Winter outlook 1e week oktober

Winter outlook 1e week oktober
Ready to serve and guide you! (c) Jarno Schurgers
Ready to serve and guide you! © Jarno Schurgers

Sta je vandaag niet op het strand tijdens het Pieperfest, dan geniet je toch zeker wel van het mooie weer? De winter lijkt op dit soort dagen nog heel ver weg, maar als ik naar de pieperzoekers op het strand kijk, de bizar hoge bezoekcijfers op wePowder terwijl het notabene nog maar september is en de aanzwengelde stoke, dan lijkt het wel alsof het (bijna) winter is. Zijn we echt zo gek van de sneeuw inmiddels? Zelfs dr. Gear heeft het over #dewinterkomteraan. Maar is dat ook zo?

Tja, wat zal ik zeggen? De wePowder Kick-Off was begin september al uitverkocht, de wePowder roadtrip binnen een week volgeboekt, het Freeride Film Festivalal binnen 5 dagen 25% van zijn kaarten kwijt en is het lekker druk op de wePowder Safety Academyen melden zich iedere dag nieuwe studenten aan. De winter lijkt al wel aan. En omdat alle evenementen in de sneeuw alweer vol zitten, komt er maandag een nieuwe set events aan zodat je met andere wePowderaars de sneeuw in kunt.

Hoe diep gaat het deze winter worden?
Hoe diep gaat het deze winter worden?

Maar dan die winter

Die blijft nog zeker een weekje weg. Weliswaar liggen de Alpen van zondag op maandag ingeklemd in instabiele luchtlagen en kan er lokaal een flinke donderklap vallen, met een sneeuwgrens tussen de 2500 en 3000 meter kun je moeilijk van winter speken. Het zal (natte) sneeuw opleveren voor de gletsjers en daarna is het weer de beurt aan zonnige dagen en koude nachten. Typisch een Indian Summer. Lekker weer om te fietsen, klimmen of om lawinepiepers te zoeken in Wijk aan Zee.

Kijken we naar volgend weekend en verder, dan gloort er een sprankje hoop voor de gletsjers. Hoewel, het ECMWF model is nog niet zo ver. En dus wachten we rustig af. Ach, eerst nog het Freeride Film Festival, m’n gear op orde brengen en aan mijn kennis werken. Laat die winter maar rustig komen, dan zorg ik dat goed voorbereid ben. Ik ben in ieder geval klaar en heb er zin in om jullie weer regelmatig van nieuwe poederalerts te voorzien. Jullie ook? En zo ja, nog speciale wensen voor komende seizoen?

Mijn board voor komende winter
Mijn board voor komende winter

Stay stoked

Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur29 september 2013 · 15:35

Het is inderdaad een Indian Summer, dus vanochtend lekker een paar uurtjes op de racefiets rond gereden. Was wel fris met die oostenwind, btw :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
ConstantAuteur29 september 2013 · 16:05

Jullie ook? En zo ja, nog speciale wensen voor komende seizoen?
Ja, ik heb er ook veel zin in!

Speciale wensen? Metertje poeder s.v.p. Bij voorbaat dank!

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Gevorderd
Guy.Auteur29 september 2013 · 17:53

Verzoekje: zou je ook in je forecast kunnen aangeven als het in de Tatra’s aan is?

ik heb daar wel wat leuke gebieden gezien met freeride potentie en is weer wat anders…

Gevorderd
RPAuteur29 september 2013 · 21:48

(skiester op computer en account van RP) Ik ben zo blij met zo’n surf event, pieperfest (er zit nog steeds zand tussen mn kiezen en in mn oren) en binnenkort FFF. Je ziet bekenden, praat over poeder, over safety en fijne gear. Maakt het wachten op de echte poeder dragelijk.

We hopen op een mooie kick-off en stiekem op een PA daar nog voor. Maar stoked for winter! En stoked for snow. Hoop met velen van jullie mooie poeder te sprayen, biertjes te drinken en verhalen te vertellen.

En vooral na te vertellen. Want stoke is heerlijk, poeder is goddelijk, maar vergeet niet wat er vorig jaar in het begin van het seizoen is gebeurd. Stay safe guys en houd elkaar scherp!

Explore the Outdoor!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!