BLOG13 #11 Blanc de Moming ?!!

BLOG13 #11 Blanc de Moming ?!!

En opeens is dan dat seizoen voorbij …

“Nee, toch niet !!!” staat m’n splitboard nog te roepen in de gang : “Ik wil en moet nog gaan touren !!”

Toch, om één of andere reden, valt zo’n tour-tocht weeral niet zomaar uit de bus… Volgend jaar dit dan toch iets meer écht plannen ?!? To do nr 867 !

Ik had m’n seizoen in de paasvakantie op de Walmendingerhorn al afgesloten ; misschien… Toch vroeg Guy me vorig weekend “Voor één dagje nog naar Engelberg ; of twee ?”… M’n lijf spruttelde tegen. Moet het zich terug opladen en is er dat teveel aan ? Vrijdagavond werd ik gevierd op school ; waarom weten ze zelf (nog altijd) niet. Maar olé feestje ! Verkort verplicht weekendje…

Was die “Walmendingerhorn Northface Direct” dan geen mooie afsluiting ? Het summum alleen beleven en toch samen met de kidz zijn. Mooier kan toch niet ? (zie BLOG13 #10 ; oeps, yes, nog te maken)

Maar ik moet nog een stuk of 5 Blogs/filmkes maken. En ik moet nog dringend de mogelijkheden rond Bivio checken voor die splitboard-tour-trip naar Juf ! Of Helvetic Backcountry nog beter van buiten leren. Ook moet ik nog voor die handschoenen en met die flessen wijn naar Eric ! Ik moet zeker nog …

Maar heel de lente roept ! Voel ik dan die zon niet ? Voel ik die stress niet wegebben ? Voel ik de rust niet ? Langzaam, heel langzaam, en in schokjes, dringt het tot me door. En Voel ik het ook. De winter is voorbij !

Facebook naar Guy : “tlukt ni meer ; tzal voor een andere keer zijn …” Guy repliceerde : “idd de omstandigheden zijn toch minder dan verwacht : tot in oktober !”

Dus : Zelfverklaarde Zomer !!

Rust !! Een tijdelijke kalmte die over me heen valt. Efkes een tijdje dat ik de wereld bekijk zonder dat een deel van m’n hersenen bezig is met constant te weten hoe het zit met die sneeuw ginderachter daar in de Alpen. Opeens word je wakker in een “rare/andere wereld”. Bijzonder. Of ziet iedereen het juist andersom ?! Ook bijzonder :-)

Heel efkes voel ik dan een innerlijke rust. Efkes niks denken / plannen. Zalig toch. Zalig Terugkijken ook.

Wat een rare winter was het. Enerzijds was het te verwachten dat ie ‘raar’ zou worden want wat kon ik nog verwachten na die 2 PIEK-jaren waarbij ik elke sneeuwvlok achterna kon rijden. Terug een 9-to-5-jobke en dus veroordeeld tot weekends en schoolvakanties …

Véél verwachtte ik er dus niet van ; tzou terug zoals ‘vroeger’ zijn ; dacht ik … dacht ik …

Als ik het uiteindelijk gewoon simpel optel kom ik aan 8 :-) Tja, ongelooflijk Zot hoe je dus op twee jaar tijd toch enorm opschuift in een bepaalde richting :-) :-)

Acht keer naar de sneeuw geweest.

Niet altijd geslaagd misschien ; moeilijke trips ; Steven en Sebas snowden onderhuids altijd mee ; ten negatieve ; ten positieve ; geloven in pow ; blijven gaan ; andere trips plannen ; doen ; grensverleggend ; vernieuwend ; nieuw volk ; oud volk ; enzovoort enzovoort ; nieuwe stoke ; oude stoke ; zalige combinatie ; weeral alles ; vooral weer veel waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

plank was vorig seizoen eigenlijk al op, maar belandt nu écht in the hall of fame (van mij dan toch) :-)

Soit.

Maar dan nu : Rust ! Proberen… Rust ! Rust ! Geen plannen. Gene stress. Gewoon wat rustig bezig zijn … Met de zomer en de kidz. Daarstraks een oude foto van cabane d’Arpittetaz op m’n facebook gezet. Daar wil ik vandezomer met hen wel eens een terraske gaan doen. :-) En weet je wat ik met het surfen naar die foto ontdekt heb : dat er blijkbaar een wintertour bestaat naar die hut met zélfs een rechtstreekse doorgang naar de cabane de Mountet (prachtigste ligging ever !!!) over de Blanc de Moming met zicht op die waanzinnige ridge van de Zinalrothorn. Ongelooflijk interessant toch ??

zomergrtz

koen_djfistel

koen_djfistel

Reacties

Toerist
tsc72149Auteur7 mei 2013 · 12:18

yep,count me in 4 next winter,homie!

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Gevorderd
Guy.Auteur7 mei 2013 · 20:14

Heel hekenbaar Koen… Mijn board staat overigens nog steeds voor een freakdump ready to go…

Gevorderd
telemikeyAuteur8 mei 2013 · 09:21

Mooi man. Heerlijk bruisende Belgische energie.

Een never-ending winter klinkt mooi maar is het niet vaak de tegenstelling die schoonheid benadrukt? Geen winter zonder zomer, zeg maar. Nu weer de boog langzaam gaan spannen om volgend seizoen strak gespannen en vol energie weer te knallen.

Enjoy de ontspanning!

White room,Pillow lines,I rule
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!