Mr. Blue Sky

Door ThijsKennis op 17 januari 2013 · 7

De betreffende run van onderen
De betreffende run van onderen

Perfecte dag

Soms valt alles gewoon op z'n plek! Deze week poste ik al een video van een enkele run in Ischgl en ik ben er de afgelopen dagen even goed voor gaan zitten zodat ik van alle footage een edit kon maken. Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.

Ik was deze dag met twee buddy's op pad. Mink(de snowboarder) en Simon(met de rode broek). Met z'n 3e rijden vind ik altijd prettig. Sowieso rij ik erg veel met Simon. Twee jaar geleden trainde we samen voor Landes en vorig jaar hebben we samen Landes afgerond. Ik heb dus ook met hem Alpinkurs gedaan en dat maakt dat we enorm op een lijn zitten.

Twijfel

Toen ik afgelopen vrijdag boven aan een lijn stond waarvan ik niet helemaal zeker was, was ik dan ook blij dat hij erbij was. Ik heb ongeveer 5 minuten staan twijfelen. Ik had de lijn vanaf onder al goed bekeken en het zag er veel belovend uit. Vrij stijle run-in en dan een smal stuk om het gas er flink op te gooien. Het was een lijn die het hele seizoen nog niet geskied was en er kleefde ook wat risico's aan. Onderaan lag namelijk een behoorlijke drop en als ik zou vallen of de run te erg zou sluffen, zou ik daar naar beneden donderen. Bovendien was de run-out vrij vlak waardoor er bij een eventuele schuiver een "leuke" terrain trap zou ontstaan.

De run van boven
De run van boven

Na vijf minuten twijfelen besloot ik Simon te vragen wat te doen, omdat ik er zelf niet over uit kon. Het antwoord was kort en bondig: "Niet doen". Zonder er verder nog over na te denken besloot ik om te keren en weer omhoog te lopen. Toen ik boven stond realiseerde ik pas dat ik blind op het oordeel van mijn maat had vertrouwd. En dat is een prettig idee. Als Simon zegt dat het niet kan, kan het niet. En andersom werkt dat ook zo, waardoor we elkaar mooi in balans houden.

Dikke runs

De rest van de dag hebben we echter wel prima kunnen rijden. Afgezien van het gevaar van verse triebschnee was de basis zeer stabiel waardoor ook steilere runs goed te doen waren. Het resultaat was een dag vol stoke en goede runs. Ik ben erg blij me het resultaat van de edit, Enjoy!

Morgen

Er is de afgelopen dagen ongeveer 30 tot 40 centimeter vers gevallen in de hoogalpine. Vandaag ben ik met Tim (tim_wl op het forum) de hele dag gereden en morgen wordt er zon en kou verwacht. Dat belooft dus nog een dag zoals in de edit. Ik kan niet wachten, dus vanavand optijd naar bed en morgen knallen.

Stay stoked and ride safe!!!

Reacties

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 januari 2013 · 21:16
    Fijn filmpje hoor! 'T spat er vanaf.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • jorisvanbrug
    Advanced
    jorisvanbrug op 17 januari 2013 · 22:48
    Nice, veel first tracks zoals een ware local betaamt. Stay safe and enjoy, time of your life!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 18 januari 2013 · 02:50
    LIKE!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 18 januari 2013 · 11:02
    +1 !
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • froukski2
    Advanced
    froukski2 op 18 januari 2013 · 22:41
    Mooi mooi mooi!
    Skiën in de verse peuf maakt mij zo blij als een oeuf
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 19 januari 2013 · 17:17
    Thijs lekker!!, je krijgt zo PM
    sneeuw, pffff
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 26 januari 2013 · 16:23
    wederom prachtig ... en wie is die blauwe bierbuik op 1:44 😃
    sbs roelz

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro