Hoog niveau bij Swatch Skiers Cup

Hoog niveau bij Swatch Skiers Cup

De Swatch Skiers Cup in Zermatt is nu een paar dagen onderweg. Geen idee hoeveel het staat, maar eigenlijk doet het er ook niet zo heel veel toe. De condities zijn voor een big-mountain contest fenomenaal en dat zorgt voor mooie beelden met extreem goede skiërs. In bovenstaande video zie je de big-mountain actie van dag drie. Heel dik!

Sverre Liliequist

Een run wil ik er toch even uitlichten en dat is die van Sverre Liliequist. Scrol even naar 0:50 en dan zie je vanzelf waarom. Dat heeft toch vrij weinig meer met sluff te maken. Onverantwoord? Helling niet genoeg gechecked? Of hoort het erbij in wedstrijden als deze? Wat denken jullie?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Expert
ieismAuteur12 februari 2013 · 06:47

Ik neem aan dat ze er wel alles aan doen om dit te voorkomen, is gewoon een dikke plak. Maar als je alle pow er van tevoren afblaast, dan is er ook weinig meer aan.

Het zijn profs, maar de kans dat zij hier uitrijden is wel groter, dat zie je mooi in het filmpje. Ik had er onder gelegen.

De omstandigheden voor een redding zijn ook wat gunstiger, heli, heel veel professionele redders, camera erop. Je kan je nauwelijks voorstellen dat zo iemand er een half uur onder zou liggen. Maar het blijft link.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Beginner
PKAuteur12 februari 2013 · 08:32

+1:
Ik neem aan dat ze er wel alles aan doen om dit te voorkomen, is gewoon een dikke plak. Maar als je alle pow er van tevoren afblaast, dan is er ook weinig meer aan.

Maar WOW WOW wat een lijnen en wat een air!
De ontspannen sfeer van het event doet kennelijk wonderen in vergelijk met de FWT…

Let it snow, let it snow, let it snow
Beginner
Yannick95Auteur12 februari 2013 · 08:59

Haha, z’n GoPro is 'ie wel kwijt.

Beginner
lennartvandermarelAuteur13 februari 2013 · 14:54

Ze hebben de keuze gemaakt om de helling zo te laten als die was. Behalve dan dat delen van de corniche weggehaald zijn. Wel hebben ze gecheckt of die stabiel genoeg was. In het filmpje hieronder ligt een veiligheid gids het toe.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hY7n1kL9XP0

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!