Skigebied in de Pyreneeën gaat weer open!

Skigebied in de Pyreneeën gaat weer open!

OK, het lijkt erop dat het toch een soort ‘never ending winter’ gaat worden. In de Pyreneeën gaat op zaterdag 1 en zondag 2 juni het gebied van Porté-Puymorens open. Dit is het schneeloch van de oostelijke Pyreneeën en het heeft altijd net wat meer sneeuw op de noordhellingen liggen dan de gebieden in de omgeving. En waarschijnlijk dit seizoen ook iets meer dan normaal op de oost-, west- en zuidhellingen. Anyway, een heropening op de eerste dagen van juni. Als het april zou zijn zou je denken dat het een grap is.

Alle liften?

Nee, dat ook weer niet, want alleen téléski 3 (voor degenen die qua Frans niet verder komen dan croissant, dat is de derde sleeplift). Maar…die sleeplift pakt wel 500 hoogtemeters (van 2000 naar 2500 meter) en je kan de piste de Fontfrède rijden. De liften zijn open van 8.30 's ochtends tot 13.00 uur 's middags. Er ligt nog meer dan genoeg sneeuw en een liftpas kost slechts € 15,00. Oh, en er zijn maar 600 passen.

Het is de eerste keer in de geschiedenis dat een skigebied in de Pyreneeën z’n liften in juni weer opent. De vraag is dus: rekenen we dit nog tot seizoen 12/13, is het al seizoen 13/14, of valt het er ergens tussenin?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
JanG131Auteur28 mei 2013 · 21:39

Ik denk dat dit meer past onder om my I don’t f*cking believe this!
ofzo :-)

Gevorderd
koen_djfistelAuteur28 mei 2013 · 21:49

dit is ONGELOOFLIJK !!! Wat doe ik hier ; daar wil je toch bijzijn !!! Wie ?

sbs roelz
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur29 mei 2013 · 01:29

Dit is toch best wel vet! Spreken we hier dan ook over verwachte poeder of slechts pistes.

FUCK YEAH I AM FREE
Toerist
JaapvRAuteur29 mei 2013 · 08:31

Is er iemand die gaat rijden en mij op wil pikken op airport?

Elite
kanskiAuteur29 mei 2013 · 09:35

Lachuhhhh!
Moet nie gekker worden…

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
ArjenproadminAuteur29 mei 2013 · 10:17

@@Kanski Dat wordt het misschien wel, want bij voldoende belangstelling gooit ook Verbier wat liften open dit weekend.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
thijzel2Auteur29 mei 2013 · 10:27

Als verbier 1000 mensen bevestigd krijgt gaan ze zaterdag ook open :) Oh, en de pistenbully’s blijven op stal. http://www.lematin.ch/suisse/verbier-envisage-rouvrir-installations-samedi/story/22128854

Elite
kanskiAuteur29 mei 2013 · 10:52

Tele-Verbier gooit waarschijnlijk ook 1 dag haar liften open dit weekend!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
joepchineesAuteur29 mei 2013 · 11:33

B-R-I-L-J-A-N-T
Dit moet een groot feest worden. Ik kijk uit naar de trip reports!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!