Boek: Snowboard- en skitouren in Zwitserland

Boek: Snowboard- en skitouren in Zwitserland
Het eerste concept stamt van april 2012
Het eerste concept stamt van april 2012

In de wePowder Safety Academy die sinds deze week live is, hebben we het regelmatig over freerideroutes. Routes die je zelf kunt vinden met behulp van kaarten, maar als beginnend of gevorderd freerider heb je waarschijnlijk meer aan ingetekende routes. Niet voor niets verwijzen we in de Academy actief naar een hele set van bestaande boeken en daar kunnen we eind dit jaar een nieuw boek aan toevoegen.

Veel veldonderzoek
Veel veldonderzoek

Helvetic Backcountry

Als je al wel eens op een snowboard bent gaan touren dan zegt deze naam je iets, maar een de kans is groter dat je het niets zegt. In 2004 starte het eerste project. Een boek met touren voor snowboarders in de Zwitserse Alpen, Een mooi boek dat ik nog regelmatig open sla. Toen ik hoorde wat ze nu van plan zijn, ging mijn hartje sneller kloppen.

Nog meer routes, aparte kaartjes per regio (maar liefst 30 regio’s) en informatie over slapen, eten enz. Hier kun je het complete project volgen. Het gaat een heel mooi boek worden met hele mooie kaarten. Iets wat je zo op het eerste gezicht niet wilt missen.

30 kaarten vol met touren
30 kaarten vol met touren

Ik weet in ieder geval al wat ik aan Sinterklaas ga vragen. De lancering staat vooralsnog voor november gepland.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
coenAuteur25 september 2013 · 08:52

Dit ziet er mooi uit idd!

Earn your turns...
Gevorderd
RPAuteur25 september 2013 · 11:00

Hint: ik ben 6 november jarig…

Explore the Outdoor!
Gevorderd
coenAuteur25 september 2013 · 11:18
Earn your turns...
Gevorderd
koen_djfistelAuteur25 september 2013 · 14:22

het vorige boek was inderdaad ongelooflijk maar niet zo ‘einfach’ … Kben reuzebenieuwd !

sbs roelz
Expert
HaasAuteur25 september 2013 · 15:46

Ook ik heb het boek. heb het twee keer moeten bestellen omdat het me één keer is gejat (volgens mij in de innlodge in moritz. bij wroeging laat ik de dader via deze weg weten dat ik 'm vergeef)
@ koen hoe bedoel je niet zo einfach? bedoel je de touren opzich. of de beschrijvingen om ze te vinden…

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Expert
HaasAuteur25 september 2013 · 15:47

@@RP ik de 18e nov!!
Geef ik jou eerst het boek geef je me het twee weken later terug!?

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
RPAuteur25 september 2013 · 15:57

@@Haas lol, doen we Matti!

Explore the Outdoor!
Gevorderd
koen_djfistelAuteur25 september 2013 · 23:40

@@Haas ; de beschrijvingen ; heb in een ver verleden (ondertussen) eens met één van die gasten ‘gechat’ (of zoiets) en hij waarschuwde me wel degelijk om niet (alleen) op basis van hun boek die tours te gaan doen die er in beschreven werden… :-) dat begreep ik ook wel … en blablabla … tkwam in grote lijnen erop neer dat berglanders het wel heel vreemd vinden dat zeelanders misschien ook iets begrijpen van bergen… én dat het dus niet ‘einfach’ is om louter met de kaartjes én routebeschrijvingen van hun boek die touren sowieso te gaan doen ; én met de (hopelijk) essentiële vaardigheden…

sbs roelz
Expert
HaasAuteur26 september 2013 · 23:33

@@koen oww. ik denk juist dat die gasten geen duidelijker beschrijving dan die ze geven kunnen maken. Wel moet ik erbij zeggen dat ik duits spreek en lees alsof ik een duitser ben… Ook denk ik dat de moeilijkheidsgraad die ze hanteren (voor jou en mij) reuze meevalt.
Niettemin ben ik benieuwd waarmee ze nu komen!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
HaeMeSAuteur13 november 2013 · 09:49

Sinds een paar dagen ligt er een paar witte dozen op m’n bureau. Ik weet nu wat je voor Sinterklaas wilt hebben… ;-)

Dertig gebieden, een kleine 400 pagina’s en 16 kaarten vol info. De meeste kaarten dubbelzijdig bedrukt en voorzien van visuele info over de steilte van de routes, de Wildruhezonen en de 30 graden hellingen. Op elke kaart ook een korte samenvatting vand e tocht (uren, hm, expositie, hoogte). Ook handig: de halteplaatsen van de postbus staan ingetekend. Enige nadeel vind ik dat de 30 graden helingen minder goed zichtbaar ingetekend zijn dan had gekund. Bij slecht licht (tourenplanning 's avonds) zie je ze niet zo goed.

Al-met-al een no-brainer: kopen!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!