Deuter Descentor EXP 22

Door dr.Gear op 22 januari 2013 · 4

Deuter Descentor EXP 22
Deuter Descentor EXP 22

Toen Dr. Gear laatst de Deuter Freerider Pro 30 aan het testen was, dacht hij bij zichzelf. Waarom eigenlijk maar één Deuter rugzak testen, als je er ook twee kan testen? Het is maar goed dat Dr. Gear die wijsheid ook om kan zetten in concrete actie, want anders had ik jullie nooit kunnen vertellen over de Descentor EXP 22.

22 liter inhoud

In tegenstelling tot de Freeride Pro 30 heeft de Descentor een inhoud van 22 liter. Vandaar ook het nummer in de naam: EXP 22. De tas is dus compacter, maar groot genoeg voor iedere freerider om een dag mee onderweg te zijn. Schep, sonde, EHBBO, goggle, muts…Dr. Gear kon al z'n spullen er makkelijk in kwijt.

Als gegoten

Maar goed, het belangrijkste…hoe zit de tas? Toen Dr. Gear de tas omdeed voelde hij het al. Of eigenlijk, voelde hij het niet. Want deze tas zit om en lijkt wel een verlengstuk van je rug te zijn. Je voelt nauwelijks dat je ‘m om hebt. En dat is bij deze tas wel behoorlijk bijzonder, want hij heeft een unieke feature, die Dr. Gear eigenlijk niet nodig heeft, maar die bij het freeriden wel heel goed van pas komt.

Backprotector

Toen Dr. Gear begin vorige eeuw samen met Andrew Carnegie een bedrijfje in staal begon nam hij de bielzen gewoon op z'n rug mee om ze bij de klant af te leveren. Dr. Gear heeft dus een ijzeren rug. De geintegreerde backprotector die in de Descenter EXP 22 zit voel je nauwelijks. En da's dus erg prettig als je je rug goed wilt beschermen. Waarom? Nou bijvoorbeeld omdat je die shark onder de sneeuw niet ziet en naar beneden tomahawkt. Deuter Shield System noemen ze dat. En als je het nou niks vindt, dan kan je de rugbeschermer er ook nog uithalen.

Hierachter zit dus die geïntegreerde backprotector
Hierachter zit dus die geïntegreerde backprotector

Veel features

Ook hier geen ABS, maar zoals Dr. Gear al eerder tegen jullie zei: kennis is één. Maar goed, verder heeft deze tas ruimte voor je waterzak, goggle pocket, kan je alle riemen en banden perfect afstellen en is het geen probleem om je snowboard of ski's mee te nemen (zowel horizontaal, verticaal als diagonaal). Een prima tas dus als je gewoon lekker een dagje gaat rijden, af en toe wat hiked en ook je rug wat beter beschermd wil hebben.

Details, details!

Alles wat je misschien wel wilt weten over de Deuter Descentor EXP 22

Materiaal: MacroLite (420D high-density polyamide) en Super-Polytex (600D) Geen idee wat dit is? Neem maar van Dr. Gear aan dat het retesterk materiaal is.

Gewicht: 1700 gram

Prijs: € 139,95

Reacties

• JanG131
    Beginner
    JanG131 op 22 januari 2013 · 16:59
    Ik vind Dr. Gear grappig 😃
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 22 januari 2013 · 19:58
    Ik vind Dr. Gear niet grappig 😞

Hij maakt mij hebberig... 😉
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • Easy
    Advanced
    Easy op 22 januari 2013 · 23:25
    Ik heb de voorloper hiervan (de Deuter Razor 23) heerlijke rugzak slechts 2 minpunten: geen airbag en geen aparte "pocket" voor je schep & sonde. De eerste gaf uiteindelijk de doorslag: Nu een R.A.S. 30L gekocht, anders had ik ruzie met mijn familie gehad 😉
    Built for Speed
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 23 januari 2013 · 09:52
    Hoop eigenlijk dat Deuter op de IPSO een mooie ABS/Snowpulse presenteert. Dan is de keus in een keer heel makkelijk!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro