Heliskiën en –boarden in Revelstoke met wePowder!

Heliskiën en –boarden in Revelstoke met wePowder!

Wil jij ook een keer zo’n droomtrip beleven? In januari 2020 gaan we langs de mooiste gebieden van BC (Red Mountain, Whitewater en Revelstoke) en gaan we 4 dagen heliskiën of -boarden. En jij kan erbij zijn! Lees dit artikel voor alle informatie.

Philippe van CMH trekt een spray (photo: Justin Nann)
Philippe van CMH trekt een spray (photo: Justin Nann)

Januari 2014 gaat het gebeuren. Dan zit jij met een groot aantal andere wePowderaars in de heli op weg naar de beste poeder die je ooit gereden hebt. In Revelstoke, Canada vindt de derde wePowder RevelSTOKE week plaats. Dus……waar wacht je nog op? Als je het nu niet doet ben je het jaar erop weer een jaar ouder!

Wanneer?

In samenwerking met CMH Benelux hebben we een week gekozen waarin de kans op goede condities groot is. Er ligt al een goede base en als je kijkt naar het langjarig gemiddelde van de temperatuur in de Selkirks, Monashees en Purcells (de bergen waar je in vliegt) blijft het goed koud. Maar goed, de datum:

van 6 tot en met 11 januari 2014

Je komt op de zesde aan en gaat op 7,8,9,10 en 11 (de laatste dag is een halve dag) met de heli omhoog. Dat betekent dus vijf dagen in een heli! We hebben de trip uitgebreid met twee dagen rijden in Revelstoke Mountain Resort en Kicking Horse. Een compleet pakket dus!

Het echte werk: Morris op mooie pillows
Het echte werk: Morris op mooie pillows

Waarom heliskiën/boarden?

-Wij (Arjen en ik) hebben nu twee trips met CMH gemaakt en het waren onze beste poederweken ooit. En ja, wij hebben al e.e.a. gezien, maar de kwaliteit van het terrein en de sneeuw die we in Revelstoke en de Gothics hebben meegemaakt is niet te vergelijken met alles dat je normaal gesproken in een skigebied skiet of met een heli in de Alpen doet. Tel daarbij op dat alles eromheen (hotel, eten, sfeer, etc) ook top geregeld is en dit is met recht een droomreis.

-Als je wilt weten hoe goed het kan zijn, bekijk dan zeker dit filmpje van Dylan Siggers (waar we dit jaar mee geskied hebben in The Gothics), dit verhaal van Emil over de trip van vorig jaar of het verslag van Mike over de trip van dit jaar.

-Naast het heliskiën/boarden met CMH kan je de dagen ervoor gebruiken om even lekker in te rijden en kennis te maken met twee van de mooiste skigebieden van BC: Kicking Horse en Revelstoke!

-Downdays komen weinig voor in Revelstoke, maar mocht de heli niet kunnen vliegen, dan is er voldoende te doen. Uiteraard kan je de berg op en het skigebied in, maar je kan ook gaan crossen op sneeuwscooters. Een downday is dus geen verloren dag! En nogmaals: het is het beste poederrijden ooit!

-Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het slim om fysiek in goede conditie bent. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt.

Prima fysieke conditie van gids John. Of Brody. Of Steve. (photo: Justin Nann)
Prima fysieke conditie van gids John. Of Brody. Of Steve. (photo: Justin Nann)

Wat kost het?

Je denkt misschien ‘waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan?‘. Nou, misschien vanwege de prijs. Vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent. En mocht je niet aan al je hoogtemeters komen (bijvoorbeeld door slechte weersomstandigheden), dan kent CMH de beste ‘refund-policy’ van alle helibedrijven. Maar goed, concreet, wat gaat het kosten:

*vijf dagen: CAD 5.319,75 voor een verblijf in een twin room

Da’s met de huidige koers € 3.878,40.

Mark Tober in priceless powder
Mark Tober in priceless powder

Wat krijg je voor dat bedrag?

Je krijgt hiervoor het volgende:

*21.780 meter vertical (dat is 71.456 feet)

Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet.

*Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks)

Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn

*Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt

Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel

*Gebruik van drie-eenheid en de nieuwste K2 en Atomic ski’s

Je hoeft je eigen ski’s dus helemaal niet mee te nemen, want er staat een hele vloot aan dikke K2 en Atomic ski’s voor je klaar. Sta je op een snowboard? Dan wel je eigen plank meenemen! Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!

*Verblijf in een twin-room in het heerlijke Regent hotel

Het Regent hotel is een vier-sterrenhotel en ligt in downtown Revelstoke. Mèt outdoor hottub!

*Vervoer van en naar Calgary in een luxe touringcar

Deze touringcar rijdt op de wisseldagen in de verschillende lodges.

En uiteraard zijn wij er ook bij! Good times guaranteed!

Arjen's glimlach verdwijnt in een witte golf
Arjen’s glimlach verdwijnt in een witte golf

Wat betaal je zelf?

*De vlucht van en naar Calgary

*Alle alcoholische versnaperingen

*Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters heengaat

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux. Hij kan je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een DM) als je meer informatie wilt hebben!

De Bell 212, jouw skilift deze week!
De Bell 212, jouw skilift deze week!
meteomorris

Reacties

Gevorderd
atlasemielAuteur27 februari 2013 · 13:02

Ik Whatsappte mijn vriendin: “Dit is de beste snowboarddag EVER!!!”. De volgende dag moest ik al rectificeren. De dag erna ook en je raad het al de dagen daarna ook. Ok, ikzelf zat er 1 dagje wat minder lekker in. Dag 3, fysiek helemaal op, wat zwaardere sneeuw, paar Bacootjes te veel de avond er voor. Maar wat een dag 4, sta ik daar ineens stil op een hellend vlak met een spine voor mijn neus! Een speedcheck en wat ademhappen na 15 faceshots te hebben overleeft bracht me daar, oef steil!. Sluff spuit tegen mijn kuiten en ik moet over die ene spine tussen 2 kleine boompjes door. FOK, dat is toch wel de uitdaging die ik zocht. Waar ik nog met CMH Benelux over gehad heb vooraf. Ik wil niet alleen maar brede poedervelden. Ik ben 45 jaar en heb een chronische enkelblessure, ik spring dus niet. Daar werd rekening mee gehouden en als het “Feature-time” was werd ik er mooi omheen geloodst. Nog nooit zoveel poeder gereden als daar. Ik heb go-pro-beelden waar de ene faceshot de lens met sneeuw bedekt en de volgende de lens weer schoonblaast. Echt Fan-tas-tisch. Als je het geld hebt DOEN. Ik ga nu sparen voor mijn pensioen. Cheers Emiel

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Gevorderd
DutchessAuteur27 februari 2013 · 13:04

Ik krijg tranen in mijn ogen… van de woorden, de beelden en de prijs…

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
atlasemielAuteur27 februari 2013 · 13:15

:-) maar niets aan gelogen, en de prijs ook niet…

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Gevorderd
basvennikAuteur27 februari 2013 · 14:11

Bij elke aankondiging/tripreport van CMH gaat het weer kriebelen…

Als ik mij de vorige tripreport goed herinner werd er toen gebruik gemaakt van de lodges van CMH zelf?

Waarom is er nu voor het Regent Hotel gekozen?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur27 februari 2013 · 14:17

@Basvennik Het Regent Hotel is een vrijwel volledig CMH hotel in downtown Revy. Het is een van de ‘resort-lodges’. Het eerste jaar zaten we in het Regent Hotel en ook dit jaar zouden we in de Regent zitten, ware het niet dat deze overboekt was en we dus verplaatst werden naar de Gothic Lodge.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
robbieAuteur27 februari 2013 · 16:23

Arjen, begreep ik het goed uit houw verhaal dat Gothics een stuk heftiger terrein is dan Revelstoke?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur27 februari 2013 · 17:08

@Robbie Het terrein an sich niet, het heeft alles te maken met de sneeuwcondities die je in die week hebt. We hadden dit jaar extreem goede condities (zeer goede stabiliteit van het sneeuwdek en iedere dag verse sneeuw), dus we konden ook steiler terrein rijden.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur27 februari 2013 · 18:00

@All, schroom niet om contact op te nemen met Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux.

Hij heeft er inmiddels al ruim 1.000.000 ft opzitten bij CMH en kan je alles vertellen. Over de Regent, de lodges, het terrein, je skills, safety etc…

powfinder.com
Gevorderd
tank24Auteur27 februari 2013 · 19:14

Ik zit nu 2 maanden in Whitewater (Nelson) en in deze 2 maanden heb ik het nog niet zo dik gehad als die 4 dagen bij CMH. De trip met Wepowder is absoluut het hoogtepunt van mijn seizoen en gehele sneeuwcarriere. De prijs is, zeker voor ons Nederlanders, pittig. Daar kan ik niet omheen. Maar het was elke cent waard. Het terrein en de poeder was steep and deep. Dat is precies wat ik wilde en dat elke dag weer. Je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wil. En dat is denk ik het mooie ervan, het is voor iedereen (met een beetje poeder ervaring natuurlijk) toegankelijk. Helaas is zijn de meeste beelden van mijn go pro een beetje mislukt omdat er constant verse poeder op zat;) Maar dit heb ik er nog van kunnen maken.

High Roller
Gevorderd
telemikeyAuteur27 februari 2013 · 19:58

Kannie anders zeggen dan dat ik serieus overweeg hoe ik in hemelsnaam dit weer mag meemaken. Soms is tevreden zijn een groot goed. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit uit mijn systeem krijg. De beschrijving van atlasemiel is spot on. Ziek gaaf.

Doen, doen, doen.

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
pulverdudeAuteur27 februari 2013 · 20:46

@ tank24: lekkere beelden!

Let the riding do the talking and you've said enough
Gevorderd
EmmelAuteur27 februari 2013 · 23:22

Poeh, als ik die beelden zo zie dan weet ik ineens weer helemaal dat mijn eerste keer (met CMH ;) ) niet mijn laatste was. Toen ik Philippe voor het eerst sprak nadat ik wist dat ik zou gaan waren zijn woorden ‘verpest voor het leven’. Langzaam maar heel erg zeker is het besef dat het ook echt zo is er nu toch echt ingeslopen. Hoe fijn is het om elke keer weer afgezet te worden op een andere maagdelijke run. Om alle bergtoppen om je heen te zien zonder liften, wat zeg ik, zonder wat dan ook. En dan heb ik het nog niet eens over de variatie: van grote poedervelden ver boven de boomgrens tot bossen die precies lekker zijn om doorheen te knallen. Don’t get me wrong: ik hou van de ervaring om ergens naar boven te beuken en je meters te verdienen, en dat ga ik ook zeker met heel erg veel liefde blijven doen. Maar voor die dagen waarop je 10x achter elkaar je beste run ooit scoort zal ik toch maar even hard moeten gaan sparen. Kan het iedereen aanraden om dat ook te doen!

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
Gevorderd
TMOZAuteur28 februari 2013 · 10:59

please please please please WePowder blijf dit een paar jaar volhouden, komende januari zit ik “helaas” in Madagaskar, maar de prijs is wel echt goed vergeleken met de standaard CMH brochure dus ik zal hier denk ik wel een keer gebruik van willen maken…

The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
Gevorderd
FonzieAuteur28 februari 2013 · 11:13

Ik ga het in mijn kalender zetten… want het moet er nog eens (was 10 jaar geleden 1 dagje in Revelstoke) van komen, denk ik al een tijdje.
Eerst nog even mn huis en knie opknappen, en dan ben ik erbij … :-)

Never a last run..
Toerist
Tom B.Auteur28 februari 2013 · 11:38

Net ook van 4 - 9 feb met Philippe in Revy geweest en daarvoor nog 4 dagen ingeskied in Lake Louise, Kicking Horse en Revelstoke Mountain Resort (2 dgn). Ben inmiddels 2,5 week terug, maar kan me nog steeds voor geen meter concentreren… ‘Hands down’ de mooiste en beste ski-ervaring ooit, en ik heb er inmiddels 30 skijaartjes op zitten. Ik wil terug!! Spaarplan voor volgend jaar wordt opgezet…

Tom B.
Gevorderd
FlierpAuteur28 februari 2013 · 12:05

Hier nog wat beelden van de wePowder week van afgelopen eind Januari

en een videoblog van 8 korte films van de week erna…
www.youtube.com/cmhbenelux.

@TMOZ - Welke CMH prijs brochure heb jij?
http://s3.amazonaws.com/cmh/files/2014-ski-dates-prices.pdf ; dit is de juiste. De geplaatste prijzen zijn exclusief 6% lokale tax. Vandaar de CAD 5321,-

If you're in control, you're going to slow! SFD...
Gevorderd
marksurf2Auteur28 februari 2013 · 19:51

Yep mindblowing was het!

Snow is only frozen water
Toerist
Tom B.Auteur1 maart 2013 · 09:17

@marksurf: Erg mooi filmpje!! Krijg er alweer aardig veel zin in…

Tom B.
Gevorderd
djmjAuteur3 maart 2013 · 20:33

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: hoeveel extra vertical hebben jullie moeten afrekenen (dit jaar en vorig jaar)?

Gevorderd
FlierpAuteur3 maart 2013 · 20:58

@@djmj Dit is variabel en heb je zelf in de hand… Er zijn mensen die ervoor kiezen om dichtbij de garantie van 22.000 meter te blijven en andere gaan voor the full monty! Vorig jaar is er, als je ALLES mee had gepakt, 32.000 meter geskied en dit jaar rond de 29.000… in 4,5 dag.

De extra vertical deal, in de periode waar we komend jaar in Canada zullen zijn, komt neer op ongeveer € 45,- tot € 55,- per extra helidrop. De runs zijn meestal tussen de bomen, dus iets korter, vandaar.

If you're in control, you're going to slow! SFD...
Gevorderd
djmjAuteur3 maart 2013 · 21:33

Dus kwam er nog zo’n CAD 1000 tot CAD 1500 bij voor de veelskiers…
En kan me voorstellen dat er ook wel wat peer-pressure komt kijken om te blijven skiën (group consensus?) Het blijft helaas een dure (maar verslavende) hobby :-(

Gevorderd
ArjenproadminAuteur3 maart 2013 · 22:16

@@djmj Nee, die druk is er in mijn ogen totaal niet. Als je vermoeid bent of om wat voor reden dan ook eerder naar binnen gaat is er niemand die daar druk op uitoefent. Het heeft ook weinig met group consensus // samen uit samen thuis principe te maken. Als je stopt dan is dat cool en word je terug gevlogen. Zonder dat de rest van de groep daar last van heeft cq. zich daaraan moet conformeren.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
Tom B.Auteur4 maart 2013 · 10:17

@@djmj: In mijn beleving is het ook erg afhankelijk van het weer. In de periode 5 t/m 9 feb jl. hadden wij eerst 3 dagen bewolkt weer met af en toe ook flinke sneeuwbuien (en dus faceshots! :)), waardoor we eigenlijk alleen maar tussen de bomen skieden, wat kortere runs hadden en soms even op de heli moesten wachten omdat die voldoende zicht moet hebben. Je maakt dan op een dag dus ook wat minder verticale meters. Laatste 1,5 dag trok het open en konden we meer meters maken. In totaal heb ik in 4,5 dag - zonder ergens te zijn afgehaakt - ongeveer 26.000 verticale meters gemaakt; alleen de laatste halve dag was “extra” en kostte iets minder dan CAD 500. Als je de hele week blauwe lucht hebt en alle runs meepakt, dan zal je inderdaad flink meer meters (en dus kosten) maken. Je zou er in dat geval dus voor kunnen kiezen eens een middagje te skippen en vervroegd de hot tub in te gaan.

Tom B.
Gevorderd
djmjAuteur5 maart 2013 · 00:46

Ja, can’t wait to go back… Vorig jaar in Revelstoke geweest bij Eagle Pass, maar dat is small group heli met unlimited vertical. Probeer dus beetje gevoel te krijgen bij wat de kosten bij CMH zijn voordat de (nu nog lege) spaarpot wordt aangesproken ;-)

Expert
meteomorrisAuteur5 maart 2013 · 10:01

@@djmj, Revelstoke area is zeker te gek en ik snap als geen ander dat je het meeste uit je Revelstoke helimeters wilt halen. Daarom ga je immers die kant op. Tenminste ik wel.
\

Hoeveel vertical haalde jij op een dag? Arjen en ik gingen iedere dag voor de volle meters en dan scoorden we circa op een gewone dag 5000-7000 hoogtemeters op een dag, op een topdag 7000-10000 en een enkele keer kwamen we boven de 10.000 meter uit, maar dan moet alles kloppen (sneeuw stabiel op alle niveau’s, geen wind in de alpine en bluebird) en dan nog wat het hard werken.
\

Let wel, januari is hartje winter en je vliegt dan veel tussen de bomen en rijdt veel pillows omdat het sneeuwt en condities boven nog onvoldoende stabiel zijn. Zie ook de opmerkingen van @@tabruggink
\

Kijk ik naar een gemiddelde week, dan zijn we op de eerste dag de eerste uren bezig met safety. Iedereen krijgt een uitgebreide safety briefing + pieper training zodat als het mis gaat de groep elkaar kan helpen. Daarnaast is er de heli-briefing (hoe stap je in en uit, wat moet je niet doen en wat wel). Op een goede eerste dag scoor je dan 6000 hoogtemeters. Sommigen vliegen dan al eerder naar huis omdat de eerste dag intensief is voor een newbe.
\

Ik zag dat Eaglepass 7200 CAD vraagt voor 4 dagen unlimited. (ex. tax). Dat is een verschil van 2000 CAD met CMH. Ofwel 20.000 hoogtemeters. Dat is hard door rijden ;).

Als Eagle pass ook de safetytraining in hun 4 dagen propt, dan moet je 42.000 hoogtemeters vliegen in 3,5 dag. Ofwel 6000 hoogtemeters de eerste dag en 12000 hoogtemeters per dag de drie dagen daarna. Dan moeten de condities helemaal kloppen en er dan nog wat extra hoogtemeters bij gooien wil je voordeliger uit zijn dan bij CMH.
\

En dan ben je nog niets eens met je wePowder vrienden op stap ;)

Want dat maakt het extra bijzonder. Gelijkgestemden, s’ avonds in de Jaccuzi, Dutch Humor op de berg en elkaar iedere keer weer verder pushen. Ik heb gasten pillows zien doen, die vooraf nog geen stoeprand sprongen.

powfinder.com
Gevorderd
djmjAuteur5 maart 2013 · 14:32

@meteo morris Bij Eagle Pass ~ 9000 hoogtemeter per dag geskied. Wij zaten trouwens niet in de lodge maar gewoon in downtown Revelstoke (Best Western), en betaalden CAD 1250 per dag voor de heli. Dat scheelt dus nogal…

Qua safety zit het daar ook wel goed: uiteraard niet alleen 3-eenheid mee (incl training), maar ook standaard een BCA-float voor elke gast.

Voordeel verder is dat je maar met z’n 4-en (+guide+pilot) in de heli zit. Zou volgens mij ook wel wat voor jou zijn, Scot Newsome (head guide en co-owner) is eerste Canadese gids die alle guide-examens op z’n snowboard heeft gedaan. Kwam zelfs skiënd op z’n splitboard nog strak naar beneden…

Maar goed, met een stel powderjunkies op pad lijkt me ook wel wat hoor ;-)

Gevorderd
djmjAuteur5 maart 2013 · 14:35

(Was ook in januari trouwens)

Toerist
MartAuteur20 maart 2013 · 09:55

Ik kan hier maar 1 waarschuwing aan toevoegen… als je gaat ben je verkocht! :)
Verleden jaar zat ik als ENIGE in een groep van 19 man zonder eerdere heliski/board ervaring… Apart als je zelf in eerste instantie denkt dat 't een ‘once in a lifetime’ aktie is. Maar tijdens zo’n week realiseer je je dat het ‘gewoon’ een top 3 levenservaring is!! En dan wil je dus alleen maar meer poederrrrr…!

Fotootje van mrt 2012:

Toerist
MartAuteur20 maart 2013 · 09:57

Nog even leren om een foto toe te voegen! Dan maar zo…
https://picasaweb.google.com/101617380033972053411/heliboarden#5724675194790688770

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!