Mijn treewell

Door willie op 13 februari 2013 · 4

Na het lezen van het artikel van Arjen was de kennis van treewells weer een beetje aangewakkerd, maar in mijn gedachten bleef het wel erg toevallig als je precies tegen een boom aan skiet, toch?

En toch ging dit een stuk makkelijker dan gedacht.

Les Quatre Vallées

Ik reed afgelopen weekend met Roel van der Laan, Sander Kan, en Robbert (hoe heet je eigenlijk?). Roel is koning pillow, en ik was mezelf aan het dwingen om op dezelfde snelheid pillows te rijden. Dit ging redelijk, tot ik op het laatste moment de landing een stuk verder naar beneden zag liggen. Mijn eerste reflex was om de ski's om te hoeken en de ‘veiligheid' van een boom op te zoeken. Nu wilde ik niet eerst met mijn hoofd de boom raken, dus maakte ik een flying Bruce Lee kick de boom in. Foute keuze, want mijn voeten bleven hoog, en ik viel ‘head first' het gat in.

Nu was het gelukkig maar een klein gat, maar genoeg om even door mijn eigen sluff kopje onder te gaan. Bovendien was de sneeuw zo zacht, dat ik er niet zelf uit kwam. Het was eigenlijk bizar hoe vast ik zat. De sneeuw waar ik in lag was zo los, dat ik mij onmogelijk op kon drukken. Gelukkig kon ik me omhoog trekken aan de laaghangende takken, maar zonder die dingen had ik er niet uit kunnen komen. Ik dacht er nog aan om mijn ABS te trekken en zo een platform te hebben om omhoog te kunnen komen. Misschien had ik er zo uit gekomen? Wat denken jullie?

Let op elkaar!

Gelukkig stond Sander beneden, heeft hij ervaring met groepen begeleiden en deed hij zijn ding. Roel stond nog boven mij, en Sander wist hem precies naar mijn plek te begeleiden. Op het moment dat ik er uit klom was Roel dan ook al naast mij aangekomen. Fijn om te weten dat we op elkaar letten jongens!

Graag deel ik dit om de awareness te vergroten. Verbazingwekkend hoe snel je er in zit, en hoe moeilijk je er uit komt. Oppassen dus!

Reacties

• doov
    Advanced
    doov op 13 februari 2013 · 12:17
    Ik denk eerder dat die airbag het je nog lastiger maakt om er uit te komen.

Fijn dat het het goed is afgelopen.
    Belang van een buddy is maar weer eens bewezen.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • kanski
    Elite
    kanski op 13 februari 2013 · 21:02
    Goed om te delen Willie! Ben blij dat we daarna nog ff lekker konden lunchen! Look after each other!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 13 februari 2013 · 21:58
    Die Robbert die mee was, was inderdaad een vrij vreemde kerel.... Ken hem voor de rest ook niet 😉

Buiten de pillows om was jij natuurlijk de baas van de frontflip. Je kon wel zien dan je veel op "De Fiets" hebt gezeten de laatste tijd 😉
  • robbert
    Advanced
    robbert op 14 februari 2013 · 15:50
    Gekke snuiter die robbert, geen voorstander van “de Fiets”, maar liever SLB MG..........????

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro