Pré-après-skiën in Hinterglemm

Pré-après-skiën in Hinterglemm
GoPro's installeren
GoPro’s installeren

Door: Wilko Mostert

Een kleine glimlach verschijnt wanneer ik Morris zijn forecast zie: de grootste dump valt waarschijnlijk in Fieberbrunn of Hinterglemm. Heel wepowder gaat zo te zien al naar Fieberbrunn, en bovendien ken ik het gebied niet. Hinterglemm echter wel: elf jaar geleden heb ik daar een seizoen bier drinken gedaan, en ik ken er nog wel een paar afdalingen. De keuze Hinterglemm was dus snel gemaakt.

Hiken voor de poeder
Hiken voor de poeder

100 gig aan beeld

We zijn met vijf man, net niet te groot, maar wel erg gezellig. Geluk wil hebben dat Reinier bij GoPro werkt. Met tien nieuwe Black editions komen we aan om alles vast te leggen. Ieder had dus twee go pro’s die ze vol konden schieten. Ik schat dat we rond de 100 gig aan beeldmateriaal hebben, iets wat ik deze maand nog kan uitpluizen. Nou ben ik niet iemand die het slechte weer achterna rijdt, dus de forecast van een zonnetje net na de dump klinkt als muziek in de oren!

De top
De top

Pistes, bomen en hiken

Bij aankomst lijkt het nog tegen te vallen, maar eenmaal boven blijkt er toch een leuke laag te zijn gevallen. De strategie is als volgt: eerst tussen de pistes versporen om warm te worden, dan naar de bomen. De volgende dag wordt het hiken omdat de treeruns verspoord zullen zijn. De plekjes daar zijn redelijk makkelijk te vinden, maar er staan een paar niet op de kaart. Wat kleine tips: De schatberg west bovenaan skiërs links doorsteken voor leuke treeruns. De Hohe Pennhap is een leuke klim voor een leuke afdaling, en bovendien kan je vanuit het hele gebied je sporen nog bewonderen. Maar de grootste tip is de Seekar omhoog, en dan achterlangs naar beneden. Doe je het goed, dan kom je bij de skibus uit aan het einde van het dal. Blijf je te veel links, dan wordt het lopen.

De runs
De runs

Instellingen

Nu de GoPro. Die helmshots ken ik nou wel. De camera aan de stok naar je toe blijft een erg leuke hoek, maar het is niet heel lekker skiën. Het verbaasde me hoe de shots werden wanneer ik de stok normaal gebruikte. Je hebt zo bijna geen last van dat ding, en de shots bevielen goed. Dit ga ik vaker doen zo. Die chestmount blijft lachen, alleen komt denk ik pas echt tot zijn recht bij uitdagend terrein. Evenals de stok in rugzak, maar dan moet je weer zonder skistokken skiën, en hij blijft een beetje shakey. Hebben jullie nog ideeën voor andere hoeken?

Freeriden in Hinterglemm

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Expert
BSSKI.chAuteur1 februari 2013 · 15:49

Lekker hoor !! lg

Gevorderd
koen_djfistelAuteur1 februari 2013 · 17:43

1 woord : vet !!!
ik hou van zoiets !!!

sbs roelz
Gevorderd
CPetAuteur1 februari 2013 · 20:24

Wat een mazzel! Nog even en…in de sneeuw!

Let the snow come!
Gevorderd
RoelaanoAuteur1 februari 2013 · 20:42

Mooie beelden meneer Mostert! breng het park maar naar de poeder :)

Alleen jammer dat ik nu weer geconfronteerd word met die “o-zo-guitige-kutclown” van Saalbach! Wat het ik daar toch een verschrikkelijke hekel aan… Voor de rest gaat het wel goed met me :)

Toerist
AnoniemAuteur3 februari 2013 · 16:20

wat dacht je van de camera op je ski ???

ziet er best vet uit namelijk.

Gevorderd
basvennikAuteur4 februari 2013 · 12:56

Wat ik zelf tussendooreens gebruik:
http://www.gopole.com/product/the-arm

Geeft ook erg leuke beelden om tussendoor te monteren.
Ben benieuwd hoe dat er uit ziet op diepe diepe dagen :D

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!