Mijn ervaringen van Revelstoke

Door irian op 14 januari 2013 · 8

Ready to go!
Ready to go!

Vannacht ben ik na een reis van ongeveer 50 uur teruggekomen in de Arlberg. Met de bus van Revelstoke naar Calgary om vervolgens via Londen en München weer terug te komen in de Arlberg. De eerste stop van de Freeride World Tour zat erop!

Bedankt!

Als eerste superbedankt voor alle postieve reactie en steun vanuit wePowder! Echt super! De stop in Revelstoke heb ik echt als heel positief ervaren. Het dorp is geweldig, de sfeer onderling is goed en ik ben redelijk tevreden met de lijn die ik heb neergezet. Genoeg om door te knallen in Courmayeur!

Kamer voor mezelf

Zondag vorige week kwam ik aan in Revelstoke. Iedereen was ingedeeld in hotels. Het hotel waar ik was ingedeeld was al vol. Bed ingepikt door een andere rijder. Uiteindelijk klitten al die Oostenrijkers, Fransen en Amerikanen wel naar elkaar toe. Maar goed, geen probleem, uiteindelijk kreeg ik van de organisatie snel een ander hotel toegewezen en daar had ik een kamer voor mezelf. Uiteindelijk beter dus!

Goede vibe

De sfeer onderling is goed. Iedereen is natuurlijk erg gefocused, maar gaat zeer sociaal met elkaar om. Zoals ik al zei gaan landgenoten meer met elkaar om en zij bespreken soms ook hun lijnen met elkaar. Da's handig, want dan kan je wat feedback aan elkaar vragen. Zeker als het om een skiër en een boarder gaat, want dan ben je toch niet elkaars concurrent.

Riders meeting

Iedere avond hadden we riders meeting. In totaal hadden we vier downdays door het slechte weer. Tijdens die dagen gingen we rijden in het skigebied van Revelstoke. Niet lang en ook niet volle bak, maar gewoon gezellig rijden. Tijdens de meeting leggen ze ook uit waar precies op gejureerd wordt.

Er wordt beoordeeld op vijf zaken:

-Hoe vloeiend is de lijn?

-Cliffs (de grootte en hoeveel)

-Stijl

-Controle

-Techniek

Backprotector

Op de wedstrijddag gingen we om 5.30 met de lift naar boven. Het was toen nog -18! Dik inpakken dus. Ik was m'n backprotector vergeten, dus mocht ik nog even terug (klein stressmomentje). Het had flink gewaaid en we moesten nog een spoor trekken naar de face. Als je boven dan moet wachten is het best fris!

De MacDaddy Face
De MacDaddy Face

Tevreden

In totaal heb ik een uur gehad om de face echt ‘live' te zien, om m'n lijn te kunnen voorbereiden (op de wedstrijddag hadden we pas echt zicht). Jammergenoeg was dit dus ook ééndimensionaal, waardoor je altijd met wat vragen blijft zitten. Ik besloot de lijn die ik in m'n hoofd had niet meer te wijzigen. Als ik meer tijd had gehad om de face goed te bekijken, had ik misschien een wat steilere, technischere lijn gereden, omdat dit één van m'n sterke punten is. In het midden was de sneeuw ook slechter dan aan de zijkant, omdat ze dit weggebombt hadden. Maar goed, da's achteraf en daar heb je niet zo veel aan. Ik heb mijn lijn heel relaxt gereden. Het voelde als een dagje rijden met vrienden. Erg ontspannen dus. Mijn eerste cliff wist ik niet precies hoe groot deze zou zijn, dus dat was nog wel even spannend. Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden met mijn lijn. Het was solide, en dat was ook aangegeven door de jury, dat dat belangrijk zou zijn, zeker omdat het de eerste stop is.

In actie!
In actie!

Op naar Courmayeur

Nu is het even bijkomen in de Arlberg en dan donderdag op naar Courmayeur. Zaterdag is de eerste mogelijkheid voor de wedstrijd daar. Zoals het weer er nu naar uitziet wordt het misschien zondag. We zullen zien. Nogmaals dank voor jullie support en de donaties en ik hoop dat jullie me ook bij de stop van Courmayer zullen aanmoedigen!

Toevoeging Arjen en Morris:

Hieronder hebben we de Paypal knop nog een keer geplaatst. Er is al een mooi bedrag binnen voor Irian, maar nog lang niet alle reiskosten zijn gedekt. Dus als je je geroepen voelt, support dan Nederlands eerste Freeride World Tour rijder met een kleine donatie. Ennuh Irian, heel veel succes alvast in Courmayeur!

![](https://www.paypalobjects.com/de_DE/i/scr/pixel.gif)

Reacties

• 3zel
    Advanced
    3zel op 14 januari 2013 · 22:29
    tuurlijk gaan we kijken en supporteren. Was best wel leuk zo op 't forum de wedstrijd volgen en direct commentaar geven...
    Succes op de 'witte berg'!
    knowledge is powder
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 14 januari 2013 · 22:33
    supercool, well done!
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 januari 2013 · 22:46
    Enorm genoten. Was spannender dan het EK voetbal.
    May the powder be with you.
  • wittelijnen
    Expert
    wittelijnen op 14 januari 2013 · 23:15
    Sjapoo. Zeer tof om jou zo te volgen. Succes in Courmayeur!
    FB.com/wittelijnen
  • kanski
    Elite
    kanski op 15 januari 2013 · 07:42
    Wat een mooie face die McDaddy!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Berber
    Expert
    Berber op 15 januari 2013 · 12:26
    met welke landgenoten heb jij dan je line besproken 😋 ! Thanks voor de mooie show en je hebt mij (ons) mega trots gemaakt. Ik verheug me op Courmayeur! succes have fun en een dikke kus.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 15 januari 2013 · 14:29
    Was gaaf om te zien. 't Gebeurt niet vaak dat er bij ons op tafel tijdens het eten een laptop met live stream staat te tetteren maar zoon-lief was absoluut geinspireerd!

Succes in Courmayeur!
    If in doubt, don't go out!
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 15 januari 2013 · 19:11
    Top Irian, neem ff een jpeg-je van een Nederlandse vlag mee. 😃
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro