20 februari, Brussel, kNOw Boundaries tour

20 februari, Brussel, kNOw Boundaries tour

20 februari vindt in Brussel alweer de laatste stop plaats van de kNOw Bounderies tour plaats.

10 stops

Samen met The North Face organiseerden we deze winter een heuse kNOw Boundaries tour met tien stops. Op uitnodiging van The North face verzorgen wij in het kader van de kNOw Boundaries tour meerdere lezingen over de wondere wereld van lawines, lawinemateriaal en simpele tot ingewikkelde zoekscenarios voor lawineslachtoffers. Daarbij zullen heel wat basisbegrippen uit de lawinekunde passeren en heb je de mogelijkheid om een lawine-airbag om te hangen. Verder leiden we je in, in de wondere wereld van het powdersniffen. Ofwel je neus in de wind steken en altijd poeder scoren. Want zo luidt onze stelling: met de juiste kennis scoor je altijd poeder.

Twee uitgangspunten

Daarbij hanteren we twee uitgangspunten. Allereerst het befaamde ‘knallen als ze vallen’ perspectief, waarbij je last minute je keuzes maakt en op het juiste moment op de juiste plek bent en waarbij je op de meest bizarre plekken in de Alpen kunt belanden. Het tweede perspectief vergt minder flexibiliteit van je in termen van mobiliteit, maar meer in je geest. Door opnieuw naar een skigebied te kijken ontdek je dat op dagen dat in eerste instantie alles afgekrast lijkt en de zon alles getransformeerd heeft er juist nog heel veel poeder te vinden is.

20 februari Brussel

Aanstaande woensdag rijden Haas en ik richting Brussel voor de laatste lezingen dit seizoen. In de shop van Avventura verzorgen we daar een heuse Snow Safety Soirée. Er zijn nog plekken beschikbaar en reserveren kan door een mail te sturen naar: Brussels@avventura.be

Aanvang: 20.00 uur

Locatie:Leuvensesteenweg 601, 1030 Brussel(er is een overdekte parking aan de winkel)

meteomorris

Reacties

Gevorderd
3zelAuteur18 februari 2013 · 16:40

Alleen al maar om jullie uitleg in het Frans te horen, kom ik kijken… en filmen ;)

knowledge is powder
Expert
meteomorrisAuteur18 februari 2013 · 16:46

3zel… LOL…

powfinder.com
Expert
ieismAuteur19 februari 2013 · 07:15

:)

MM, volgens mij had jij in die weerpresentatie een slide met waar je in welke maanden het beste terecht kon. Nu is mijn geheugen ook niet meer wat het ooit was, dus als je die nog eens voor mij hebt kan je die dan op de mail zetten please, pretty please…

Ivar

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
3zelAuteur21 februari 2013 · 10:00

Goede presentatie Morris, ik heb het filmen maar achterwege gelaten…

knowledge is powder
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!