Op naar Chamonix

Door irian op 24 januari 2013 · 0

Ready for take-off!

De dag van de wedstrijd was een mooie dag. Ik (en vele andere rijders) had me erop verheugd om de face van vorig jaar te mogen rijden, een echte big mountain face. Helaas vond de wedstrijd plaats op een voor mij iets minder interessante face. Deze was wat meer geschikt voor de meer op freestyle georienteerde snowboarders en minder voor de rijders met bigmountain kwaliteiten.

Mooie poederbochten

Ik startte als éénnalaatste en had een originele lijn gekozen waarvan ik had gehoopt dat niet heel veel andere rijders deze zouden rijden. Dat was gelukkig zo en bovenin kon ik een aantal mooie poederbochten neerzetten. Er kwam aardig wat sluff naar beneden en dat zorgde voor een spectaculair effect.

Het bovenste deel van de run
Het bovenste deel van de run

Vlakker dan verwacht

Het steile deel reed ik super. Het terrein dat onder het steile deel zat (minigolf ) was iets anders gevormd en ook minder steil dan ik had verwacht. Ik verloor al m'n snelheid waardoor ik een hit miste en ik op een andere hit met een backside 360 niet verder dan drie meter vloog in plaats van de acht meter die ik voor ogen had.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro