden zijn in de wePowder freeride guide en waarvan er drie van de vier het maximale aantal wePowder vlokken krijgt toegekend. Freeriden in de Champions League dus.

Alle vier de gebieden hebben echter hun eigen klimaat. Sneeuwt het in Courmayeur? Dan snel door de Mont Blanc tunnel naar Italië. Regent het in Italië? Dan op zoek naar de zon in Verbier. De opzet is flexibel en dankzij de drie verschillende regio’s is er altijd ergens mooie sneeuw vinden. Je stapt voor de deur in de 4x4 en laat je rijden naar de beste sneeuw. Hiervoor zijn nog wat plekken vrij in de week van 26 januari-2 februari.

Eindeloze poeder
Eindeloze poeder

Wat zou jij doen? Powderhound of freeriden rond de Mt. Blanc?

Jammer genoeg kon ik deze week niet blijven, maar ik ga zeker op bezoek bij Chalet Bekker deze winter. Heb je al eens in Chalet Bekker gezeten? Wat zijn je ervaringen wat zou je me aanbevelen? En als je net zoals ik blanco bent, wat zou je me dan aanbevelen. De powderhoud week of juist een week lang langs de toppers van de Mt. Blanc gaan?

meteomorris

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur13 januari 2013 · 21:48

@guest639, ah… dus dan moet ik langskomen…

powfinder.com
Gevorderd
RuudvWAuteur13 januari 2013 · 22:14

Kort geleden gereserveerd voor de genoemde Mont Blanc week, moet geweldig worden!

Toerist
AnoniemAuteur14 januari 2013 · 08:15

Leuk om te lezen! Toevallig juist afgelopen zaterdag geboekt voor 2 personen in de genoemde Powderhound week. Nog vijf nachtjes slapen…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!