Test: NTN telemark binding

• Havana
    Beginner
    Havana op 14 april 2019 · 08:56
    @Anton

Is dat 29-4 in Zoetermeer?
  • mitely
    Expert
    mitely op 14 april 2019 · 12:38
    Hallo

Om deze feature te gebruiken , moet je schoen ook die Heel inserts hebben. (bv. Scarpa heeft dat niet meer, alleen die oudere modellen..)

@emilehendrix
    75mm kan je in elke terrein gebruiken, kon vroeger ook (voor de tijd van NTN) waarom nu plotseling niet meer...?

Maar zoals hier boven ook gezegd wordt, kies je Equipment naar gebruik en pasvorm (van de schoen) en dan kan je
    kieizen welke systeem, het beste bij jouw passt.

Salut
    Mitely
  • Anton
    Tourist
    Anton op 14 april 2019 · 19:39
    @Anton

Is dat 29-4 in Zoetermeer?Havana op 14 apr 2019 08:56

Jazeker. Info en inschrijven als je spullen nodig hebt/ les wil volgen via www.telemark.nl. Er komen binnenkort nieuwe data aan voor de zomermaanden.
    bericht aangepast door Anton op 14 apr 2019 19:42 (4% bewerkt)
  • Havana
    Beginner
    Havana op 14 april 2019 · 20:38
    Ik ben er wel bij denk ik.

Ik heb mijn eigen spullen en mijn Scarpa TX hebben ook nog een tech insert aan de achterkant 😃
  • Anton
    Tourist
    Anton op 14 april 2019 · 22:55
    Nice 😃
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 15 april 2019 · 10:56
    @mitely mijn wellicht voorbarige conclusie mbt 75mm had ik idd zelf geconcludeerd uit vage berichten en tussen de regels door lezend. Als industry insider heb jij blijkbaar andere info. Goed te horen.

Zou je de alpine heel van Meidjo ook kunnen combineren met een Outlaw NTN of zeg ik nu iets heel doms?Havana op 13 apr 2019 14:25

Als je schoen (hak) compatibel is ja. Mits de hoogte van het achterbindingstuk gelijk (of lager) is dan bij de Outlaw. Maar de Meidjo bouwt relatief laag dus kan je ophogen, dus daar kom je denk ok weg.
    Moet eerlijk zeggen dat ik zelf de behoefte niet heb en ski nog best wel eens een stukje alpien techniek in lastiger terrein. (ook zelfs alpien ski techniek tips/tricks geven aan alpiene skiers die na 2u pas door hebben dat je op telemark gear staat). Maar heb geen alpiene ski achtergrond dus weet niet wat ik mis aan toegevoegde controle met de vaste hak. Heb m'n bindingen wel altijd behoorlijk strak afgesteld staan...

Iemand nog een tip voor een 100mm ski die ook goed bruikbaar is op de piste?Havana op 13 apr 2019 19:26

Dat is zo afhankelijk van je ski stijl, kunde, kracht, etc dat op enkel zo'n vraag nu direct een antwoord terug schieten naar mijn mening geen zin heeft. Over het algemeen vind ik persoonlijk:
    meer piste / minder off piste -> +/- 90mm
    minder piste / meer off piste -> +/- 100mm
    Net een tikje smaller wellicht dan onze alpiene vrienden. Maar toch ook wel weer smaak en kunde afhankelijk.
    bericht aangepast door Teleaddict op 15 apr 2019 11:07 (2% bewerkt)
    http://verticaldissidents.net

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro