Tiende plaats Irian in Kirkwood

Tiende plaats Irian in Kirkwood
Irian van Helfteren op weg naar de 10e plaats
Irian van Helfteren op weg naar de 10e plaats

Dat was een latertje gisteravond. Uiteindelijk mocht Irian als twaalfde snowboarder beginnen aan zijn run, nadat eerst de dames skiers en snowboarders, de heren skiers en elf andere boarders naar beneden kwamen op de Cirque in Kirkwood. Zie dan nog maar eens een originele lijn te vinden.

Tiende plaats

Uiteindelijk is Irian op de tiende plaats geeindigd. Een kleine disbalans na een sprong in het bovenste deel van de run, maar verder een solide run met nog twee mooie drops en een backside 270. Ga er maar aanstaan op die moeilijk harde sneeuw (goh, waar zou de term Sierra Cement toch vandaan komen) in Kirkwood, waar het al weken niet gesneeuwd had. Zelf had ik Irian een paar posities hoger geschat, maar goed een tiende plaats biedt zeker perspectief om binnenkort in Fieberbrunn de finaleplaats in Verbier (en plaatsing voor de Freeride World Tour van volgend jaar veilig te stellen).

De run van Irian van Helfteren

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
FonzieAuteur28 februari 2013 · 12:04

Kvind t een mooie controlled run! doet t maar gewoon. Na een ‘long wait’ eindelijk aan de beurt inderdaad. Kzat al vanaf 6 uur ingelogged om te kijken.

Never a last run..
Gevorderd
CPetAuteur2 maart 2013 · 11:20

Zag er niet verkeerd uit hoor! Vind de waardering wat aan de lage kant. Gaaf om een NL dit gewoon te zien doen. Ik vind het erg netjes.

Let the snow come!
Beginner
polingAuteur5 maart 2013 · 09:57

condities waren verre van geweldig lijkt me, zoveel sporen en het ligt er hard bij.
respect

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!