Einde van Fieberbrunn en de FWT

Door irian op 18 maart 2013 · 11

Afgelopen zaterdag vond eindelijk de wedstrijd in Fieberbrunn plaats. Op vrijdag ben ik vanuit de Arlberg terug gereden naar Fieberbrunn. Ik sliep met alle andere rijders in een barak. Op zaterdagochtend ging om vijf uur de wekker en stonden we om zes uur op de berg om de face te bekijken.

Beter dan vorige week

Er was veel nieuwe sneeuw gevallen en de berg zag er in ieder geval een stuk beter uit dan de week ervoor, maar dan nog…op sommige delen van de berg lag veel nieuwe sneeuw, op andere delen weer een stuk minder.

Cliffs

Ik mocht als eerste van start bij de heren. Ik sprong een cliff een steil couloir in. Uiteraard had ik me goed voorbereid en had ik iedere cliff in m'n hoofd en wist ik waar de safespots waren waar ik veilig was bij een eventuele lawine. Onder me lag een cliff van een meter of 25 die niet te springen was. Tijdens het rijden van het steile deel van de berg brak er een plaat los. Door m'n snelheid kon ik er uitkomen en sprong ik twee kleine cliffs weg uit de no-fall zone.

Niet goed

Lager op de berg was m'n run simpelweg niet goed. Ik viel op de laatste kleine cliff omdat ik een meter te ver landde. De landing daar was vlak en te hard. Achteraf stom, ik had die cliff niet in m'n hoofd om te springen, maar toch deed ik het. Hierdoor verloor ik een groot aantal punten, waardoor ik geen kans meer maakte om mee te rijden met de finale in Verbier en volgend jaar neem ik geen deel aan de Freeride World Tour.

Ik ga door!

Terugblikkend was m'n wedstrijdseizoen niet al te best. De combinaties van verkeerde keuzes en soms ook pech hebben er voor gezorgd dat ik ervan overtuigd ben dat het beter had gekund. Maar goed, aan de andere kant heb ik ook mooie technische lijnen laten zien. En ik ga door. Door met nog beter worden in freeriden, door met film- en photoshoots, door met wedstrijden en door met het delen van m'n passie door te blijven gidsen. Ik ben trots op m'n vriendin Nadine Walner. Zij was eerste in Fieberbrunn en eerste in het algemeen klassement. We zijn zo goed als buren en ze was m'n reismaatje tijdens de wedstrijden.

Project
Project

Bedankt voor alle support!

En als laatste: iedereen van wePowder super bedankt voor alle support. Het was echt heel gaaf om alle reacties te lezen. Nogmaals grote dank allemaal!

Reacties

• JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 18 maart 2013 · 14:46
    Dikke props Irian, je gaat de boeken in als eerste Nederlandse deelnemer aan de FWT ooit, dus in het grote plaatje is dat een topprestatie! Geniet er van!

Je focus op dingen die beter kunnen betekent dat het in de toekomst allemaal nog veel vetter wordt, keep up the good work!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 maart 2013 · 14:51
    Het is jammer dat het op deze manier is afgelopen, maar het lijkt me hoe dan ook een geweldige ervaring om in een dergelijke competitie mee te kunnen doen. Ik vond het in ieder geval erg vet je ervaringen te kunnen volgen en wat mij betreft sowieso dik respect voor je ambitie en inzet dus!

Ik ben alvast benieuwd naar de volgende filmbeelden en ga de komende seizoenen ook graag nog eens met jou als gids op pad.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 18 maart 2013 · 15:12
    Irian, zoals ik je ook al mailde...het is iets om trots op te zijn! Ik weet zeker dat je met deze instelling nóg verder gaat komen!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Ivanhow
    Tourist
    Ivanhow op 18 maart 2013 · 16:47
    Topper!
  • kanski
    Elite
    kanski op 18 maart 2013 · 19:42
    Super man! Ervaring rijker toch...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 18 maart 2013 · 19:56
    Was toch een superervaring! En met jouw ambitie kunnen we nu al met een gerust hart zeggen: we'll meet again!
    feel like doin' it
  • Niels
    Advanced
    Niels op 18 maart 2013 · 20:03
    Dude! Super gedaan! Id gewoon doorgaan, 2015 FWT here you come!
  • LUCK
    Advanced
    LUCK op 18 maart 2013 · 20:24
    Super gedaan! helemaal eens met de vorige reacties. Een top prestatie als eerst Dutchman in FWT.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 18 maart 2013 · 20:40
    Het was alleen al gaaf om je te volgen op de stream! Leuke ervaring waar je alleen maar beter uit kunt komen. En zoals altijd, het gaat niet om de extreemste lijn maar om de grootste smile 😀
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 19 maart 2013 · 21:27
    Als Dutchie in deze competitie... Vet! Maakt het toch elke keer weer extra spannend om te volgen. Bedankt Irian!
    The only source of knowledge is experience
  • TMOZ
    Advanced
    TMOZ op 21 maart 2013 · 12:27
    Gaaf gedaan en met eer de plek verdedigd! Super kicken om iedere keer weer je verslagen en keuzes te lezen !
    The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro