Afgelopen zaterdag vond eindelijk de wedstrijd in Fieberbrunn plaats. Op vrijdag ben ik vanuit de Arlberg terug gereden naar Fieberbrunn. Ik sliep met alle andere rijders in een barak. Op zaterdagochtend ging om vijf uur de wekker en stonden we om zes uur op de berg om de face te bekijken.
Beter dan vorige week
Er was veel nieuwe sneeuw gevallen en de berg zag er in ieder geval een stuk beter uit dan de week ervoor, maar dan nog…op sommige delen van de berg lag veel nieuwe sneeuw, op andere delen weer een stuk minder.
Cliffs
Ik mocht als eerste van start bij de heren. Ik sprong een cliff een steil couloir in. Uiteraard had ik me goed voorbereid en had ik iedere cliff in m'n hoofd en wist ik waar de safespots waren waar ik veilig was bij een eventuele lawine. Onder me lag een cliff van een meter of 25 die niet te springen was. Tijdens het rijden van het steile deel van de berg brak er een plaat los. Door m'n snelheid kon ik er uitkomen en sprong ik twee kleine cliffs weg uit de no-fall zone.
Niet goed
Lager op de berg was m'n run simpelweg niet goed. Ik viel op de laatste kleine cliff omdat ik een meter te ver landde. De landing daar was vlak en te hard. Achteraf stom, ik had die cliff niet in m'n hoofd om te springen, maar toch deed ik het. Hierdoor verloor ik een groot aantal punten, waardoor ik geen kans meer maakte om mee te rijden met de finale in Verbier en volgend jaar neem ik geen deel aan de Freeride World Tour.
Ik ga door!
Terugblikkend was m'n wedstrijdseizoen niet al te best. De combinaties van verkeerde keuzes en soms ook pech hebben er voor gezorgd dat ik ervan overtuigd ben dat het beter had gekund. Maar goed, aan de andere kant heb ik ook mooie technische lijnen laten zien. En ik ga door. Door met nog beter worden in freeriden, door met film- en photoshoots, door met wedstrijden en door met het delen van m'n passie door te blijven gidsen. Ik ben trots op m'n vriendin Nadine Walner. Zij was eerste in Fieberbrunn en eerste in het algemeen klassement. We zijn zo goed als buren en ze was m'n reismaatje tijdens de wedstrijden.
Bedankt voor alle support!
En als laatste: iedereen van wePowder super bedankt voor alle support. Het was echt heel gaaf om alle reacties te lezen. Nogmaals grote dank allemaal!