Dr. Gear zou Dr. Gear niet zijn als hij zich niet zou inlaten met nieuwerwetse techniek. Dr. Gear zal zeker niet ontkennen dat de jaartjes bij hem beginnen te tellen en het interweb niet zo goed in de vingers heeft als jullie, maar de helmcam-trend is Dr. Gear zeker niet ontgaan. De kleine kabouters pontificaal op de helm, de koker naast de goggle en het wonderlijke stokje dat mensen voor zich houden tijdens de afdaling. Nee, Dr. Gear heeft een neus voor trends.
Point of view
De POV, ofwel point of view deed dr. Gear eerst verbazen over de beelden die geschoten werden. Hoe waren deze shots mogelijk? Daarna was het de snelle penetratie die Dr. Gear heeft verbaast en na zelf wat vluchtig getest te hebben verbaasde Dr. Gear zich over de prijzen die men over heeft voor apparaten die bij bosjes verloren worden, waarvan de batterijen te snel en altijd op het verkeerde moment leeg zijn en waarvan het beeld niet altijd om over naar huis is te schrijven. De allernieuwste trend die Dr. Gear op het spoor is gekomen is het gebrek aan creativiteit. Een filmpje van vijf minuten van een en dezelfde afdaling kan Dr. Gear niet bekoren. Noem me flauw en ouderwets, maar zelfs mijn ietwat oudere spanningsboog is na dertig seconden meer dan verslapt. Een beetje creativiteit is welkom.
Helmcam
En toch wil ik me ook aan een helmcam of POV wagen en iets in Dr. Gear zegt dat jullie daar mee vanaf weten dan Dr. Gear zelf in een test kan achterhalen. Dr.Gear heeft de uitgebreide test van Gizmodo tot zich genomen, maar Dr. Gear heeft nu wat vragen aan jou. Want jullie zijn de ultieme testers in de sneeuw. Leuk natuurlijk al die test van hippe sites en techno blaadjes, maar de proof of the pudding is in the eating. In dit geval in de sneeuw dus.
Dr. Gear oriënteert zich op de Drift Ghost (adviesprijs: Eur 349,95), Sony Action Cam (adviesprijs: Eur 248,00 ), Contour +2 (adviesprijs: 349,95) en de Go Pro Hero 3 Black (adviesprijs: Eur 449,95).
De vragen van Dr. Gear
Welk type heb jij? En raad je me jouw helmcam aan?
Hoe lang gaat een opgeladen batterij mee? Eerlijk? Dr. Gear bedoelt dus in de vrieskou!
Heb je problemen gehad? Welke?
Hoe voorkom jij dat je je cam kwijtraakt?
Vind je de cam het geld waard?Heb je al eerder een helmcam gehad en zo ja welke?
Dank je! En als je lef hebt overtuig Dr. Gear ook nog met beeld. Dr. Gear heeft gehoord van de redactie dat hij een winnend filmpje mag kiezen en dan een wePowder beanie mag opsturen. Ha! Dr. Gear is benieuwd.