Mijn ervaringen in Chamonix

Door irian op 31 januari 2013 · 10

Chamonix
Chamonix

Allereerst iedereen superbedankt voor alle support! Ik ben tevreden over mijn run in Chamonix. Ik was geconcentreerd en heb gereden hoe ik normaal rijd. Door de klassering van Chamonix (vierde plaats) sta ik nu op plaats acht en ik moet op zeven eindigen om volgend jaar weer mee te kunnen rijden. Hier heb ik nog drie wedstrijden voor, dus dit moet mogelijk zijn!

Meer ervaring

Ik leer veel. ik leer wat de judges (en natuurlijk ook het publiek) graag zien. En dat is eerder snel en een grote klif dan een steile en technische lijn. Mijn stijl is meestal niet erg snel, maar ik houd juist wel van steil en technisch terrein. Daar moet ik dus aan werken. Ik leer behoorlijk veel, maar als er iets is dat ik nog beter moet ontwikkelen dan is het het vinden van lijnen. Hierin merk ik dat ik erg weinig ervaring heb in het rijden van wedstrijden in vergelijking met andere rijders.

Verschil

Verder is er ook een verschil van ervaring in rijden, maar ondanks dat ik pas op m'n 23e mijn eerste seizoen deed en daarvoor slechts een paar weekjes snowboard (geen ski) ervaring heb, kom ik inmiddels aardig in de buurt. Ik denk dat ik een wedstrijd een podium plaats kan halen, misschien niet dit jaar, maar in ieder geval volgend jaar. Mijn doel nu is de top zeven, zodat ik volgend jaar met meer wedstrijdervaring de FWT weer kan gaan rijden!

Vallee Blanche

Na de wedstrijd in Cham heb ik voordat ik vertrok nog even de Vallee Blanche gereden. Van 3800 meter naar bijna 1000 meter. Geweldig! Wie van jullie heeft deze ook wel eens gedaan?

Reacties

• RP
    Advanced
    RP op 31 januari 2013 · 16:18
    Irian, top!
    Explore the Outdoor!
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 31 januari 2013 · 16:34
    Flo Orley 10e en Xavier De Le Rue zelfs slechts 13e.
    Een 8e plaats is gewoon grote klasse!
    feel like doin' it
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 31 januari 2013 · 16:41
    Goed bezig Irian!

Ik ben vorig jaar in de Vallee Blanche geweest, ondanks dat het zicht en de sneeuw niet optimaal waren een heel bijzondere ervaring. 😃

Heel veel succes in de komende wedstrijden! Ik ga zeker weer kijken.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 31 januari 2013 · 17:38
    interessant !!!
    sbs roelz
  • doov
    Advanced
    doov op 31 januari 2013 · 18:16
    Knap staaltje werk, Irian.

Vergeet niet dat een laaglander niet met skies of een board aan het uiteinde van zijn benen wordt geboren, maar gewoon met voeten. Dat maak jouw prestaties alleen maar nog beter.

Vallee Blanche staat nog op mijn to do lijstje.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Bowen
    Advanced
    Bowen op 31 januari 2013 · 19:13
    Dikke respect!

Samen met Willem2k de Vallee Blanche gereden. Was toen al echt onder de indruk van de hele omgeving, zou hem graag nog een keer willen rijden met wat meer zicht.

Zat er aan het einde van de gletsjer nog zo'n ijs grot?
  • Skinees
    Advanced
    Skinees op 31 januari 2013 · 19:54
    Nice dude!
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 31 januari 2013 · 22:04
    Als ik het me goed herinner was Mitch Toelderer zijn eerste FWT seizoen ook klassering plaats 7. Twee jaar later Wereldkampioen...

Hou de spirit vast en blijf genieten van het hele circus!

Erg mooi om je insider verhalen te lezen.
  • Anon
    Tourist
    Anon op 31 januari 2013 · 23:51
    Welke versie van de Vallee Blanche heb je gereden, mijn favoriet is Le Grande Evers, nog mooier uitzicht onderweg dan boven bij de aquille du Midi
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 2 februari 2013 · 13:16
    Wat een Prestatie!! Succes in de komende wedstrijden!!
    Komt zeker goed!!
    Skiing is Freedom!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro