It's on like Donkey Kong

It's on like Donkey Kong

Altijd uitkijken naar dat ene moment. Dat moment dat je hart sneller gaat kloppen, je concentratie voor wat je dan aan het doen bent in een klap wegvalt. Dat moment dat oh zo lekker voelt. Een lichte tinteling in de onderbuik. Voorspel optima forma.

Dat ene moment dat je in een klap omzet in actie. Je alles uit je handen laat vallen, je kijkt je klanten, bazen of wie dan ook lief aan om afspraken te cancellen. Je hebt maar een ding in je hoofd: gaan. Consequenties komen later wel. Je kust je lief zo intens alsof het de eerste kus is en je kijkt nog eens goed op de weerkaarten.

Ja het staat echt op de kaarten: een Nordstau met enorme hoeveelheden cold smoke blower pow. En er is maar een mogelijkheid: go go go go.

It’s on!

Zo’n moment was er in het weekend van 3 februari. Poederalert #19 op de radar. En wat je dan weet is dat je niet de enige bent met kriebels. Je checkt wePowder.nl, je post een message “wie gaat en met wie kan ik mee?” en voordat je het weet zijn er vier gelijkgezinde zielen die zich allen weer voelen alsof ze een tien jaar oud jochie zijn, hun spullen al ingepakt hebben, met hun hoofd al in de poeder zitten en de poedermobiel al klaar hebben staat voor een Fahrt over de Duitste Autobahnen. Nog een paar nachtjes en dan zweven. Bestemming Kleinwalsertal. Eerste turn, 7 februari.

En die eerste turn was nog beter dan het voorspel kon doen vermoeden. Gejoel, gejuich en ongeloof over zulke goede diepe droge koude fluf. We schatten in zo’n 90 cm. Wat een mazzelpof. Grijnzen wilde we allemaal, maar de poeder sprayde zo flink dat het vooral het uitspugen van sneeuw was. Ja snorkels waren handig geweest. Periscope up. Maar wat maakt het uit! De kleinste man in ons midden verdween regelmatig uit beeld onder de sneeuw om onder aan de run weer te voorschijn te komen, zo diep.

Canada of Oostenrijk?

Deep Canadian Powder in het Kleinwalsertal. Met nieuwe poedermaatjes waarvan iedereen weet van elkaar wat ze met elkaar gemeen hebben: de liefde voor het zweven zonder propellers, motors of wielen. Zonder dat je elkaar kent weet je direct wat je met elkaar gemeen hebt: Poeder-DNA. Jij, je poederbuddy’s, dikke brede planken, een berg, de zwaartekracht en het witte goed om je heen.

Zoals wePowder.nl al meldde: it’s on like donkey kong. Dat was het en meer. Van de eerste turn tot de laatste op zondag 10 februari, een epic poederalert met poederbuddy’s die je niet kende maar ook weer wel. Met een dag gidsen erbij met enorme mooie treerunroutes, pillows en meer. Nr 19 is er een om niet te vergeten. Met dank aan een enorm heerlijke Nordstau, MeteoMorris, vriendinnen, vrouwen, bazen en klanten. Maar vooral dank aan je zelf om alles uit de handen te laten vallen om te gaan en aan de nieuwe poederbuddy’s die precies hetzelfde deden.

Tekst: Doron Verstraelen

RP

Reacties

Gevorderd
RPAuteur17 september 2013 · 11:25

Hierbij nog een clip van dag 3 toen we met skigids Uli Ernst op pad gingen. Geen poederlong meer maar nog steeds heerlijke pof!

Explore the Outdoor!
Gevorderd
skiesterAuteur17 september 2013 · 11:29

Je kunt niet NIET grijnzen als je het geluid aan hebt…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Beginner
Pazz457Auteur17 september 2013 · 11:58

skiester 17 sep. 2013 11:29
Je kunt niet NIET grijnzen als je het geluid aan hebt…

Geweldig! Mijn collega’s kijken me nu aan alsof ik niet helemaal lekker ben :)

Go to heaven, ski like hell!
Beginner
AllartAuteur17 september 2013 · 12:23

Youtube staat hier dicht :-(

Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
Expert
ThijsKennisAuteur17 september 2013 · 12:55

Jezus wat is dat diep zeg… Ik vind dit maar een STOM filmpje! Het duurt nog zó lang…

Pow!
Beginner
FreekAuteur17 september 2013 · 13:08

@@Allart:

Kleine samenvatting “Dikke pof!!” , “M’n bek zit vol!” , “Wahaaaaaa”, “Woehoeeeee”, “Die midget verzuipt helemaal!” en dit aangevuld met geproest en gerochel ivm poederlong ;-)

Gevorderd
RPAuteur17 september 2013 · 13:58

Medepoederaars op deze trip waren @@doronverstraelen en @@skotty

@@powderskifun sorry voor de Uberstoke! Maar de gedachte is: hoe meer stoke, des te meer sneeuw (wishfull thinking, self fulfilling prophecy, etc.)

@@freek samenvatting klopt aardig… lol

Explore the Outdoor!
Beginner
AllartAuteur17 september 2013 · 17:46

Haha bedankt @@freek! ik ga m nu kijken :D

Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
Gevorderd
3zelAuteur17 september 2013 · 21:58

zalig! mijn koninkrijk voor een poederlong…

knowledge is powder
Gevorderd
koen_djfistelAuteur17 september 2013 · 22:53

steil ist geil met zoveel pow :-)

sbs roelz
Beginner
PowdermidgetAuteur18 september 2013 · 17:25

Midget in the snow.

Op seconde 25 verdijnt ie. Zie

Gevorderd
RPAuteur19 september 2013 · 11:26

Haha @@doronverstraelen

Was niet de eerste keer en hopelijk ook niet de laatste!

Voortaan vlag op je helm zodat we je niet meer kwijtraken…

Explore the Outdoor!
Beginner
SkottyAuteur16 oktober 2013 · 15:53

Het heeft ff geduurd maar hier is dan mijn edit van ons fenomenale weekend van 7 tot 10 februari 2013 (PA #19) in het Kleinwalsertal:

Mazzelpov from Piotr Skotnicki on Vimeo.

No guts, no glory
Beginner
SkottyAuteur16 oktober 2013 · 16:51
No guts, no glory
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!