Eerste Nederlandse Freeride wedstrijd

Eerste Nederlandse Freeride wedstrijd

Van 28 februari t/m 2 maart 2014 vindt in het skigebied van Goldeck in Oostenrijk de eerste Nederlandse freeride wedstrijd voor skiërs en snowboarders plaats, de Poederbaas Freeride, georganiseerd door, je raadt het al: Poederbaas. De wedstrijd is toegankelijk voor iedereen die houdt van verantwoorde off-piste afdalingen en graag in competitieverband zijn grenzen wil verleggen. Naast de wedstrijd die op één van de drie dagen plaatsvindt, organiseert Poederbaas nog diverse andere activiteiten om ook niet-deelnemers kennis te laten maken met de freeride sport. wePowder zal de plek zijn waar je op de hoogte wordt gehouden van de vorderingen en waar je de verslagen van de wedstrijd en mooie verslagen kan gaan lezen.

Nederlandse freeride

Een freeride wedstrijd organiseren voor iedereen die bekend is met off-piste terrein was altijd al een wens van Poederbaas. Nu, 3,5 jaar na de oprichting zijn ze er mede dankzij diverse partners klaar voor en willen ze iedereen de kans bieden om kennis te maken met freeride skiën en snowboarden in competitieverband, met als uiteindelijke doel een ‘brug’ te vormen tussen de freeride sport in het algemeen en de Freeride World Tour. Hoe hoog die lat daadwerkelijk gelegd wordt, dat mogen de deelnemers zelf bepalen.

Hoe hoog moet je niveau zijn?

Geen probleem. Iedereen die houdt van off-piste skiën en snowboarden kan in principe meedoen. Freeriden is een sport waarbij jij als atleet zelf de lijn bepaalt die je wilt gaan rijden. Daarnaast zetten wij ons in voor een aantal off-piste clinics in de dagen voorafgaand aan het evenement, waar jouw gids je zal voorzien van de laatste tips & tricks.

Ben je ook welkom als je niet mee wil doen?

Jazeker! Het skigebied van Goldeck is gewoon open dit weekend, dus je kunt ook je eigen afdalingen maken. Daarnaast organiseren we nog een paar mooie feestjes!

Wat heb je minimaal nodig om mee te mogen doen?

Drie eenheid, backprotector, helm en goede zin.

Vet! Waar kan je je inschrijven?

Inschrijven kan op de website van de Poederbaas Freeride.

Als je vragen hebt dan kan je contact opnemen met de mannen van Poederbaas, maar je kan ze natuurlijk ook droppen in de comments hieronder.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur30 september 2013 · 14:11

Nice, nice, nice. Ik zit dan zelf in Japan, maar wie gaat ermee doen?

powfinder.com
Gevorderd
JesperAuteur30 september 2013 · 15:14

Zo gaaf om te zien hoe Poederbaas steeds meer groeit en steeds gavere dingen doet :-).

Gevorderd
koen_djfistelAuteur30 september 2013 · 15:24

Dan is het krokus in België :-)

sbs roelz
Expert
ThijsKennisAuteur30 september 2013 · 16:35

Heel vet!!! Ik wil zeer zeker mee doen!

Pow!
Expert
MickeydeHaasAuteur30 september 2013 · 16:51

Ingeschreven! Als er mensen misschien vervoer of accommodatie willen delen hoor ik het graag!

One step at a time.
Toerist
AnoniemAuteur30 september 2013 · 17:06

Drie eenheid???

“Wat heb je minimaal nodig om mee te mogen doen?
Drie eenheid, backprotector, helm en goede zin.”

Waar zijn de skies ??

Expert
ThijsKennisAuteur30 september 2013 · 17:44

@@Alexander2 met Drie eenheid, word je sonde, lawinepieper en schep bedoelt! Basis kennis!

Pow!
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur30 september 2013 · 18:52

Ik ben erbij!

FUCK YEAH I AM FREE
Beginner
Jeffrey2Auteur30 september 2013 · 19:37

Heel vet! Ik zit dan al in Oostenrijk. Misschien dat ik wel als toeschouwer kom!

Gevorderd
GhiniAuteur30 september 2013 · 20:22

Gaaf!
(Overigens niet helemaal de eerste Nederlandse Freeride wedstrijd aangezien eind januari het NK Freeride is…? http://www.nkfreeride.com/ )

Gevorderd
koen_djfistelAuteur30 september 2013 · 20:22
sbs roelz
Gevorderd
Haas™Auteur30 september 2013 · 21:01

Tweede inschrijving voor familie de Haas! @@Davos-KlostersMickey dus meer kansen :P

Heb er nu al zin in!

Rex Monte - Amor Nix
Expert
BSSKI.chAuteur30 september 2013 · 21:41

Idd. niet de eerste NK Freeride maar wel mega leuk! Ik ga kijken of ik aan de start kan gaan… :)

Expert
BSSKI.chAuteur30 september 2013 · 21:44

Hmmm… klees alleen niets van een wedstrijd verzekering?? Voor mij is het onmogelijk deel te nemen met een wedstrijd waar geen verzekering voor de run wordt aangeboden! schade…

Expert
BSSKI.chAuteur30 september 2013 · 21:48

Jeetje wat een nederlands berber… :)
ok dit is mijn vraag: Kunnen jullie een wedstrijdverzekering aanbieden?

Gevorderd
Grim3Auteur30 september 2013 · 21:51

Haha… Het lijkt mij nogal een Belgische situatie! Van geen wedstrijd naar meerdere op hetzelfde seizoen! Ach… Voor de Belgen hier: Het 2e officieel BK Freeride gaat door van 20 tot 23maart te Zinal!! Yihaaa…

Toerist
AnoniemAuteur30 september 2013 · 23:50

@@Berber Wedstrijdverzekering is zoals altijd gewoon inbegrepen in de prijs, no worries!

Expert
BSSKI.chAuteur1 oktober 2013 · 00:09

@@PoederbaasFreeride Jawoi, helemaal goed! Ik meld me zodra ik weet of dat ik tijd kan maken. 3 dagen Goldeck shredden, helemaal zin in! Grtz

Toerist
AnoniemAuteur1 oktober 2013 · 10:51

@@powderskifun Ja tuurlijk is de drie-eenheid piep, schep, sonde maar in de trant van dit bericht word er over een drie-eenheid gesproken waar geen van de drie in voorkomt.

Elite
paulskiAuteur1 oktober 2013 · 11:07

YESSS, Eindelijk!!! Sowieso aanwezig en heb toevallig al gehoord dat het een heel sick event gaat worden!!

Gevorderd
evanAuteur1 oktober 2013 · 14:03

@@Alexander2 Of zouden ze deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid) bedoelen?

Gevorderd
EasyAuteur2 oktober 2013 · 21:44

Ingeschreven en acco (Gasthof-Pension Reidnwirt) gereserveerd! ;)

Built for Speed
Gevorderd
LoïcIslikerAuteur30 november 2013 · 17:11

Ik zou graag mee willen doen maar helaas is het voor 18+ :( en ik ben 16…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!