Vervroegde comeback

Vervroegde comeback
Tape erop und auf geht's (thx Kath)
Tape erop und auf geht’s (thx Kath)

Afgelopen week zag het er nog iets anders uit, diagnose: 4-6 weken niet skiën vanwege in ingescheurde binnenband van mijn linker knie.

Deprimerend

Dat was lekker wakker worden op zondagmorgen… tranen… één groot drama. Alles schoot door mijn gedachten, niets was meer rond of leuk om naar vooruit te kijken. Bakkie koffie en de wereld kreeg alweer meer kleur, maar goed twas deprimerend. Lekker wandelen met mijn woef, met mijn Sicksticks skistokken als loophulp, ging redelijk traag. Hond ook boos… Ok de zon, kou en de glinsterende sneeuw hebben mijn dag gered.

Vier weken rust

Maandag wilde de doc me nog een keer zien. MRT, en minimaal vier weken rust. Ik heel overtuigend vertellen dat ik braaf zou zijn, alle afspraken, opdrachten en contests had ik afgezegd voor de a.s. twee weken. Mijn doctor natuurlijk heel opgelucht en zelfs een beetje trots op mij dat ik dat kon zweren. Dinsdag heb ik me er ook nog erbij neergelegd.

Moeilijk stil zitten

Woensdag vond ik het echt genoeg… owaiowai wat ben ik ook een huppelkonijn. Geen moment stilgezeten en met grote verwondering gemerkt dat mijn knie hier alleen maar heel blij van werd. Woensdagavond was mijn knie voor 70% weer ‘mijn’ knie. Die andere 30% zitten nog verstopt in de strekking (door vocht) en in de af en toe voorkomende pijnscheut aan de binnenkant. Tja geblesseerd ben ik natuurlijk wel en toveren kan ik ook niet.

Het is ook heel geconcentreerd naar mijn lichaam luisteren, zonder pijnstillers mijn bewegingen langzaam en gecontroleerd te doen, alsmaar iets meer…

Motiverend

De donderdag was motiverend. Ik heb kilometers gewandeld met mijn Woef, hij ook weer blij. Daarnaast was voor mij heel duidelijk dat ik vrijdag zou gaan skiën! Ik moest gaan proberen wat mogelijk ging zijn. Naast het feit dat ik dit jaar veel wedstrijden op mijn planning heb, moet ik ook mijn geld verdienen op mijn latten. Iedere blessure betekent voor mij: No more income! Dus des te sneller ik weer kan werken des te minder ik een blutte skijuf ben :D. Tevens was vrijdag de dag voor de FWQ Hochkönig en Kathelijne Linden een Nederlandse skiester had ik overgehaald om ook met de wedstrijd mee te doen. Op vrijdag zouden we samen de face gaan bekijken, deze afspraak wilde ik perse nakomen en ben ik ook nagekomen.

Rammen

Het skiën ging prima. Ik heb gewoon geramd, hahaha. Wat nog niet ging was een volledige belasting op mijn linkerknie te brengen, daar had ik nog geen vertrouwen in. De sneeuwomstandigheden waren moeilijk, hard met ijsbrokken en volledig verspoord. Als je bij het skiën van zo’n sneeuw niet overtuigend de ski’s belast gaat het niet goed. Dus daar werd ik een aantal keertje met een pijnscheut in mijn knie door bestraft. Op de vraag of ik morgen tijdens de FWQ zou starten heb ik meerdere malen duidelijk een ‘nee, gaat niet’ als antwoord gegeven. Wederom met volle overtuiging.

Owaiowai… Ik kan het dus gewoon niet laten…

Zaterdag ochtend om 5.00 uur de wekker, spullen pakken en doodleuk naar de accreditering. Startnummer 90, hahaha. Nou goed, why not.

Over een sneeuwlip de face ingejumped, paar easy turns in het steile gedeelte, dan naar links want iedereen gaat rechts, hmmm een best grote sprong… ha ook gelukt… zo nu een paar lange turns… paar oude sporen en een lading hobbels overspringen… en daar is de finish al… oeps nog even mijn linkerski verslagen… en hoppala over een bult en dan door de finish.

Hollee, gaat toch!

Vijfde plek

Wat een opluchting. Door het rijden van deze FWQ en de 5e plek te halen heb ik toch net nog een paar puntjes binnengehaald, heb ik het ‘geblesseerd zijn’ volledig achter me gelaten en het besluit genomen om a.s. week in de FWQ 3* Engadin te starten.

Ik heb een paar opdrachten moeten afzeggen maar mijn hele contest programma schijnt gered te zijn. Jullie kunnen je niet voorstellen hoe gelukkig ik ben dat ik er met een ‘blauw oog’ vanaf kom.

Engadin

Engadin wordt fantastisch en heel spannend. Vannacht vertrek ik om op woensdag de Face Forcla te bekijken. Deze Face staat voor donderdag op de planning en is de Kwalificatie Face voor de Finales die op zaterdag zouden moeten zijn op de Corvatsch. We doen gewoon alsof er niets aan de hand was! Wish me luck.

BSSKI.ch

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur30 januari 2013 · 10:35

thumbs up !! Toch goed blijven verzorgen en succes !!! Hou ons op de hoogte.

Gevorderd
DioAuteur30 januari 2013 · 14:25

^O^ Respect dame, blijven knokken bikkel.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Beginner
SkottyAuteur30 januari 2013 · 16:19

Heb hetzelfde euvel, maar dan aan mijn rechterknie. Het gebeurde inmiddels een jaar geleden. Ik ski nu met een soort “brace” op mijn rechterknie, die zorgt voor wat extra stevigheid en herinnert mij er ook aan dat die knie geen 100% meer is. Ik ben best wel verbaasd hoe goed het toch nog gaat. Het helpt wel om de spieren extra te trainen, en bij vermoeidheid gaar het dan weer extra slecht. Sterkte & suc6!

No guts, no glory
Gevorderd
NielsAuteur30 januari 2013 · 21:16

Vet! Ups en downs in blessureleed klinkt erg herkenbaar. Te gek dat je weer hard skiet. Veel succes in Moritz!

Elite
kanskiAuteur30 januari 2013 · 21:19

Wish U luck!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Expert
BSSKI.chAuteur30 januari 2013 · 21:26

Thanks voor de beste wensen en de comments.
Bib nummer 16 morgen! Letsgo :)

Toerist
AnoniemAuteur30 januari 2013 · 21:48

Respect!

Gevorderd
JuulskiAuteur31 januari 2013 · 14:25

Lekker bezig Berber, goed om te horen dat je weer ‘terug’ bent, en gefecliteerd met de 5e plek, goed werk!!! Keep your head up!

Expert
BSSKI.chAuteur31 januari 2013 · 20:21

Hit a rock and made a small frontflip, lost my orientation, had a good time finishing my run! :) Made my points, so very happy in this situation! Tomorrow we’ll have the results.

Toerist
AnoniemAuteur31 januari 2013 · 22:07

ziet er erg fleurig uit op je knie! ;-)

Sterkte met snel weer goed op de been zijn!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!