De voorbereiding in Courmayeur

Door irian op 21 januari 2013 · 15

De face van boven gezien
De face van boven gezien

Momenteel ben ik in Courmayeur, aan de Italiaanse kant van de Mont Blanc. We hebben gisteravond te horen gekregen dat de contest dinsdag plaats vindt. Een extra voorbereidingsdag dus.

Mijn lijn

Ik heb mijn lijn al goed in m'n hoofd zitten. Het is geen makkelijke lijn. Hij ligt in het steile deel van de helling met een dubbele cliff erin. En er zit weinig ruimte tussen de twee cliffs. Een uitdaging dus, maar goed, ik start als éénnalaatste en dan moet je een beetje origineel zijn om een hoge klassering te kunnen noteren. Daarnaast heb ik ook al wat alternatieven in m'n hoofd zodat ik flexibel kan zijn wanneer deze lijn al gereden wordt.

Een uitdagende flank
Een uitdagende flank

Minder sneeuw

Daarnaast is het een nadeel dat ik als éénnalaatste naar beneden kom omdat er waarschijnlijk niet al teveel sneeuw meer ligt op het steile deel als alle skiërs en bijna alle snowboarders al naar beneden gekomen zijn. Daarnaast zitten er al gaten in sommige landingen. Maar goed, ik heb m'n lijn in m'n hoofd en we gaan ervoor!

Checking!
Checking!

Goede sfeer

De sfeer in Courmayeur is top. Alles is super geregeld en er is veel media. Iedere avond moet ik handtekeningen uitdelen, interviews geven en dat soort dingen. Zaterdag heb ik gefitnesst en zondag ben ik de berg op geweest. Ook vandaag gaan we nog even rijden in het gebied van Courmayeur en dan kunnen we dinsdag los. Ik hoop dat jullie weer kijken naar de stream hier op wePowder en dat ik op jullie support mag rekenen! En uiteraard allemaal bedankt voor jullie donaties!

Reacties

• CPet
    Advanced
    CPet op 21 januari 2013 · 08:42
    Helaas geen live stream! Veel succes.
    Let the snow come!
  • Jeffrey2
    Advanced
    Jeffrey2 op 21 januari 2013 · 08:45
    Good luck! And enjoy.
    Als het even meezit ga ik wel weer de livestream volgen de vorige keer vond ik t echt super om het te zien!
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 21 januari 2013 · 09:08
    come on Irian: go for it!
    feel like doin' it
  • freek
    Beginner
    freek op 21 januari 2013 · 11:00
    @CP. Geen livestream? Het is morgen om 10:00 pas hè 😉

Succes Irian!
  • costijn
    Expert
    costijn op 21 januari 2013 · 11:18
    die ziet er heftig uit! zet em op en goede focus!
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 21 januari 2013 · 11:25
    Super vet dat je de FWT doet, veel succes!
    Waar het wit is, is een weg.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 21 januari 2013 · 13:43
    Ook hier in Belgisch limburg zullen we op post zijn... heftige face! idd wel geen cadeau dat je die als voorlaatste afmoet...
    knowledge is powder
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 21 januari 2013 · 15:45
    Iemand enig idee hoelaat Irian aan de beurt is?
  • freek
    Beginner
    freek op 21 januari 2013 · 16:47
    hmmz.. eerst 33 skiërs en dan 13 boarders. Gemiddelde duur van een run was de vorige keer rond de 3 min als ik me niet vergis. Dus dat zal wel niet voor 12:00 CET zijn. Maar dat is op basis van aannames hè 😉
  • CPet
    Advanced
    CPet op 21 januari 2013 · 18:59
    @CP. Geen livestream? Het is morgen om 10:00 pas hè

Oeps zag hem inderdaad staan.
    Let the snow come!
  • Haas
    Expert
    Haas op 21 januari 2013 · 19:36
    Goed bezig Irian! ik ben benieuwd naar je lijn
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 21 januari 2013 · 20:33
    Wow, heftig om die wand van boven te zien.

Succes en flow toegewenst. Have fun!
    White room,Pillow lines,I rule
  • Marco
    Advanced
    Marco op 21 januari 2013 · 21:57
    Succes morgen. Hopelijk kan ik iets van de run zien tussen het werken door....
    Go Irian!!!
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 22 januari 2013 · 01:50
    Good luck Irian!

Kom er trouwens net achter dat ik met Stefan Hausl in de lift heb gestaan, ik herkenden hem ergens van en zag hem opnieuw in het bovenstaande filmpje, even research gedaan en ja die neus is niet te missen. 😀
    FUCK YEAH I AM FREE
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 22 januari 2013 · 19:31
    prima resultaat Irian! overall sta je boven Semmy en Flo en dat zijn toch zeker niet de minsten in het circuit.(understatement)
    Een extra backflip tussendoor en je scoort top 5!
    En nogmaals: een prachtige ambiance!
    feel like doin' it

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro