Hoe staat het met jouw freeride-paspoort?

Hoe staat het met jouw freeride-paspoort?
Soms gaat het mis
Soms gaat het mis

Een paar maanden terug (her)lanceerden we het freeride paspoort. Het freeride paspoort geeft inzicht in je capaciteiten als freerider. Het maakt je bewust van de zaken die je al wel kan, maar ook zeker van de zaken die je nog niét kan.

Het freeride paspoort dient meerdere doelen. Je kan het freeride paspoort gebruiken om nieuwe poedermaatjes te zoeken die hetzelfde niveau als jij hebben. Maar je kan dit ook als een tool zien om jezelf verder te ontwikkelen. Je geeft de berggids waarmee je gaat rijden direct inzicht in je capaciteiten en daarnaast kan je zien welke routes voor jou geschikt zijn. En verder geeft het je een idee of je in staat bent om bepaalde off-piste routes en lijnen te rijden.

Waar sta je nu?
Waar sta je nu?

Al wat bijgeleerd?

Als ik naar tripreports, forumpost, blogreacties etc. kijk dan valt me een aantal dingen op. Allereerst is er veel poeder gereden. Yes… Maar ook hoeveel vaker er een gediplomeerd gids wordt gehuurd, men onderweg is met schep, pieper en sonde, de hoeveelheid cursussen en camps die er gevolgd worden en hoezeer er hier online actief kennis gedeeld worden. Het lijkt er op dat we allemaal beetje bij beetje wat slimmer worden. Misschien het moment om je paspoort extra aan te vullen…

Of heb je moeten downsizen?

Of kwam je er juist achter dat je op een aantal fronten nog niet zo ver bent en heb je je paspoort naar beneden bij moeten stellen? Niet getreurd. Downsizen is sowieso de trend van het moment en daarnaast heeft het paspoort dan zijn werk gedaan en je bewust gemaakt dat je nog veel kunt leren. En daar is niets mis mee. Ik leer iedere dag nog bij en prijs me gelukkig hoeveel er nog te ontdekken en leren valt. Blijf leren en blijf kritisch, want zo zei een wijs berggids… ‘de beste freerider is een oude freerider.’ Want niemand heeft er iets aan als je eerder voorgoed achterblijft in de bergen.

Nog geen paspoort ingevuld?

Doe dat dan snel hier. Het geeft je een beeld waar je staat en kunt al lekker dromen over al datgene wat je kunt leren. Het is daarnaast een mooi excuus om die trip, cursus, lawinepieper etc. er thuis door te drukken ;)

Blijf de dag plukken en geniet van iedere poedervlok.

meteomorris

Reacties

Toerist
famvermeentAuteur1 maart 2013 · 16:47

tsja, als je altijd een helidrop maakt en nooit een lange hike, zal je altijd beginner blijven

feel like doin' it
Expert
meteomorrisAuteur1 maart 2013 · 16:59

@fam vermeent, maak jij alleen helidrops?

powfinder.com
Gevorderd
ConstantAuteur1 maart 2013 · 18:40

Ik ben niet eens beginner :-( Normaliter begin je ergens als beginner ;-) Aan de andere kant vind ik het strenge onderscheid erg goed geformuleerd, dus ik zal niet mopperen.

Wel heel diplomatiek om mijn niveau als “toerist” aan te duiden :-) Ik heb ski-les gereserveerd voor komende week, ik ben me goed bewust van m’n kwetsbare status.

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Expert
meteomorrisAuteur1 maart 2013 · 21:26

@@Constant respect dat je zo eerlijk bent. En geniet van de leercurve die je gaat doormaken de komende winters.

powfinder.com
Toerist
KarstAuteur2 maart 2013 · 09:12

Juiste balans tussen kennis en kunde.
Na begin van seizoen een downgrade gedaan in een quadrant, en net weer ge-upgrade.
Goede tool dus om eea inzichtlijk te maken, cq continue te checken "is mijn paspoort ‘fit for purpose’ ".

Smile! Your ridin' pow!!!
Toerist
famvermeentAuteur4 maart 2013 · 20:54

we hadden toch wel wat meer discussie verwacht…maarrr de nieuwe opzet van de lines in je valfrejusblog is veelbelovend!!

feel like doin' it
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!