Poor man's heli

Poor man's heli

Ok, we moeten toegeven, we zijn erg enthousiast geworden na onze laatste helitrip in British Columbia en we hebben ook al weer zin in volgend seizoen! Maar wat je in deze video ziet is weer van een nieuwe dimensie! Geen heli’s dit keer, maar wel door parapente 1500 meter stijgen om daar volgens skiënd en speedridend vanaf te knallen. Pure passie.

Wat doe jij precies?

Wat me nog meer geraakt heeft waren de eerste woorden van deze video. De locatie waar je wordt geboren bepaalt voor een groot deel wat je later in je leven gaat doen. In Chamonix is de kans groot dat je alpinist of berggids wordt. IN Hossegor word je een surfer. En de mannen uit deze video zijn gaan vliegen. Zelf ben ik geboren en getogen op Scheveningen en lig inderdaad regelmatig in het water. Maar…we bewijzen met z’n allen toch ook wel het tegendeel van de stelling door een toch wel meer dan gemiddeld enthousiasme voor de bergen!

Maar wat denken jullie? Had je een andere passie gehad als je ergens anders was opgegroeid?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
ConstantAuteur13 maart 2013 · 11:08

Als je zo heerlijk aan het vliegen bent, dan zou ik helemaal vergeten om te gaan skiën. :-)

Ik ben altijd jaloers als ik ze zie vliegen, wat moet het mooi zijn om zo’n sport te bedrijven. Misschien moet ik me maar eens opgeven voor een beginnerscursus :-)

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Gevorderd
3zelAuteur13 maart 2013 · 12:50

tja, in plaats van een airbag me mss beter een parading aanschaffen… treerun gaat wat moeilijker zijn maar die oude smalle latten kunnen meteen ook weer uit de kast ;)

knowledge is powder
Gevorderd
FonzieAuteur14 maart 2013 · 17:10

Op t eerste gezicht niet geschikt voor snowboarders, maar met een splitboard onder, kun je opstijgen en ‘Flyriden’ of gewoon afdalen met een board. Scheelt enorm veel gestijgski / touren. En idd goedkoper dan een brevet-heli, snowcat of skidoo… En je komt nog eens ergens waar al die andere ‘vervoersmiddelen’ niet komen. Wow !

Never a last run..
Expert
ollieAuteur14 maart 2013 · 17:45

Op een of andere manier blijf ik hangen in de bergen, maar ja, ik ben dan ook een afstammeling van een zuidfranse berggeit (bok). Mijn vriendin daarentegen is vanaf geboorte op zeilboten te vinden (maar tegenwoordig ook in de Alpen).

Waar je mee omgaat wordt je besmet denk ik… :)

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
telemikeyAuteur15 maart 2013 · 14:05

Vet zeg… een goede maat van me woont in het plaatsje waar ze opstijgen (St Hillaire du Touvet).

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
koen_djfistelAuteur16 maart 2013 · 15:12

ik kom uit de kempen ; zo vlak als iet (behalve de kaaselse bergen :-) ) ; augurken plukken op het veld en spelen in het bos …

sbs roelz
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!