Freeriden in Lake Tahoe

Freeriden in Lake Tahoe
Diep, dieper, diepst
Diep, dieper, diepst

Lake Tahoe ligt in Californië en is de populairste bestemming om te skien en boarden in de staat. Er liggen dan ook een stuk of twaalf prima gebieden rondom het meer, waarvan Squaw Valley de bekendste is. Ook Kirkwood (waar de volgende stop van de Freeride World Tour is) ligt in de buurt van Lake Tahoe (hoewel niet aan het meer, maar net wat zuidelijker).

Sierra Cement

De sneeuw in Lake Tahoe is vaak alles of niets. Of het dumpt er als een malle of er valt helemaal niets. Door de invloed van de zon verandert de kwaliteit van de sneeuw ook snel. Sierra Cement is een uitdrukking die denk ik niet zo heel veel extra uitleg nodig heeft. Alles of niets dus…Nou we kunnen wel stellen dat Tahoe local Brody Leven de knop met ‘alles’ heeft gevonden. Hele dikke poederbeelden, alleen maar POV, maar zo diep dat het absoluut niet vervelend wordt. Nou ja, niet vervelend…je wordt er hoogstens jaloers van!

Geweest?

Wie van jullie is er wel eens in Lake Tahoe geweest. En zo niet, zou je er wel eens heen willen?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
PaulBAuteur29 januari 2013 · 10:40

bah, lijkt me niks aan…

Beginner
johnz3678Auteur29 januari 2013 · 11:09

Ik ben er 10 jaar geleden geweest en in 2 weken tijd zo’n beetje alle gebieden rond het meer aangedaan (incl. Kirkwood). Ook in de gelukkige omstandigheid van “alles” i.p.v. “niets” (zomaar een halve meter vers in 1 nacht ;-)

Toerist
AnoniemAuteur29 januari 2013 · 11:23

Ik ben daar een keer een weekend geweest. Had wat minder geluk. Geen vers en wat er lag was behoorlijk slushy geworden door de zon.

Gevorderd
basvennikAuteur29 januari 2013 · 11:39

Gave beelden!

Dit jaar ga ik in sept en okt naar de USA roadtrippen. Ik moet het nog even uitzoeken maar ik vermoed dat ik niet een dagje kan gaan poederen daar. Te vroeg in het seizoen…

Beginner
AllartAuteur29 januari 2013 · 18:20

Dit is toch juist niet alleen POV?
Ik mis af en toe de broodnodige snorkel :D
US/CA staat nog op de bucketlist… :(

Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
Toerist
sannoAuteur29 januari 2013 · 19:02

heb verschilende keren Kirkwood gedaan incl ‘The Cirque’ links en rechts. Geen idee waarom het vrijwel altijd gesloten is. Erg leuk creatief skien/boarden.

Squaw is leuk, maar misschien meer vanwege het hoge ‘kijk ons eens cool zijn’ gehalte dan vanwege puur het gebied.

Heavenly is een geweldige plek voor foto’s met het meer of de Nevada vlakte op de achtergrond.

Er zit net aan de Nevada kant bij South Lake een goede arts mocht je een ongevalletje hebben. De muren zijn behangen met gesigneerde foto’s van bekende freeriders. :)

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!