Long time no see

Long time no see
Just POW
Just POW

BUSY

Hallo wePowder community! Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Het zijn dan ook drie drukke weken geweest afgelopen tijd. Overigens qua vakantie drukte is het hier de vier weken na de kerst nog nooit zo rustig geweest. Zal wel alles te maken hebben met de zwakke euro ten opzichte van de franc. Ik vond het wel prima want zo kom je ook nog maar weinig mensen tegen in het terrein…

Weinig mensen in het terrein
Weinig mensen in het terrein

TWEE ZIJDEN AAN EEN MEDAILLE

Ik geloof niet dat we te klagen hebben met de hoeveelheid poeder dit seizoen en aan alle filmpjes te zien is het goed door de gehele Alpen ! Aan de andere kant zijn er ook al veel slachtoffer gevallen onder de poeder liefhebbers. Hier in “les 4 Vallées“ is het echt schrikbarend zoveel lawine ongelukken we hebben gehad met fatale afloop in een relatief korte period ! De jongen die nog op de IC lag uit de lawine van de Bec des Etagnes is maandagavond toch overleden…

Plakje
Plakje

Onze lawine 1 groep

SNOW SAFETY CENTER in NENDAZ

Maar goed dat het Snow Safety Center er is en weer zo ontzettend veel broeders en zusters van de nodige know-how heeft kunnen voorzien om goed door de winter te komen. Dit keer was het de beurt aan Haute-Nendaz (mijn uitvalsbasis) om het SSC te huisvesten. Ik geloof dat het een zeer mooie en nog veel leerzamere week is geweest. We hebben alle belangrijke stufes wel voorbij zien komen, NO go’s gezien en tot No go’s besloten, plakjes en plakken gezien, toeristen in een plakje aangetroffen, steeps geskied, veel freshies gehad, tree skiing ervaren, mogen hiken, pieps zoeken, sonderen en graven, paaldansen, foto’s maken en ontzettend poeder kunnen snuiven… wat wil je nog meer in zo’n week van het SSC ?!

Btw; wat vonden de deelnemers eigenlijk van de SSC praktijk dagen ?

Heavy digging…

Voorbereiden onder het toeziend oog van Jurgen.
Voorbereiden onder het toeziend oog van Jurgen.

HET VERVOLG

Na het SSC had ik nog een paar dagen vrij en geskied met verschillende vrienden. Daarna was het terug naar reality, de vrienden en vriendinnen weer naar huis en weer verder met het poeder-gidsen . Het had overigens nog mooi gedumpt die dagen dus ver hoefde ik niet te gaan voor mooie lijnen. Na lange tijd het S-couloir op Mt. Gelé weer eens geskied. La Banane had ik met Haas en Jelle al onveilig gemaakt op mijn verjaardag. Willie, Roelaano en Robert nog op bezoek gehad en ervaren dat tree-wells ook in Europa voor kunnen komen. En nu ben ik bijna 22 dagen onderweg met 4 dagen rust… Gelukkig komen er weer een aantal rust dagen aan, want de benen en de voeten vragen om een kleine pauze of in ieder geval minder lange dagen. Ik ga proberen een aantal mooie lijnen op de GoPro te zetten in die periode dus wat freshies kunnen we tegen het weekend aan wel weer gebruiken. Lets do the snow dance…

Jur in the zone
Jur in the zone
Een nieuw team
Een nieuw team

NOG NIET KLAAR

Het ziet ernaar uit dat de winter nog niet in kracht heeft ingeboet dus ik moet goed naar het lichaam luisteren om alle mooie dingen die nog in het verschiet liggen ook te kunnen doen. Want maart wordt ook weer volle bak aan de gang met het SSC in Davos en nog veel meer moois…

“Keep on living the dream and don’t forget to look for the crows…“

Sander

kanski

Reacties

Gevorderd
BobvanitersonAuteur21 februari 2013 · 10:45

Ik vond het SCC helemaal geweldig Sander. Ik kom ooit ook zeker terug voor de verdere cursussen! Have fun daar en succes met de benen en voeten!

groet Bob

Gevorderd
3zelAuteur21 februari 2013 · 10:49

Sander, SSC L1 blok 2 was meer dan geslaagd. Jullie hebben ons in een kort tijdsbestek heel wat aspecten van veilig freeriden in de praktijk laten ervaren. Naarmate de week vorderde kwam het initiatief meer en meer bij ons te liggen waardoor je geconfronteerd wordt met je eigen beperkingen en die van de groep. De fouten die ik onder jullie toezicht en door jullie toedoen heb mogen maken, zal ik niet snel vergeten. Ondanks het feit dat het een veiligheidscursus is en de condities niet altijd ideaal waren, hebben we toch heel wat poeder gehapt. Volgend jaar volg ik zowiezo Lawine 2. Bedankt Sander, Jurgen, Stefan, maarten en Rolf…

knowledge is powder
Beginner
Jelle3Auteur21 februari 2013 · 13:02

Ook ik vond het SCC (lawine 1, blok 1) geweldig. Op een erg leuke manier veel over verantwoord freeriden geleerd, mooie hikes gedaan, mooie lijnen gereden, pieperoefeningen etc. etc. En dat allemaal met en onder (bege)leiding van gezellige, kundige en gepassioneerde mede-cursisten en gidsen. Ook ik kom zeker nog een keertje terug voor vervolg-cursussen.

Bedankt & succes verder nog deze winter!

Gevorderd
joosthAuteur22 februari 2013 · 10:11

Was helemaal geweldig Lawine 1 in Nendaz! Mooi routes geskied en heel veel geleerd. Goed om met de praktijk de balans in de theorie te leren kennen! Heb echt het gevoel nu zelf beter beslissingen te kunnen nemen. Was leuk en leerzaam bij jou en Jurgen in de groep! Have fun, live the life en inderdaad een paar mooie go pro’s van jouw ‘kantoor’ online zijn altijd welkom!

Dive in nose deep
Gevorderd
JuulskiAuteur24 februari 2013 · 02:50

lekker bezig Sander en zag een leuke haarband voorbijkomen, leuk dat je die nog hebt! hier in Nelson is het ook weer aan het dumpen ;-)))

Elite
kanskiAuteur24 februari 2013 · 09:13

Wat betreft de Choucas: Ik zie “ZE” (S&S) bijna elke dag. Laatst op de stairways to heaven waren ze er allebij en lande er 1 echt bijna op mijn hoofd! Hele speciale ervaring…

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!