Freeriden in Bulgarije

Door SkiforWishes op 13 februari 2013 · 2

Fly like an eagle
Fly like an eagle

We zijn inmiddels alweer een tijdje in Turkije, maar door wat trubbels met de computer hebben we even niks kunnen posten. Nu hadden nog wat te melden over Bulgarije dus daar gaan we dan.

Borovets

In Bulgarije zijn we terecht gekomen in Borovets, wat ligt op de noordelijke hellingen van het Rila gebergte. Het skigebied is erg geschikt voor gezinnen en bier vrienden, maar wij waren natuurlijk benieuwd naar de off-piste mogelijkheden. De hoogste lift komt tot 2550 meter en vanaf daar is het een klein stukje hiken naar wat verse lijnen in de Bulgaarse backcountry. Heel vet en bijzonder zijn de struik/plant/boomachtige die hier nog op 2500 plus meters groeiden en waar we mooi tussendoor konden knallen.

Reacties

• GerritA
    Advanced
    GerritA op 13 februari 2013 · 17:54
    Leuk om te zien.... Ik heb hier @Ellen (vrouw) leren kennen alweer 23 jaar geleden. Toen was het één bergje met drie liften maar wat een plezier hadden wel. Ik had snowboard mee toen en dat hadden ze nog nooit gezien in Bulgarije, wel de swingbo trouwens. Betalen moest je nog in Lev's die je natuurlijk zwart wisselde zodat je met 100 US dollar de hele week iedereen kon trakteren en dan nog niet door je geld heen was en het maar weg gaf aan eind van de week (geld uitvoeren mocht toen niet). Het restaurant betaalden wij in 1 dollar biljetten zodat we alle "luxe" gerechten kregen die we maar wilden hebben. Long time.... maar goede herinneringen en mijn lieve vrouw aan over gehouden, Ik zeg top land Bulgarije.
    And snow it is.....
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 17 februari 2013 · 16:37
    plezant ; struiken rijden 😃
    sbs roelz

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro